Spring naar bijdragen

Rb3 In Combinatie Met Originele Wisselaar


Recommended Posts

Heb in mijn 1999 WJ een originele RB3 (radio met navigatie) ingebouwd waar ik erg blij mee ben

Gisteren de CD Wisselaar aangesloten door middel van een nieuwe kabel.

De cd wisselaar loopt, en gaat aan, is ook zichtbaar tussen de mode(s) op de radio, speelt een paar seconden

en gaat dan over op de radio, vervolgens is de cd wisselaar niet meer aan te sturen en niet meer zichtbaar.

Na het contact uit en aan begint alles weer van voor af aan.

Iemand een idee of ervaring met deze combi?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had dit ook met de Chrysler en een RB3 navigatie, maar dan met een iPod adapter. Principe is hetzelfde, werkt ook op de cd-wisselaars aansluiting en na een paar seconde afspelen kapte hij ermee en gaf een foutmelding "Geen disc". Toen een andere iPod adapter gekocht die ook de RB3 ondersteunde en deze deed het gewoon.

Misschien ligt het dus aan de combinatie van de RB3 met dit model van de wisselaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie, welke ipod adapter heb je toen gekocht?

Ben zelf niet zo'n fan van de cd wisselaar, maar als het erin zit is het leuk indien het werkt.

Zou het liefst nu voor een ipod adapter gaan.

iPod adapter is zeker een aanrader, voor de RB3 moet je deze hebben; USA Spec PA11-CHR.

eBay international verkopen ze hem, wel even de verzendkosten vergelijken kan zo een paar tientjes schelen. Dat model is top, hij laadt je iPod op, en je kunt je iPod bedienen vanaf de stuurknoppen en de radio.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iPod adapter is zeker een aanrader, voor de RB3 moet je deze hebben; USA Spec PA11-CHR.

eBay international verkopen ze hem, wel even de verzendkosten vergelijken kan zo een paar tientjes schelen. Dat model is top, hij laadt je iPod op, en je kunt je iPod bedienen vanaf de stuurknoppen en de radio.

Masis, klinkt die ipod adapter ook echt goed? Ik bedoel net zo als de wisselaar? Geen ruis op hoog volume?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Masis, klinkt die ipod adapter ook echt goed? Ik bedoel net zo als de wisselaar? Geen ruis op hoog volume?

Jazeker, hij haalt gewoon het maximale uit de geluidsinstallatie in de auto. Ik heb in de Chrysler nieuwe speakers en versterkers gezet, en ook daar komt goed geluid uit met de adapter. Die PA11-CHR is het beste, je hebt ook goedkopere maar die missen functionaliteiten zoals bediening vanaf de radio en het opladen vd iPod. Hij heeft er ook een AUX-ingang op zitten, waarmee je ook andere geluidsapparaten kunt aansluiten.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, hij haalt gewoon het maximale uit de geluidsinstallatie in de auto. Ik heb in de Chrysler nieuwe speakers en versterkers gezet, en ook daar komt goed geluid uit met de adapter. Die PA11-CHR is het beste, je hebt ook goedkopere maar die missen functionaliteiten zoals bediening vanaf de radio en het opladen vd iPod. Hij heeft er ook een AUX-ingang op zitten, waarmee je ook andere geluidsapparaten kunt aansluiten.

Dan weet ik wat ik ga bestellen! Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op welke plaats heb je nu je ipod liggen dan?

In je dashboard kast ?

Ja, het kabeltje wat de iPod in gaat heb ik in het dashboardkastje gezet. Vaak haal ik hem eruit, en leg ik de iPod naast de pook neer ofzo, op de iPod zelf blader je veel makkelijker door albums heen. Het kastje kan gewoon dicht ook al zit er een kabel tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hey Masis,

Nog even een vraag. Heb ik het nu goed begrepen dat deze adaptor ook op de rb3 met nav van de grand cherokee werkt?

Gr. Rob

Hallo Rob,

Ja, de PA11-CHR moet je hebben, dit is de enige adapter dat goed werkt in combinatie met de RB3. eBay staat er vol mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...