Spring naar bijdragen

27Mc, Iemand Ervaring Hiermee? Ik Niet.


Recommended Posts

Goededag Mede Jeepers,

Wil graag een 27mc aanschaven om bv met de JCN te gebruiken met evenementen enz.

Nu zit ik zelf te denken aan een TTi type TCB-R2000 4W of misschien zelfs 10W. (weet dat in NL max 4W is toegestaan, kan dit kwaad?)

Te zien op deze link http://truckerswereld.nl/webwinkel/producten/31/1303/albrecht-ae-5890

Aangezien ik een JK heb en je daarin niet heel veel ruimte overheb, is deze uitgevoerd met een extern display.

Met de radio onder de stoel en zelfs met een handsfree set erbij. (weet niet of ik dit gebruik hoor)

Zit ook te denken aan een Stinger Mini RVS antenne en een extra speaker SHA 7-26, allen te zien op www.truckerswereld.nl

Ga zoveel mogelijk inbouwen, vastzetten en wegwerken, hou niet van losse draden enz. Heb ik alleen maar last van.

Ben zelf een leek in deze apparaten, is ook mijn eerste. Zat eerst naar een vakantieset te kijken, maar...........allemaal losse draden, niet mijn ding.

Ook de Albrecht AE 5890 is nog een optie, maar niet alle recensies zijn lovend.

Wil hem ook gaan gebruiken met toertochten door de rest van Europa. (toekomst plannen)

Nu vraag ik me af of iemand ervaring hiermee heeft of tips en degelijke kan geven.

Is vanaf september 2011 (als ik het goed heb) in NL op de markt.

Plus is deze antenne sterk genoeg?

Probeer met dit set in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Roo,

in principe is 4 W zat.

Vroeger had ik dit in de vrachtwagen en had een paar kilometer bereik.

Voor ons is dat zat,je gebruikt hem tenslotte alleen op de korte afstand.

Heb er nu ook 4W in zitten en voldoet prima!

Ga jij trouwens nog naar het Drenthe weekend?

Groeten John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Roo,

in principe is 4 W zat.

Vroeger had ik dit in de vrachtwagen en had een paar kilometer bereik.

Voor ons is dat zat,je gebruikt hem tenslotte alleen op de korte afstand.

Heb er nu ook 4W in zitten en voldoet prima!

Ga jij trouwens nog naar het Drenthe weekend?

Groeten John

Over Drenthe twijfel ik nog een beetje, heb laatste tijd zeer weinig energie. (je weet een beetje mijn situatie)

Jan vroeg het net ook al. (uurtje terug) Denk het wel, hoor je vandaag of morgen wel.

Over de CB, denk dat 4W ook goed genoeg is. (Is nog legaal ook)

Wil hem ook op een wat grote afstand 'kunnen' gebruiken.

Maar dit ligt aan, wat ik ervan begrijp, meer aan de antenne?

Dus jij heb er dus ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan had het ook over eventueel een porto, Midland Alan 42 met een externe antenne.

Ook handig als je keer niet in je Jeep zit.

Hoor het wel. Groet Roo

Zoveel wordt er ook niet gezegd over de cb dat je hem altijd bij je wilt hebben.

Ook altijd leeg als je hem nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Roo,

Niet alleen is een goeie antenne belangrijk,maar ook de afstelling daarvan (dippen noemen ze dat geloof ik).

Ik had er vroeger een metertje voor,staat me bij dat dat niet de wereld kost.

Mijn huidige antenne kon ik met m'n cb afstellen,had ik dat metertje niet nodig.

En wat zo'n porto aangaat,tja,is grappig,maar ik deel de mening van Evert dat het niet echt praktisch is...

Als je buiten de Jeep staat is het om te graven...heb je je handen al vol ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Roo,

Niet alleen is een goeie antenne belangrijk,maar ook de afstelling daarvan (dippen noemen ze dat geloof ik).

Ik had er vroeger een metertje voor,staat me bij dat dat niet de wereld kost.

Mijn huidige antenne kon ik met m'n cb afstellen,had ik dat metertje niet nodig.

En wat zo'n porto aangaat,tja,is grappig,maar ik deel de mening van Evert dat het niet echt praktisch is...

