Spring naar bijdragen

4.2L 6Cyl Stil Krijgen....


Canaman
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand een suggestie wat ik onder mijn 5je kan hangen om een acceptabel aantal decibels te krijgen(lees zo min mogelijk).

Liefst op het niveau van een gewone burgerauto zonder aanpassingen.... :)

Er ligt nu een rvs pijp onder(59mm), met iets van een "demper", weet geen merk van die demper.(homemade?)

De jeep maakt nu een schitterend geluid, echter moet ik 's morgens net na 04.00 wegrijden(werk).

Dus om 04.00 is ook gelijk de hele buurt wakker........ :rolleyes:

De buurvrouw kwam zojuist haar beklag doen dat ze dit niet langer volhoud......ze kan daarna de slaap niet meer vatten, en moet ook de hele dag werken.

Heb hier respect voor dus wil ik toch mijn uitlaat (laten) aanpassen.

Weet eigenlijk ook niet hoe een standaard uitlaatje klinkt.

Liefst zou ik de demper die er nu tussen zit vervangen voor een andere, met minder decibel......maar wat of welke moet ik dan hebben?? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hier nog een standaard demper van een XJ liggen, kun je zo komen halen(Heusden gem. Asten) :worshippy::yes:

Ik houd je aanbod even in beraad als je het goed vind.

Heb daarstraks een mailtje gestuurd naar Paul Kuppens, wil even afwachten waar hij mee komt, en of hij hem "stil" kan krijgen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vlugste manier is om in het uiteinde een pijpje erin te zetten met een kleinere binnendiameter gaan de decibels naar beneden

Yup, dat dacht ik ook, dus heb gisteren zo'n decibelkiller gekocht.

Is een schijfje ter grote van je binnendiameter van de uitlaat, met daaraan vast een geperforeerd buisje.

In eerste instantie dacht ik dat het ietwat hielp, maar is dus niet echt zo.....het geluid wordt verschrikkelijk vervormd, en lijkt nu op zo'n tractor bij de tractorpull wedstrijden...

Dat is dus geen verbetering.

Die decibelkiller (59 mm) mag hier gratis worden afgehaald,is een dikke 2 uur gebruikt!

Zal echt een andere demper moeten hebben, of een tweede erbij, dat weet ik dus niet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het een eigen gemaakte demper is, kun je deze dan niet los snijden?

Voor het zelfde geldt is het dempingsmateriaal er uit geblazen. Mocht dit het geval zijn, kun je je demper weer opvullen en kijken wat dat met het geluid doet. Hoe meer vulling, des te minder geluid je Jeep gaat produceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het een eigen gemaakte demper is, kun je deze dan niet los snijden?

Voor het zelfde geldt is het dempingsmateriaal er uit geblazen. Mocht dit het geval zijn, kun je je demper weer opvullen en kijken wat dat met het geluid doet. Hoe meer vulling, des te minder geluid je Jeep gaat produceren.

Dit is goed mogelijk, want na het gebruik van de decibelkiller, viel het wel op bij het verwijderen daarvan, dat er een soort aanslag opzat wat leek op stof (vastgekoekt).

Waar wordt zo'n demper mee opgevuld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...