Spring naar bijdragen

12 Februari JeepAcademy Overloon


Ab
 Share

Recommended Posts

Op zondag 12 februari zullen we te gast zijn op het cross terrein van Overloon.

Deze Academy zal bestaan uit ongeveer twintig proeven, die in het vochtige en zanderige terrein zullen worden uitgestoken. Het Clubhuis heeft een eigen keuken. Hier kan op eigen gelegenheid wat eten en drinken worden besteld (patatje e.d.).

Het clubhuis heeft een overdekt terras met uitzicht op het parcours waar we kunnen lunchen.

Het terrein is afhankelijk van de weersomstandigheden middelzwaar tot zwaar te noemen, doch zoals altijd zijn ook de standaard jeeps zijn van harte welkom.

De deelnemers zullen in groepen van verschillend klasse worden ingedeeld, waarna zij als team met hun JeepClub Marshal de proeven zullen nemen

Voor meer informatie; ga snel naar de site van JeepClub Nederland en schrijf je in voor deze Academy!

We hopen jullie daar allemaal te mogen begroeten!

Met vriendelijke groeten,

Het bestuur van JeepClub Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is de "baan"? Alles nog kei bevroren zeker......

Lijkt mij wel.Tis nog geen enkele keer boven nul geweest daar de afgelopen 2 weken.

Normaal laat je de banden aflopen als je de crossbaan op ga. Dat hoef nu niet in ieder geval.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke maar inderdaad keiharde baan ,maar er zijn leuke proeven uitgezet veel zwart maar ook rood en blauw kunnen hun jeephart ophalen.

Stukken over het ijs (of er doorheen),mooie hellingen en afdalingen Al met al het zal een leuke,koude en pittige dag worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus nu hoef je je banden niet af te laten lopen? Ik raad het iedereen aan om het iig wel te doen. Buiten het comfort heb je meer grip op deze (steen ;) ) harde ondergrond.

Comfort in een jeep............................................. Comfort is voor watjes. Hoor jij daar nu ook al bij....... B)

En of je nu wel of niet je banden laat aflopen op dit parcours (wat ik nog steeds niet zou doen :D )

Have fun allemaal en maak foto's van deze mooie baan!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Comfort in een jeep............................................. Comfort is voor watjes. Hoor jij daar nu ook al bij....... B)

En of je nu wel of niet je banden laat aflopen op dit parcours (wat ik nog steeds niet zou doen :D )

Have fun allemaal en maak foto's van deze mooie baan!

Zeker met jouw Jeep zou ik het doen. Voordat je het weet scheurt je tupperware body doormidden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderbouw dit eens

Tuurlijk no problemo.

Je hebt 3 type terreinbanden.

Bias tire (or cross ply) construction utilizes body ply cords that extend diagonally from bead to bead, usually at angles in the range of 30 to 40 degrees, with successive plies laid at opposing angles forming a crisscross pattern to which the tread is applied. The design allows the entire tire body to flex easily, providing the main advantage of this construction, a smooth ride on rough surfaces. This cushioning characteristic also causes the major disadvantages of a bias tire: increased rolling resistance and less control and traction at higher speeds.

Belted bias tire starts with two or more bias-plies to which stabilizer belts are bonded directly beneath the tread. This construction provides smoother ride that is similar to the bias tire, while lessening rolling resistance because the belts increase tread stiffness. The plies and belts are at different angles, which improves performance compared to non-belted bias tires. The belts may be cord or steel.

Radial tire construction utilizes body ply cords extending from the beads and across the tread so that the cords are laid at approximately right angles to the centerline of the tread, and parallel to each other, as well as stabilizer belts directly beneath the tread. The belts may be cord or steel. The advantages of this construction include longer tread life, better steering control, and lower rolling resistance. Disadvantages of the radial tire include a harder ride at low speeds on rough roads and in the context of off-roading, decreased "self-cleaning" ability and lower grip ability at low speeds.

De meesten rijden niet op bias banden die in het terrein de beste eigenschappen hebben als je de banden laat aflopen. De zijdelingse steun is veel beter en deze banden zijn veel beter bestand tegen een harde scherpe ondergrond zoals stenen, wortels van bomen en bevroren ondergrond.

De meesten rijden met radial of belted bias banden en deze doen het heel goed goed op de weg en redelijk in het terrein als je de druk nagenoeg hetzelfde houdt. Ga je deze banden verlagen naar 1.5 bar of minder dan zijn ze gewoon kwetsbaarder in het terrein als de ondergrond hard of scherp is. Doordat de stalen draden onder een hoek van 60 tot 90 graden staan geplaatst in de rijrichting zijn ze qua sterkte van de band op hun best bij 2 bar of meer. Ga je de druk verlagen wordt de band minder sterk op de plekken waar hij het sterkst moet zijn bij een harde of scherpe ondergrond.

Als je kijkt naar de verkoopcijfers van de terreinbanden in Amerika worden bias banden verreweg het meest verkocht. Radial en belted bias banden is iets waar in Europa om werd gevraagd en waar veel bandenleveranciers gehoor aan hebben gegeven daar dat door de regelgeving mbt de eu norm werd geeist. Iets wat ze in Amerika dus helemaal niet kennen op deze manier.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat mijn tupperware doos sterker is als jouw trommeltje. Gaan we volgende keer uitproberen. Mag jij dansen op mijn motorkap en ik op de jouwe :D

Jij denkt soms wel vaker dingen die niet kloppen. :P Maaruh laat we het maar niet doen. Ik heb geen levenslange garantie op mijn motorkap. Tupperware hgeeft dat wel. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij denkt soms wel vaker dingen die niet kloppen. :P Maaruh laat we het maar niet doen. Ik heb geen levenslange garantie op mijn motorkap. Tupperware hgeeft dat wel. :D

Heb jij daar nooit last van dat je dingen denkt die niet kloppen? Misschien moet ik dan toch verhuizen naar het platteland.

Tupperware is nog zo gek nog niet achteraf gezien he. Het mag dan wel scheuren maar heb er wel levenslange garantie op :thumbsup:

Maar hoe was het vandaag daar in Overloon?

Waar zijn de foto's?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van Overloon. Leuke dag gehad kou viel enigszins mee.

De baan was zeer hard kon je geen beweging in krijgen hij gaf nergens mee.

bij afdalingen sleepte je geen grond mee naar beneden maar klapte je trekhaak of bumper op de harde helling.

En als je door het ijs ging viel het niet mee om op eigen kracht eruit te komen.

Maar op zich had dat ook allemaal wat . Moest veel gelierd of gesleept worden.

Het terrein was op zich niet verkeerd voor elk wat wils.

De catering,MC Overloon, en niet te vergeten de Marshals Bedankt voor deze mooie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...