Spring naar bijdragen

Doe Het Zelf - Hemel Wagoneer


Recommended Posts

Fred,

Je kan het volgende gebruiken:

Een plaat dun Multiplex, snij de plaat in waar de knikken moeten komen van het dak (snij niet door de plaat heen).

Buig de plaat om in de juiste hoek en zet deze even vast voor de vorm ( de snijkant naar boven).

Met glasvezelbehang en lijm de bovenkant afwerken voor de sterkte en dit laten drogen, na het drogen de plaat in de loodmenie spuiten

tegen het vocht.

Voor de bekleding vast te zetten kan je tapijtlijm gebruiken.

Suc6 Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Fred,

ik zit met het zelfde project, heb de bekleding al een tijdje binnen en ben/was naarstig op zoek naar een goede plaat oplossing.

Kwam dit tegen op IFSJA, maar het is nagenoeg onmogelijk om dit hier te krijgen :

http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=109824&highlight=headliner+pizza & http://www.byggma.no/dm_documents/Brosjyre%20Ranit%20Undertak_LaZQo.pdf

Ben nu nog de mogelijkheid aan het onderzoeken van een kunststof plaat (met honingraat-structuur)...

Ga v/d week ff hier kijken na de tip van Ed:

http://www.af.nl/voorraad/plaat/vliegtuigtriplex/ , neem denk ik een stukje mee van 2mm dikte om te kijken of dat met die glasvezelbehang gaat werken.

Gr. Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doctor, ben bang dat als ik dat armaflex tussen de triplex & bekleding (waar al schuim opzit) gaat plaatsen het totaal gewicht v/d plaat te veel omhoog gaat en je bovendien met 2x een kwetsbare lijmlaag zit, ipv 1 laag.

Qua oppervlakte/prijs verhouding ga ik voor Dynamat Xtreme, die ik tegen het metalen dak aan plak. Dit ook omdat er nog 2 binnen-verlichtings elementen op komen samen met een schakelaartje, die denk ik wat moelijker te bevestigen zal zijn als de plaat dikker is.

Heb jij op de door jouw beschreven manier een hemel gedaan in een Wagoneer/Chief ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Jeeped bedoelt is dat je armaflex op de binnenzijde van het dak plakt en daarop de bekleding. Toch Ed?

Ja Fred de armaflex plak je direct op de binnenzijde van je dak en daarop plak je vervolgens de bekleding.

Ik heb inmiddels dit al bij diverse auto's gedaan en het zit nog steeds.

Nee ik heb het nog niet in een cherokee chief of waggy toegepast maar kan me niet voorstellen dat het bij deze wagens niet zou werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dat zie er zeeer goed uit Ed ! Triplex is inhouse, dit weekeinde de techniek van jou (insnijden van boven, dan vast zetten) proberen..

Die Loodmenie spuiten, welk product heb je daar voor gebruikt ?

Gr. Martijn

Je kan het spuiten of gewoon een verfpotje loodmenie, als je de verf gebruikt dan goed verdunnen zodat het goed in het hout kan trekken.

Spuitlijm voor de bekleding raad ik zelf niet aan deze laat vaak los.

Suc 6

Ed

bewerkt door Green bear
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Prachtige oplossingen,

Ik heb er lang over nagedacht en toch met hetzelfde stomme hardboard weer aan de gang. De maten van de oude hemel waren niet goed dus ik heb 4 delen hardboard versneden tot ik exact de juiste had en dan nog de voorkant beetje bijsnijden en aan de achterkant wat over te laten.

Nu houden 3 alu-strips het geheel hoog samen met 3 kleine schroefjes per strip.

Het hemeltje bestaat nu uit 2 delen waarbij het voorste deel wordt ondersteund door een strip bij de voorruit en een alu-strip in het midden van het paneel, het achterste paneel heeft 2 strips als ondersteuning en overlapt het voor-paneel met 3 cm waardoor het voorpaneel voldoende onderstuening heeft.

Achterpaneel is ook aan de achterruitzijde weer vastgezet tegen de dakstrip met ca 8 schroeven.

Vooral de maatvoering van de alu-strips is lastig om deze tegen het palfond te drukken zonder omvormingen, dus hou deze te groot en kort deze met een dremel per 2mm in tot je deze foto krijgt.

JAAAAA het is maatwerk, en als je het zelf kan en wil dan kost het je een paar alu strips en een paar stukken boardkarton en gebruik de posities van de draagbalken van de Wagoneer en dan krijg je wellicht dit resultaat.

Greetz AAPJ / Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ziet er ook keurig uit... ik heb de moed nog steeds niet gehad om eraan te beginnen.. ik heb ondertussen wel gasonderbouw gemaakt! Wat een ruimte nu! De zijpanelen in de kofferruimte van hout gemaakt en de originele bekleding erop geniet. Die oude karton zooi er achteruit gehaald. Ik ga misschien ook een ander alternatief proberen voor de hemel, en dat is met een soort balijnen werken.. we zullen zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ,ik heb mijn hemel in mijn wagoneer pas gedaan en heb dit gedaan op de oude katonnen oginele hemel.

deze er uitgehaald schoon gekrabd,en daarna bekleed met kunstleer.

eerst met bisontix dat droogde te snel, toen met bisonkit ,beide zijde zowel het leer als de plaat ingesmeerd.

erop leggen en met een rollertje er op gedaan. perfect en het zit zo vast als een huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ,ik heb mijn hemel in mijn wagoneer pas gedaan en heb dit gedaan op de oude katonnen oginele hemel.

deze er uitgehaald schoon gekrabd,en daarna bekleed met kunstleer.

eerst met bisontix dat droogde te snel, toen met bisonkit ,beide zijde zowel het leer als de plaat ingesmeerd.

erop leggen en met een rollertje er op gedaan. perfect en het zit zo vast als een huis.

Hoi Paco,

ik heb dat idd ook al eens gedaan maar dat heeft niet langer dan een (strenge) winter en een half (nat) voorjaar gehouden, en dan gaat het niet zo zeer over het plakken, maar het originele karton dat wordt zo zacht als een dweil..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paco,

ik heb dat idd ook al eens gedaan maar dat heeft niet langer dan een (strenge) winter en een half (nat) voorjaar gehouden, en dan gaat het niet zo zeer over het plakken, maar het originele karton dat wordt zo zacht als een dweil..

Zou het niet zo kunnen zijn dat wanneer het karton zo zacht wordt als een dweil, dit niet aan het karton ligt maar de lekkende bevestiging van de dakrails :whistle: Wanneer je die een keer loshaalt en met zgn. nieuwe "grommets" bevestigd, is de boel dicht en heb je nooit meer last van een neerstortend plafond (ik spreek uit ervaring...... :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...