Spring naar bijdragen

Hoe Verwijder Ik Woodgrain Sierstrips


HendrikJan
 Share

Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen hoe ik op een makkelijke manier de woodgrain sierstrippen verwijder.

Ik wil ze er af halen omdat er een paar niet netjes zitten en ze dan opnieuw met dubbelzijdig tape wil plakken.

Ik weet alleen niet hoe ik de plugjes er op een fatsoenlijke manier uit krijg en wat daar dan onder zit.

Zitten er schroeven onder waarmee ze op de schermen zitten, of zitten ze daar vast met popnagels.

Graag hoor ik van jullie hoe ik te werk moet gaan.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Onder de "houtpropjes" zitten popnagels (althans bij de mijne) en dat is wel even peuteren om die er uit te krijgen.

Ik weet niet of het terugzetten met dubbelzijdig tape een goede optie is. Misschien is kit ( bv. Sikaflex) een beter oplossing. Dit hecht wellicht - op den duur - wat beter.

Succes,

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hendrikjan,

Sikaflex kan bij de betere automaterialenhandel worden aangeschaft. Je plakt daarmee werkelijk alles aan alles. Ik heb het o.a. gebruikt voor montage van RVS op polyester bij de bouw van mijn kitcar. Geweldig spul, maar niet echt goedkoop ( plm. 18,= euro voor een koker)

Een goedkopere kit is Rubson flextec 101 ( plm. 10,= euro), verkrijgbaar bij de bouwmarkt ( o.a. Gamma). Dit werkt ook prima, maar heeft iets minder hechtvermogen. Het is alletwee in zwart verkrijgbaar. Hou wel een fles thinner bij de hand om direct gemorst spul weg te halen en/of je handen schoon te maken. Eenmaal droog is het moeilijk te verwijderen, vandaar.

Groeten,

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervolgvraag,

Nu ik toch bezig ga wil ik eigenlijk gelijk de folie vernieuwen, ik heb het toch liggen.

Hoe zitten de Grand Wagoneer en 4 x 4 emblemen. Zitten die alleen geplakt, zitten daar pinnetjes aan de achterkant zodat ze precies op hun plaats komen.

Ik denk dat ik de folie het makkelijkst kan verwijderen door het eerst warm (niet je warm natuurlijk) te maken met een verfstripper.

Ik hoor graag van de ervaringsdeskundigen of dit klopt.

Vriendelijke groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste stikkerfolie's zijn makkelijker los te maken door ze licht te verwarmen. Vergt wel eenige oefening om de juiste temperatuur te vinden,

Te warm, dan scheurt de folie heel snel, en is niet lekker voor je vingers. De truc is om de lijm juist zo warm te hebben dat hij makkelijk los laat, terwijl de folie net niet scheurt.

Je zal wel na afloop nog wat lijmresten moeten verwijderen met wasbezine.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er een afgehaald ,bij mij zat ie er op gelijmd.

strip is krom en krijg hem er niet meer goed op,wie weet waar je nieuwe kan kopen en hoe worden die dan geleverd.

Paco, de strip moet je met een verfstripper geleidelijk warm maken zodat ie behoorlijk buigzaam is, zorg dat je wat handschoenen aan hebt een goed vlak stuk (glas of iets anders) waar je de warme strip tegenaan duwt. dan wordt ie weer mooi recht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Ik krijg van de week weer de wood-grain binnen , mocht hij niet heel blijven.

(niet de originele maar wel hele mooie (39,-- per meter , 60cm breed)

Hoi Boris jouw bericht is inmiddels al 3 jaar oud ,kan jij mijn een fotootje of link laten zien hoe de wood-grain er uit ziet ? 

groet Joop 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb woodgrain besteld in Amerika heb 2 jaar gezocht en heb het gevonden na overal monsters aangevraagd te hebben

ben ik hier terrecht gekomen helemaal top. zelfs bij wagonmaster stonden ze versteld

 

http://www.autotrimdesign.net/Wood_Panel_Graphic_Kit_for_Jeep_Grand_Wagoneer.asp

 

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...