Spring naar bijdragen

Brandstof


Paco
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,even een vraag over de brandstof voor mijn wagoneer,

moet je nu loodvrij tanken 95 of98 of gelode benzine.

wat kan ik het beste doen als ik niet precies weet van welk jaar de motor is.

Tevens zoek ik een tankdop met slot voor een wagoneer,iemand een idee waar ik deze kan kopen?

Mijn wagoneer staat namelijk gewoon buiten ,nou dan weet je het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,even een vraag over de brandstof voor mijn wagoneer,

moet je nu loodvrij tanken 95 of98 of gelode benzine.

wat kan ik het beste doen als ik niet precies weet van welk jaar de motor is.

Tevens zoek ik een tankdop met slot voor een wagoneer,iemand een idee waar ik deze kan kopen?

Mijn wagoneer staat namelijk gewoon buiten ,nou dan weet je het wel.

Hoi,

De tankdop is gewoon nieuw ( slot met twee sleutels) te verkrijgen bij JSM Cars in De Kwakel. Ik dacht voor Eur. 25,=.

Met de benzinekeuze kan ik je niet helpen ( ik denk overigens gewoon loodvrij 95)

Suc6.

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Paco,

Het beste is om 98 gelood te tanken (vroeger was dit super+) omdat oudere auto's een hoger octaan (98) vroegen en het lood voor de klepsmering zorgt.

Echter mag lood niet meer in benzine zitten en wordt daar loodvervanger voor gebruikt .

Dus tank je het beste 98 met loodvervanger. Dit wordt niet vaak meer zo verkocht aan de pomp en is de gewone 98 nog wel te krijgen en moet je zelf de loodvervanger toe voegen.

Deze loodvervanger is bij veel tankstations nog verkrijgbaar in de shop in een klein doseer flesje (bv van wijn's').

Zelf tank ik zonder loodvervanger omdat er bronzen klepgeleiders in mijn gereviceerde cylinder koppen zitten .

Groet Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,even een vraag over de brandstof voor mijn wagoneer,

moet je nu loodvrij tanken 95 of98 of gelode benzine.

wat kan ik het beste doen als ik niet precies weet van welk jaar de motor is.

Tevens zoek ik een tankdop met slot voor een wagoneer,iemand een idee waar ik deze kan kopen?

Mijn wagoneer staat namelijk gewoon buiten ,nou dan weet je het wel.

De motoren uit 1977 hebben geen loodhoudende benzine of loodvervangers nodig.

Je kunt gewoon euro95 tanken. Heb je last van een pingelende motor, dan kun je nog altijd 98 tanken, of de vervroeging van de ontsteking wat verstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke, maar kan het kwaad om het wel eens te doen ivm de zuigers,of is ditniet slim?

Nu ik toch aan het vragen ben ,zit er ook verlichting in het gedeelte van het daschbord waar de aanjager wordt bediend of is dat altijd zo donker?

en zo ja waar zit dat lampje dan,want bij mij is het daar stikke donker zo ook in de middencoslle boven waar de temp etc wordt weergegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De motoren uit 1977 hebben geen loodhoudende benzine of loodvervangers nodig.

de slang past niet in mijn tank wat wil dat zeggen.

Dat wil zeggen dat je auto niet voor gelode 98 geschikt is.............................................................................

oke, maar kan het kwaad om het wel eens te doen ivm de zuigers,of is ditniet slim?

Leg mij eens uit, waarom je dit denkt .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...