Spring naar bijdragen

Aanlopende Rem (Lv)


Recommended Posts

Gister op de snelweg, in de file begint de linkervoorrem van mijn ZJ aan te lopen, dat deed hij wel vaker maar nooit zo als nu.

Enorm piepend geluid, zo hard dat dat mensen om je heen je beginnen aan te staren!

Op het moment dat je dan de rem intrapt, is het weg maar, zodra je hem los laat is die PIEP (constant) er weer.

Na een paar honderd meter verdween het geluid weer en tot grote ergenis was het na een aantal km's weer terug.

Eenmaal thuis even de temp gecheckt.

Linker voorwiel gloeiend incl. de schijf.

Is er iemand, hier die enig idee heeft wat er aan de hand is met dat ding...?

Bvd Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet lang , alles wordt bloedheet.

Ik kan maandag nog versturen (alleen nog maar onder rembours 17,50 ) , of ik moet hem klaar leggen in mijn electronica winkel (ook in waalwijk) , dan kun je hem daar ophalen , de electronica-winkel blijft open.

Mail me even direct : boris@cherokeeparts.nl , je krijgt dan wel een automatische mail dat ik dicht ben , echter reageer ik maandag nog wel (als je voor 10:00 mailt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb hetzelfde probleem maar dan links achter. Alleen ben ik met de Jeep 400km van huis.......

Achter-rem-klauwen zijn een stuk moeilijker te krijgen ben ik reeds achter, dus maar zien hoe ik thuis ga komen................

Iemand bekend met een Jeep-onderdelen-winkel in de buurt van Trier (Duitsland)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor de achteremmen wel revisie sets (keering + plunjer)

Rem-achter-plunjer ZJ%20cylinder%20achterremtang.JPGRem plunjer achter-rem (schijfrem), bij revisie dient U ook een seal-kit te gebruiken !

€ 25.00

Rem-achter-sealkit ZJ%20Seal%20achteremtang.JPGRem achter sealkit (schijfrem)

€ 20.00

Rem achter sealkit (schijfrem)

bewerkt door boris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vette73

als noodoplossing kan je proberen de remzuiger uit de cilinder te halen.

Je kunt hem nu weer gangbaar (schoon) maken.

gebruik bv een schuurpapier om de aanslag weg te krijgen, beschadig de afdichting niet!

Let op de staat van je remblokken. Als deze ernstig verbrand zijn (vervormt en je vallen uiteen) dan is het niet veilig deze te hergebruiken.

Contoleer de geleiding van de remblokken. hierin kan een "put" zijn uitgesleten die de remblokken "locked"

Dit kan je tijdelijk proberen op te lossen door met een vijl de scherpe kanten van de put af te schuinen zodat de remblokken zich weer kunnen verplaatsen

Let op: dit is een noodoplossing.

Zo snel mogelijk degelijk repareren is een must. Vergeet daarbij de remvloeistof niet te vervangen (zeer belangrijk)

en controleer de remslangen goed (deze kunnen de oorzaak zijn)

Ook de geleidingsnokken van de remblikken moeten gecontroleerd worden op slijtage.en evt worden opgelast.

Oja, als de remzuiger erg vast zit kun je hem volgooien met bv wd40 en met perslucht via de hydraulische aansluiting onder druk zetten. plaats bv een stuk hout tussen remzuiger en klauw om er voor te zorgen dat de zuiger er niet te snel uitschiet (pas op je vingers en je ogen!!!)

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boris en Ruud, bedankt voor de reacties.

Eerst maar eens zorgen dat ik weer veilig thuis kom........

In het slechtste geval rij ik voorzichtig naar Maastricht en bel ik daar de ANWB en laat ik mij thuisbrengen.

Daarna wordt het dus een revisie van de (beide)

achterremklauwen. Nieuwe blokken heb ik nog en afhankelijk van de staat zal ik ook de schijven en de slangen vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gebrek aan eigen gereedschap, vandaag even hulp gevraagd bij een lokale garage. Die hebben de boel even los gehad en ingevet. Het lijkt een probleem te zijn van de handrem.......

We kunnen in ieder geval veilig naar huis. Daar maar even zelf kijken en evt. onderdelen vervangen/reviseren.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...