Als je buiten de Jeep staat is het om te graven...heb je je handen al vol ;)

Let ook even op de plaats waar je je antenne wil hebben,deze heeft een goede massa nodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let ook even op de plaats waar je je antenne wil hebben,deze heeft een goede massa nodig!

Goede massa ?? Is de Jeep niet zwaar genoeg................. B)

Nee, een porto wordt het niet, mee eens.

De lokatie van de antenne zal waarchijnlijk wel op de zelfde plek komen als de radioantenne, maar dan andere kant.

Dit ligt ook aan de soort antenne of hij ook verticaal geplaatst kan worden. Zie wel.

Groet Roo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Porto :

Wij verkopen hier accu's voor de portofoons (Hybrio penlites) , deze blijven 6 maanden vol na opgeladen te zijn (de NIMH's zijn na opladen meestal binnen 1 a 2 weken leeg , hoge eigen ontlading).

http://www.boris.nl/...x%20R06%20Ready

4b5a3670e0145.jpg

Ook verkopen we 27mc en portofoons en antenne's www.boris.nl (helaas staat er nog geen 27mc op , te druk in onze winkel...)

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt geen porto !! B)

Ga denk voor de TTi TCB-R2000 4W als er niemand is met slechte ervaringen.

Alleen over de antenne ben ik nog niet uit. Denk dat max 500W zat is.

Weet alleen niet wat SWR betekend.

Heb er totaal geen kaas van gegeten, maar kwam dit tegen, over SWR:

http://users.skynet.be/bk318871/cbvw/html/swr.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Canaman ! Mooi technische uitleg, begin het een beetje te snappen.

Maar in de omschrijving van de/een antenne staat ook:

Indien de antenne wordt gebruikt met hoog vermogen (boven 100 watt) is deze antenne zeer gevoelig voor de SWR.

Maar er staat ook: De antenne hoefd niet worden afgesteld maar kan zo geplaatst en aangesloten worden

De SWR waar ik nu aan denk is trouwens: 1.3.1 ??

Zat aan deze te denken: http://www.truckerswereld.nl/webwinkel/producten/40/665/mini-stinger-rvs

Misschien komt er een dag dat ik het allemaal wel begrijp, komt waarschijnlijk wel na aanschaf en het probeer te gebruiken.

En dan na een aantal onchristelijke woorden.........en heb je het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze nog tekoop twee stuks voor 100 euro.

Met kabel voor in de aanstekker.

Dus accu is geen probleem.

Zie link voor meer info.

http://www.tweedehands.nl/113629456.html?utm_source=ad_reactie&utm_medium=email&utm_term=0&utm_content=0&utm_campaign=link_advertentie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed aanbod Jeepie, zal hem zeker onthouden. Als ik voor deze ga laat ik snel horen.

Kreeg deze of topic ook als tip http://www.hamradioshop.nl/index.php?route=product/product&product_id=278

Lafatte Venus of van K-Po (dezelfde) een zeer kleine radio, alles in de mic. Ziet ook er goed uit, nog goed koper ook.

Vind de antenne nog lastiger, zijn er zoveel. President Iowa, K40 of Sirio GL-27 (Geen aarde nodig) enz.

Met aarde, zonder aarde, hij komt niet mijn dak, dus komt iedergeval op 'ijzer', als je de schermen van een JK dit kunt noemen.

Moet nog ff goed naar de lokatie kijken, schijnt erg belangrijk te zijn.

Groet Roo B) Alvast bedankt voor al het meedenken en info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin alstublieft niet aan die Lafatte , wij verkopen hier ook 27mc bakkies , met die hebben wij alleen maar ellende gehad en zijn er 1 jaar geleden mee gestopt met dat model.

De sirio GL-27 is een goede keuze , ik verkoop hier overigs meestal voor 4x4 de Firestick FS-3 , de K40 is geen goede keuze deze heeft een kofferbakklem voet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin alstublieft niet aan die Lafatte , wij verkopen hier ook 27mc bakkies , met die hebben wij alleen maar ellende gehad en zijn er 1 jaar geleden mee gestopt met dat model.

