Spring naar bijdragen

Missende Vooraandrijfas


Recommended Posts

Goedenavond,

Sinds een maand trotse eiegnaar van een ZJ 5.2 uit 1997. Erg mooi exemplaar en rijdt heerlijk, maar..... vandaag wilde ik andere banden laten monteren en de monteur zei lachend: geen "4WD ?". "Hoezo ?" antwoordde ik. Nou de vooraandrijfas ontbreekt... Dat was even schrikken.

Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan om zonder deze as te rijden ? Ik heb voorlasnog helemaal niets aan het rijgedrag gemerkt.

Ik wil maandag naar Oostenrijk en zou toch graag van een kenner weten wat er aan de hand is.

Alvast bedankt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi JackieX

Is het wel een 4wd ?er zijn volgens mij ook 2wd versies (import)

Vaak wordt de voorste aandrijfas verwijdert als de viscokoppeling in de tussenbak het heeft begeven. Reparatie hiervan kan aardig oplopen (800-1200euro)

niet zo mooi dat de vorige eigenaar dit niet gemeld heeft..

of het kwaat kan? daar zijn de meningen over verdeeld .Volgens mij valt het wel mee maar het is natuurlijk beter om de reparatie uit te voeren en de as te monteren. het weggedrag is met 4wd een stuk beter (veiliger)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jackiex

Tijd om een aandrijfas te monteren heb je niet meer als je maandag naar Oosterijk reist.

Je zult zelf moeten beslissen, maar ik zou in deze situatie gewoon gaan.

Zorg wel voor een goede reisverzekering (vervangend vervoer en terughalen van de auto)

Siert de zj heeft alleen fultime hoog (4wd) en parttime laag. Deze kan hij nu niet als alt. gebruiken ivm de gearing.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...