Spring naar bijdragen

Vastloper 360 Amc, Reviseren Of Chevy 350


Recommended Posts

Mooi film, om daar nu eens je blok te brengen. Volgende week krijg ik een uitleg over mijn zuigers van het bedrijf welke ik om advies gevraagd heb. De zuiger is opengeslepen, over de tel was het niet goed uit te leggen dus ik rij erheen. De Sutter had mij afgelopen woensdag uitgenodigd als vervolg op hun zuigeronderzoek, maar wij kunnen alleen op de avond. Plus dat ik ook mijn rapport over de zuiger klaar wil hebben. Dus dat wordt januari.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even naar Leeuwarden op en neer geweest. Daar lag een zuiger doormidden geslepen. Ik moet het even in mijn woorden zeggen. Schade door bv een olieprobleem, koeling, ontsteking, verkeerde plaatsing zuigerpen ed kan uitgesloten worden. Warmte is de reden waarom de zuiger materiaal is gaan verplaatsen. Maar waarom de zuiger warm geworden is, dat wordt nu verder uitgezocht. Er zijn een paar eigenaardigheden die opvallen. Het blijft spannend maar het wordt nu dus verder onderzocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even naar Leeuwarden op en neer geweest. Daar lag een zuiger doormidden geslepen. Ik moet het even in mijn woorden zeggen. Schade door bv een olieprobleem, koeling, ontsteking, verkeerde plaatsing zuigerpen ed kan uitgesloten worden. Warmte is de reden waarom de zuiger materiaal is gaan verplaatsen. Maar waarom de zuiger warm geworden is, dat wordt nu verder uitgezocht. Er zijn een paar eigenaardigheden die opvallen. Het blijft spannend maar het wordt nu dus verder onderzocht.

Marco,

Hadden ze nog wat aan te merken over de kwaliteit van de gebruikte zuiger? Ik kan met voorstellen dat de kwaliteit van het materiaal ook invloed kan hebben op een bepaald proces.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de Federal Mogul zuigers welke Made in India zijn gaan geen positieve verhalen. Gelijk Silvolite / Keith Black nu ook buiten de VS gemaakt worden. Pas bij uitpakken kan/ moet jezelf oordelen. Internet geeft info. Maar ook ruis. Feit is dat de zuigers nu verdere aandacht krijgen. Waar ik, en ook LMR naar kijken is niet alleen 1 item maar naar de mogelijkheden van een combinatie van factoren. Dus ook de direkte zuigerkwaliteit. Voor mij is dit niet iets van; gevalletje pech, nieuw gaatje boren en andere zuigers erin. Ik wil tot zo diep gaan als mogelijk. Wat is er gebeurt. Met als doel dat het niet weer gebeurt.

Gelijk een oproep. Heeft er iemand een auto tussen de 500 en 1000 euro te koop. Ik moet er per dag een 120 km mee tuffen. Voor de lokalen. Rotterdam - Antarticaweg Maasvlakte. Dwz dat Rotterdam Maastricht sneller is maar ik mag in jan 2 weken "proefdraaien". En dat is toch weer een kans op werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zag ineens bij RTL4 op het 19.30 journaal mijn Jeep als voorbeeld getoond worden als vb dat men tegenwoordig meer spullen zoal kleding en auto's laat repareren / reviseren. Want dat kost dan slechts in de honderden ipv in de duizenden euro's.

Dat dan net mijn auto als vb getoond wordt, juist waar de motor na revisie vastloopt. Als ik daar een kansberekening op los laat dat ik nu mijn eigen wagen zie dan kan ik ook wel een staatslot kopen.

http://www.rtl.nl/system/videoplayer/mobile.html#89a96be2-80f1-4678-815a-3cb63cab7eb8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisteren zuigers ed teruggekregen uit Leeuwarden. LMR blijft na het zien ervan bij een te krappe speling pistonpen of smering. Contact opgenomen met contra expertise bureau, stelde een aantal vragen mbt eigenschappen die een te hete motor had. Kon ik alle negatief beantwoorden.

