Spring naar bijdragen

V8 Motor Overplaatsen


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Omdat ik bijna 2 weken geleden schade met me Jeep Grand Cherokee 5.9 heb gereden (chassis scheef) wil ik mijn huidige motorblok over gaan bouwen op een andere Jeep Grand Cherokee.

Beide auto's zijn een 5.9 (natuurlijk uit 1998) dus alles is allemaal het zelfde.

Hebben jullie nog handige tips met het overplaatsen van de motor?

En zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

En heeft iemand een idee hoelang het ongeveer duurt? Natuurlijk hangt het er vanaf hoe snel en handig ik ben, maar een indicatie is wel makkelijk.

Ik wil dit gelijk doen met de transmissie en tussenbak (schijnt handiger te zijn?)

Is een brug naast dat het makkelijker is noodzakelijk of kan het ook zonder brug?

Ik zelf heb het nog nooit gedaan dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 volle dagen ben je er zeker zoet mee als het allemaal meezit.

aangezien dat bijna nooit is, tel maar gerust 3 volle dagen

een brug is totaal niet nodig, maar het kan wel.

ik heb bij mijn xj ook alles compleet eruit gehaald (motor, bak en tussenbak) gewoon terwijl de auto op bokken stond.

het hele front eraf halen dan kun je het geheel er naar voren uithalen.(niet alleen, omdat de bak aan de onderkant omhoog gehouen moet worden.

ik weet niet of het kan, maar op een brug zou je de complete vooras eronder weg kunnen halen, stuurstangen enz..

en dan alles naar beneden laten zakken.

Maar daar heb ik geen ervaring mee, dus weet het ook niet zeker.

trouwens, als je de hele boel overbouwd, wat doe je met de assen die je overhoud?

daar heb ik wel interesse in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik vragen waarom je de motor wilt overbouwen?

Ik heb het ook zonder brug gedaan, en achter op plaats, ging wel goed

Mijn huidige auto is total los, een boompje gekust :dry: die dingen geven echt niks mee en zo dik was ie niet.

Mijn chassis is nu scheef dus daar heb ik niks meer aan, ik kan hem wel recht laten trekken maar ben bang dat je nooit meer de auto gaat krijgen die je had en dat bevalt me niet.

Ben ook bang dat ik uiteindelijk meer kosten ga maken als ik met die auto verder ga.

Nu heb ik dus een andere 5.9 gekocht, exact de zelfde alleen zonder motor, radiateur,koelfin voorstoelen en achterbank.

De rest om de motor heen zit er wel gewoon nog bij. dus blok er inhangen, radiateur aansluiten, koelfin aansluiten, stekkers aansluiten en klaar?? (denk ik?)

Ik twijfel nu dus wel of ik alleen mijn blok overhang, of compleet met automaat en tussenbak? weet niet wat makkelijker en handiger is?

alle tips zijn welkom!

Groet,

Wessel

Groet wessel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...