Spring naar bijdragen

Lekt Water Onder De Motor


Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een Jeep Grand Cherokee 4.7l Overland lpg3, helemaal te gek.

Laast kwam ik erachter dat er na het reiden een plasje water ontstaat onder de motor. Ik het opgevangen en het is helder water zonder kleur. Ik heb alle vloeistoffen behalve dat van de airco gecontroleerd en alles is op peil. De motor loopt ook perfect. Ik heb wel een klein lekje bij het spruitstuk van de uitlaat die ik bijnhard optrekken hoor, zou het kunnen zijn dat er daar condens vocht uit de uitlaat wordt gespoten ? Of heeft iemand anders een idee?

P.S. Hoe checkmje de vloiestoffen van de airco.

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Bij mij ontstaat ook een plasje water onder de GC . Echter heb ik de airco niet aan!

Rara... :huh:

Bij de WJ staat de airco altijd aan, wanneer je temperatuurregeling aanstaat.

De airco gaat maar uit als je manueel de knop van je climate control op 'off' zet. Dat plasje water is dus normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, dat is inderdaad het A/C lampje.

Wel, het zit zo: de climate control van de WJ is een zelfstandig intelligent systeem. Van zodra je een stand kiest die niet 'off' is, gaat de rekeneenheid allerlei parameters beoordelen om de temperatuur in de wagen te houden zoals gevraagd. De aircopomp speelt daar altijd in mee, omdat de temperatuur geregeld wordt via de blend doors. Deze blend doors mixen (Eng. To Blend = mixen) dus constant koude en warme lucht door elkaar om bijv. aan 22

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie input! Echt intelligent is dat zelfstandige systeem niet met de huidige brandstofprijzen! :wacko:

Dat moet ie eigenlijk uitgaan zodra die langs de pomp rijdt en de prijzen ziet.

Ik heb zojuist een tank verreden met het systeem aan. Uitslag 1 op 6.

Ik ga nu een tank verrijden met het systeem uit. Gewoon uit nieuws(gierig)heid! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....

Ik ga nu een tank verrijden met het systeem uit. Gewoon uit nieuws(gierig)heid! :whistle:

Doe dan ook andere testjes.

Met raam op en met raam dicht,

Met licht aan en licht uit.

Met radio hard en radio zacht.

1 op 6 is prima, wil je dit niet , rij dan geen jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...