Spring naar bijdragen

Onderdelen In Amerika Kopen


jeroen68
 Share

Recommended Posts

hallo, wie heeft er ervaring met onderdelen uit amerika?

mijn vraag is op e-bay.com staan komplete motorsets (zuigers,hydrostoters,nokkenas en alle pakkingen en ook alle lagers)

voor 650 dollar.

Weet iemand of dit een behoorlijke kwaliteit is want ik vindt het erg goedkoop.

Alvast bedankt voor ieder antwoord

mfg jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi zit er bij mijne ook in best wel goed spul ga niet voor de goedkoopste wel kijken voor de compleetste

somigen hebben er een nokas bij

ook belangrijk bij bestelen je zuigermaat .30 of groter of kleiner

loopt al een jaar goed is een amc 360

heb er bij het in elkaar zetten ook meteen een set bouten van de aloyboy,s in gedaan zijn rvs

invoer rechten toen dacht iets van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Scoob, lekker leesbare post! ;)

@Jeroen, je kan prima in de USA bestellen maar houd er rekening mee dat je flinke verzendkosten moet betalen en over het totaalbedrag, dus incl die verzendkosten, moet je meestal nog invoerrechten en BTW aftikken. Eea is afhankelijk van waarde, gewicht en formaat van het bestelde, even goed doorrekenen voordat je bestelt dus. Laat je er echter niet door afschrikken, het kan je honderden Euro's schelen want veel onderdelen kosten daar een fractie van wat ze er hier voor durven vragen. Voorbeeldje: ik heb eind vorig jaar een progressive coupling kit gekocht bij www.jeep4x4center.com, die kit (coupling, ketting en pakkingen) kost daar $580,- (

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen vaak dure kosten als je het terug moet sturen ....

dus goed opletten wat je bestelt, ik bestel van alles in het buitenland en dat gaat eigenlijk altijd goed. Zoals je hierboven kan lezen zijn de prijsverschillen soms dusdanig groot dat je zelfs meerdere malen kan terugsturen en het nog steeds voordelig zou uitpakken. Bestel je het verkeerde kan het voordeliger zijn om het hier weer te verkopen, is het een produktiefout oid dan worden de kosten voor het verzenden vaak vergoed. Kwestie van van tevoren goed inlezen, weten wat je moet hebben of daar goed naar vragen en bereid zijn om dat kleine beetje risico te nemen. Overigens zijn mijn ervaringen met buitenlandse internetverkopers eigenlijk zonder uitzondering zeer positief, vwb informatievoorziening en servicegerichtheid kunnen de NL'ers daar nog heel veel van leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grins ja en dat voordeel heb ik gelukkig ik woon in duitsland en een maatje van mij die werkt bij de army en dat heeft veel voordelen

Maar waar bestel ik nu bij ebay.com heb ik bijv titan-engines gevonden die hebben komplete kits, mijn maat bestelt veeel bij rockauto.com

goede prijzen hebben alles met ook verschillende leveranciers dus ook kwaliteit verschil denk ik alleen hebben die geen kits dus moet je alles apart bestellen en omdat het de eerste keer is

dat ik zoiets doe vind ik dat een beetje heftig als je wat vergeet duurt het weer langer voordat ik weer kan rijden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

grins ja en dat voordeel heb ik gelukkig ik woon in duitsland en een maatje van mij die werkt bij de army en dat heeft veel voordelen

Maar waar bestel ik nu bij ebay.com heb ik bijv titan-engines gevonden die hebben komplete kits, mijn maat bestelt veeel bij rockauto.com

goede prijzen hebben alles met ook verschillende leveranciers dus ook kwaliteit verschil denk ik alleen hebben die geen kits dus moet je alles apart bestellen en omdat het de eerste keer is

dat ik zoiets doe vind ik dat een beetje heftig als je wat vergeet duurt het weer langer voordat ik weer kan rijden ;)

Ten eerste zijn er veel leveranciers die niet werken met APO adressen buiten Amerika. Dus eerst navragen of zij ook leveren aan een APO adres in Nederland of Duitsland is raadzaam. Doen ze dit niet komen alle voordelen te vervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zijn er een aantal 'inventieve' Nederlanders die in AMrika wonen, die hier heel slim op inspelen.

Kijk maar even op :

www.usa2you.nl

of

www.fromus2eu.com

Ik maak zelf veel gebruik van usa2you. Prima service en tarieven. Voordeel is dat je hierdoor bij iedere (web-)winkel in Amrika kan bestellen. Of ze nu naar buiten de USA verzenden of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak gebruik van een bedrijf in NL (Rotterdam) die zo ongeveer elke twee weken een container laat verschepen vanuit de US. De spullen die ik in de US bestel, laat ik dus gewoon afleveren in de US en daar maken de meeste firma's geen probleem van. Het verschepen op die manier is echt een heel stuk goedkoper dan UPS etc. Zij handelen de invoerrechten, btw etc. ook af.

Als je interesse hebt, geef ik je via pm het adres. Weet namelijk niet of ze blij zijn als ik hun adres hier zomaar neerzet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even gebeld met Henk en hij had er geen problemen mee zijn gegevens hier kenbaar te maken.

Phimex Douane Expediteurs Waddinxveen

0180-633 111 vragen naar Henk Bresijn

Zij verschepen van kleine pakketten tot complete auto's.

Ook wist hij mij te vertellen dat een collega van hem bezig is met het opzetten van een webshop voor automotive onderdelen, met een aparte afdeling voor Jeep onderdelen van o.a. Mopar. Zij is te bereiken onder kirsten@usa-partssupply.com.

Met haar heb ik echter geen ervaring.

Laat hier even weten hoe de verdere ervaringen zijn, zodat andere behalve mij er ook van op de hoogte zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

idd, eerste keer via zo'n USA2Ned bedrijf gedaan, 2e keer zelf. Gaat heel simpel

je mailt naar het bedrijf in Amerika met de vraag wat het totaal kost inclusief verzendkosten.

Als het te doen is bestel je en zij zorgen dat het naar je verstuurd wordt.

Reken daarbij wel de BTW en invoerkosten bij (dat doen zij niet voor je als ze het totaal berekenen)

en reken om naar Euro's natuurlijk, zij rekenen alles in USD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

even deze topic omhoog schoppen : ik wil zo'n weathertech cargo mat voor achter in mijn zj bestellen bij quadratec,  http://www.quadratec.com/products/14056_173X_PG.htm

..dat en nog een paar kleine dingetjes. alles bij elkaar 165 dollar, nu per email ook nog verzendkosten voor nederland bij gerekend gereken, alles komt op 220 dollar incl verzending. 

 

Er staan in de mail dat ik nog evt taxes zelf moet betalen, ik vind de 220 dollar al heel wat voor die artiekelen... maar hoeveel extra douane kosten moet ik er nog bij rekenen volgens jullie  ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een product ook in de EU kunt kopen is niet per definitie gunstig om in US te bestellen.

Hier het matje uit GB:
 

http://www.americanvehicleparts.co.uk/car_parts/acatalog/AmericanVehicleParts_WeatherTech__Cargo_Liners__42004__502.html#aW42004T

 

Je betaalt dan in NL geen extra BTW meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...