Spring naar bijdragen

Hoe het raamrubber vervangen?


Paco
 Share

Recommended Posts

En daar is hij al ,een vraag aan iedereen die wel eens een achterraamrubber aan de buitenkant heeft vervangen.

Het gaat om het onderste rubber waar het raan inschuift,heb hem vandaag binnen gekregen (besteld bij b&s in tiel).

Voor ik er aan begin de vraag is er een speciale manier of trucje hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar is hij al ,een vraag aan iedereen die wel eens een achterraamrubber aan de buitenkant heeft vervangen.

Het gaat om het onderste rubber waar het raan inschuift,heb hem vandaag binnen gekregen (besteld bij b&s in tiel).

Voor ik er aan begin de vraag is er een speciale manier of trucje hiervoor?

waarschijnlijk net zo als aan de portier zijde's

klik systeem er zitten denk 4 steuntjes die je voorzichtig er uit kan wippen met een schroeven draaier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik zelf heb gedaan om hem er uit te krijgen was het eindstukje met een sterke punttang vasthouden en dan in één keer een flinke ruk omhoog geven.

Weet niet of dat de officiële manier is om ze er uit te krijgen, maar het werkte bij mij prima.

Wel kan het oude rubber hierdoor kapot gaan, maar dat zal niet uitmaken als je een nieuwe hebt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het is het goede rubber maar hij sluit niet goed tegen het raam aan.

zit er aan de binnenkant ook een soort vilt strip,die houd het raam in de juiste positie,

trouwens l het buitenste rubber zal niet al het regen water tegen houden onderzijde deur

grote openingen om het water aftevoeren

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...