Dus zover ik kan zien blijft het toch om de zuiger zelf heen cirkelen, op zich heb ik wel het vertrouwen erin dat er goed geboord is, mijn cp bij De Sutter staat daar echt borg voor. De vraag is, indien de zuigers niet ok zijn, zal Federal Mogul dat erkennen. Iedereen zegt dat dat niet zonder slag of stoot zal gaan.

De bal ligt nu bij De Sutter. Hun statement van koelingsproblemen is door een ieder verworpen, ik heb nu vanaf half december wekelijks gevraagd om een 2e afspraak. Daarin zou hun expert met resultaten van hun verdere zuigeronderzoek komen. ik zou op het forum even weinig vermelden totdat we meer wisten. Ze wilden ook de mening van LMR weten na het open slijpen, dat bestaat uit twee regels, speling/smering. ( niet smering oliepomp maar na plaatsen pen ). Ook het feit dat de startmotor vanaf het allereerste moment het zwaar had de motor te draaien viel een ieder op.

Dus samengevat.

Ik blijf nu nog wachten op uitnodiging van Jean Paul. Ik stuur hem vandaag mijn derde email. De twee /drie eerdere zijn niet beantwoord ?! Allen heb ik nagebeld, de eerste was in de kerstperiode, de tweede begin jan, de derde half jan.

Ik vind het vreemd dat ze niet beantwoord worden, hij wilt niets via het Forum maar reageert niet als ik rechtstreeks met zijn bedrijf contact opneem.

Ik ben net begonnen in een nieuwe baan, Jean Paul weet dat ik en Ed overdag niet kunnen, dat was begin dec gezegt, half dec nogmaals toen ik toch maar zonder Ed overdag het eerste gesprek had op zijn kantoor. En in mijn reaktie toen hij me voor het 2e geprek uitnodigde. Een alternatief voor dat tweede gesprek qua datum, daar wacht ik al sinds half dec op.

Maar, we blijven wachten. Heb nu een Suzuki gekocht voor woon-werk. Ik stuur je een pm mbt waar ik verder mbt de motor mee bezig ben, ik had beloofd aan De Sutter terughoudend te zijn op het Forum. Ik kom mijn afspraken na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Zo, we zijn eruit. In overleg sluit ik dit Topic af. Ik houd me aan een afspraak die ik met De Sutter vandaag gemaakt heb en plaats deze onderstaande tekst. Mijn vraag is aan de Moderator om een slot op dit topic te zetten. Ik wil een ieder bedanken die meegedacht heeft.

 

" Ik heb op dit forum mijn ongenoegen kenbaar gemaakt ten aanzien van een revisie uitgevoerd door De Sutter. Inmiddels heb ik met De Sutter naar alle tevredenheid een oplossing gevonden voor dit probleem"

 

Het is even een formele tekst maar de inhoud klopt.

 

Gr,

 

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie begrijpen dat ik heel graag info wil delen. Juridisch gezien kan dat gevolgen hebben. Vandaar mijn verzoek aan de moderator voor een slot. Ik begrijp heel goed dat na zo'n lang en veel gelezen topic het een abrupt eind is. Er is nu een goede afwikkeling en daarmee kan ik verder. Ik hoop dat jullie begrip hebben voor de afspraak die ik gemaakt heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er afspraken gemaakt zijn, begrijp ik. Het is ook goed dat jullie er samen uitgekomen zijn, dat geeft vertrouwen in de Sutter dat als er problemen zijn, zij niet hun handen er vanaf trekken.

Jammer dat je de oorzaak niet wilt delen. Het gaat hier niet om schuldvraag, maar wat puur technische gezien de oorzaak is. Daar leren we allemaal wat van........

 

Misschien dat de Sutter zelf het e.e.a. wil toelichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het goed opgelost wordt is fijn om te horen en goed nieuws voor jou Marco.

 

Het feit blijft wel dat er een vreemde nasmaak blijft hangen over wat er nu precies fout zat. Alles wijst dan toch in den beginsel naar 1 partij na het lezen van dit hele topic en die partij heeft in mijn ogen flink af laten weten. Ze hebben 1 keer gereageerd op dit forum. Het zou hun sieren als ze dat nog een keer deden maar denk niet dat ze de ballen op de juiste plek hebben zitten.

 

In ieder geval succes Marco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...