De sirio GL-27 is een goede keuze , ik verkoop hier overigs meestal voor 4x4 de Firestick FS-3 , de K40 is geen goede keuze deze heeft een kofferbakklem voet.

hoi boris

kan of wil jij een middag organiseren in het af stellen

van de 27-mc bakkie,s zo dat iedereen zijn bakkie

kan laten afstellen

mvrgr de jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze nog tekoop twee stuks voor 100 euro.

Met kabel voor in de aanstekker.

Dus accu is geen probleem.

Zie link voor meer info.

http://www.tweedehands.nl/113629456.html?utm_source=ad_reactie&utm_medium=email&utm_term=0&utm_content=0&utm_campaign=link_advertentie

Porto verkocht aan een zeer goede jonge marshal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja als we er een keer tijd voor hebben ... , we werken hier met 3 man en hebben onze handen vol..... , of we zouden het een keer op een evenement of bijeenkomst moeten doen..

Misschien voor in de toekomst iets om in een weekend evenement in te bouwen, dan is daar wel tijd voor te maken, betreft evenement dan. :thumbsup:B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

post-6874-0-92828300-1333010041_thumb.jpBedankt voor alle reacties !!

Heb inmiddels een K-PO Venus 4W aangeschaft met een Firestik LG-4 NGP with Side mount antenne. (FireFly 122cm)

De CB is met een hele kleine bak met een mic waar alle functies in zitten plus makkelijk verwijder baar is.

De antenne is voor verticale montage en heeft geen aarde nodig, is wel eens een probleem bij een JK.

Heb hem naast mijn linker achterlicht vast gezet, dus niet op de achterdeur. Kabel dus zonder draaipunten direkt in de Jeep.

Is ruim 1.3m lang met veer en komt ruim boven het dak uit en zeker als de softop erop zit, lekker vrij.

De SWR is al goed, kan altijd nog iets beter. (nu met Hardtop gemeten op een redelijk drukke plek)

Bereik is al meer dan 10km, ben niet ontevreden. Moet alleen nog de voeding enz. naar mijn zin aansluiten.

Komt wel dit weekend of later. Moet ook nog iets schoner worden van na het Drentheweekend en Veldhoven met de JCN.

Snap alleen nog niet waarom als je de originele kunststof dop op de antenne zet, SWR niet goed valt af te stellen ??

Zal eens K-PO mailen, hebben mij trouwens goed geholpen, die hebben gewoon van bijna alle merken het op voorraad liggen.

Geen verkopers maar meer adviseurs. Plus ze willen je alles laten zien. Goeie service, tot nu ieder geval.

Hadden mij ook uitgenodigd om langs te komen, konden ze de situatie zien en specifieke uitleg geven. (ook geweest)

Groet Roo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Hey Roo, vraagje: hoe bevalt je set?

Ik wil zelf ook een set aanschaffen en zit met het inbouwen in m'n XJ - daar is nauwelijks (geen) ruimte voor en dan wordt zo'n bakkie wel een aardig diefstalobject als-tie in het zicht zit. Dus zal ik al aan iets goedkoops te denken, maar ik zie dat die K-PO Venus helemaal weggebouwd kan worden en dat je alle functies in de mic hebt zitten.

http://www.k-po.com/K-PO-VENUS-BLACK-BOX--SMART-MIC.2.html

Da's wel een alternatief natuurlijk.

Mij lijkt het echter een nadeel om alle knoppen op je mic te hebben - daar wil je alleen je spreekknop bedienen, is zo m'n gedachte. Maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nav Roo z'n verhalen heb ik dit ding ook aangeschaft. Werkt prima. Spraakknop zit aan de zijkant van de mic. Kleine knopjes zitten niet in de weg. Geluid is prima. Ik had nog een externe speaker liggen, maar die is niet nodig.

1 nadeel: als je de mic loskoppelt gaat de bak af en toe een eigen leven leiden (maakt rare geluiden). Blijbaar schakelt de bak zichzelf in als de mic er af is (Roo heeft al een keer met een lege accu gestaan hierdoor :lol: Oplossing is simpel: of mic aangesloten houden of spanning er helemaal af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...