Spring naar bijdragen

Achteras Zj '97


Recommended Posts

Wat vorig jaar begon met een versleten lager (dachten we) en nu de conclusie werd getrokken dat de steekas vervangen zou moeten worden, is uitgedraaid op de noodzaak ook het differentieel te reviseren.

Alternatief is natuurlijk een complete as van het zelfde type te zoeken. Het lijkt er op dat ik er eentje gevonden heb, maar wat mag een goede achteras voor een ZJ uit 97 (Dana 44A) kosten? Ik heb geen idee namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reviseren is geen goedkope gelegenheid. Bovendien moet er i.i.g. een steekas en lager vervangen. Afgezet tegen de prijs die een ZJ uit '97 gaat opbrengen probeer ik dus de goedkoopste oplossing te vinden, want ik denk er hard over om hem na de winter voor een andere om te ruilen.

Ik wist trouwens wel dat de Dana 35 in combinatie met de 5.2 nogal eens problemen gaf, maar niet van de Dana 44A.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Vorige week is de andere as gemonteerd. Voor die tijd is hij bekeken. De auto waar hij van afkomstig is stond al een jaar stil, dus wel wat roest moeten verwijderen, maar inwendig was het nog als nieuw, geen gruis of zo in de olie (die is vervangen, dat wel).

De auto rijdt weer geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...