Spring naar bijdragen

Verhogen Van Mijn Yj Jeep


RPaul
 Share

Recommended Posts

Goed idee lijkt me,

kun je de werkwijze beschrijven en of er aanpassingen gemaakt moeten worden?

John verwijst hier naar de zogenaamde "spring over axle" ofwel SOA. Dit geeft wel een behoorlijke verhoging, meer in de buurt van de 10 cm.

Hierover is al heel veel geschreven hier op het forum. Het is een behoorlijke ingreep waar je niet zomaar even aan moet beginnen.

Denk hierbij aan het plaatsen van een SYE, aanpassen cardan assen, aanpassen stuursysteem en remleidingen.

Leuk, als je weet wat je wil, en van sleutelen houdt.

Verhoging van +/- 2 inch (5cm) is het eenvoudigste met een bodylift kit. Hierbij plaats je de body hoger op het chassis, minimum aanpassingen nodig. Denk aan radiator lager hangen, remleiding omleggen, langere vulslang benzine tank, en nog wat kleinigheden. Geschatte kosten: 250 euro.

Verenlift is ook een optie. Is meer werk, en andere aanpassingen nodig. Denk aan andere schokdempers, langere remslangen, tussenbak lager monteren, ander pitman arm, enz..... Geschatte kosten 1000 euro en meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ab heeft gelijk...een SOA is een behoorlijke ingreep.

Ik heb zelf een 4" verhoogd veerpakket en een 2" bodylift geplaatst,maar achteraf gezien had ik liever de assen omgedraaid.

Je komt dan gewoon verder in het terrein...

Een bodylift is eigenlijk het simpelst te doen (een brug maakt het wel makkelijker).

Je moet eigenlijk voor jezelf bedenken waarom je omhoog wil, puur optisch of praktisch...

Daarnaast is het financi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bodemvrijheid met een Spring over helpt echt. ;)

Dat is iig mijn ervaring. B)

Dat een spring over zorgt voor meer bodemvrijheid kan ik in een zekere mate begrijpen maar John heeft een 4 inch verhoging ( 10 cm ) en een 2 inch bodylift maar hoe kan een spring over die zorgt voor een 10 cm verhoging dan ertoe bijdragen dat je met een spring over verder komt dan de lift zoals John hem heeft en wat bedoelt hij met assen omdraaen? Bladveren boven ipv onder gemonteerd?

Dat ontgaat mij even.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Michel,

het gaat mij nog niet eens zozeer om de bodemvrijheid (die zal in mijn geval inderdaad redelijk hetzelfde blijven als ik met standaard bladveren een SOA doe), maar meer om de flex die het oplevert.

Ik spreek puur voor mezelf, ik heb namelijk nu een behoorlijk stug veerpakket ten opzichte van het standaard pakket.

Vandaar dat ik zeg dat ik achteraf liever een SOA had...

Oh ja,sorry voor het misverstand, maar met de assen omdraaien bedoelde ik dus de assen onder de bladen zetten...

Groeten John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SOA meer flex? Als je dezelfde veren gebruikt zal hier niet veel aan veranderen.

SOA meer bodemvrijheid? Niet onder de assen, wel onder het chassis. Tenzij dat je grotere wielen monteert, dan neemt de bodemvrijheid onder de assen weer toe.

Inmiddels wijken we behoorlijk af van de openingsvraag.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Ab... Een SOA brengt je dus al verder. Ook al is het alleen al door een hoger chassis. :P En met bodemvrijheid bedoel ik de ruimte tussen het laagste punt aan de onderkant van een voertuig en het bodemoppervlak.

En Soa meer flex...........

Tja.........

Sua:

gallery_937_97_1550797.jpg

SOA.

26april2008056uu1.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SOA meer flex? Als je dezelfde veren gebruikt zal hier niet veel aan veranderen.

SOA meer bodemvrijheid? Niet onder de assen, wel onder het chassis. Tenzij dat je grotere wielen monteert, dan neemt de bodemvrijheid onder de assen weer toe.

Inmiddels wijken we behoorlijk af van de openingsvraag.......

Daarom zei ik dus dat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John verwijst hier naar de zogenaamde "spring over axle" ofwel SOA. Dit geeft wel een behoorlijke verhoging, meer in de buurt van de 10 cm.

Hierover is al heel veel geschreven hier op het forum. Het is een behoorlijke ingreep waar je niet zomaar even aan moet beginnen.

Denk hierbij aan het plaatsen van een SYE, aanpassen cardan assen, aanpassen stuursysteem en remleidingen.

Leuk, als je weet wat je wil, en van sleutelen houdt.

Verhoging van +/- 2 inch (5cm) is het eenvoudigste met een bodylift kit. Hierbij plaats je de body hoger op het chassis, minimum aanpassingen nodig. Denk aan radiator lager hangen, remleiding omleggen, langere vulslang benzine tank, en nog wat kleinigheden. Geschatte kosten: 250 euro.

Verenlift is ook een optie. Is meer werk, en andere aanpassingen nodig. Denk aan andere schokdempers, langere remslangen, tussenbak lager monteren, ander pitman arm, enz..... Geschatte kosten 1000 euro en meer.

thanks ik ga voor de bodylift. mooie auto gekocht met erg dikke banden. bij een beetje inveren raken ze het spatbord al ik ga me er in verdiepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...

Alles kan. Je moet je alleen afvragen waar je de auto voor gaat gebruiken. Op de weg word het er niet beter op. Ik zou een liftkit van degelijk kwaliteit nemen zodat het op de weg ook allemaal stabiel blijft. 

Voor de verdere aanpassing moet je je ashoek in de gaten houten en de maximale maat van de tussenas. Ook remleidingen moeten het kunnen halen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...