Spring naar bijdragen

Motor Lekt Uit Pijpje Pijlstok


marcoscj7
 Share

Recommended Posts

kijk eerst de beluchting en ontluchting van je carter/kleppendeksel

als je de druk daar niet kwijt kan moet het toch ergens anders weg

beluchting zit op t luchtfilter (weber) en is vrij ook die met 't terugslag klepje er in en werkt goed.

@ de jeeper

heel de pijlstok zit onder de olie in 't verleden was dit nooit het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beluchting zit op t luchtfilter (weber) en is vrij ook die met 't terugslag klepje er in en werkt goed.

Bij verhoogde carterdruk zou je filter ook onder de olie moeten zitten(was bij m'n YJ 4.2 wel zo). Of als tie rechtstreeks de carb. inzuigt vette binnenzijde carburateur.

Slangetje van carterontluchting nog wel open? hoeft niet perse alleen de PCV te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij verhoogde carterdruk zou je filter ook onder de olie moeten zitten(was bij m'n YJ 4.2 wel zo). Of als tie rechtstreeks de carb. inzuigt vette binnenzijde carburateur.

Slangetje van carterontluchting nog wel open? hoeft niet perse alleen de PCV te zijn.

filter is schoon zie ook binnen in carbrateur geen vet.

wel is aardig wat roet te zien in de uitlaat, weet niet of dit ook een oorzaak is van 't lekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

filter is schoon zie ook binnen in carbrateur geen vet.

wel is aardig wat roet te zien in de uitlaat, weet niet of dit ook een oorzaak is van 't lekken

Hoeft niet. Mischien staat je carburateur wat rijk.

Je kan altijd even compressie meten. Heb je wat meer zekerheid.

bewerkt door Blue4.2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

probeer de 2 openingen open te laten op de klepppendeksel

dus zonder pvc en zonder de aanzuig plug dan kan ie zeker ze druk kwijt als het probleem blijft kan je dat uitsluiten

denk zelf aan onderdruk want de pijlstok zit in de carter

dus is de druk evt tehoog in de carterpan

kan zijn oude olie te dik oliepomp enzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met slangen los nog steeds olie !!!

heb de olie aftap plug er uitgedraaid olie is warm dus lekker dun en loopt er nu uit morgen de carterpan demonteren en olie pomp filter eens bekijken

is het nodig om de pomp er af te schroeven als er zichtbaar veel vervuiling aan het filter zit ?

hoe wordt de carterpan terug geplaatst met een pakking of wordt er vloeibare pakking gebruikt ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met slangen los nog steeds olie !!!

heb de olie aftap plug er uitgedraaid olie is warm dus lekker dun en loopt er nu uit morgen de carterpan demonteren en olie pomp filter eens bekijken

is het nodig om de pomp er af te schroeven als er zichtbaar veel vervuiling aan het filter zit ?

hoe wordt de carterpan terug geplaatst met een pakking of wordt er vloeibare pakking gebruikt ?

Ik zou de pomp wel even los draaien. Dan kun je het veel makkelijker schoon krijgen. Moet je alleen goed onthouden hoe hij zit, i.v.m. met het terug zetten moet ie hetzelfde staan. Weet niet of dit geldt voor een 6 cil. Bij mij motor heb ik dat wel gedaan (Amc360).

Ook zou ik een pakking en vloeibare pakking gebruiken. Heb er zelf een hekel aan als ie toch er langs heen lekt. Dus voor de zekerheid heb ik toen beide gedaan.

Gr. Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als pakking voor je carter moet je gewoon 1 van een 4.0 gebruiken, die past gewoon. Anders krijg je een kurken legpuzzel.

Maar hoe was je oliedruk dan? was tie laag?

Nou ja mocht je nog een nieuwe oliepomp nodig hebben, heb nog een spiksplinter nieuwe Mopar pomp in de schuur liggen. Zag van de week dat ik ook nog een carterpan pakking had liggen. Laat het maar weten als het nodig mocht zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ondertussen weer terug van vakantie, best wel ff wennen aan die kou !!!

volgende gedaan schoongemaakt met diesel, nieuwe olie pomp geplaatst, pakking van een 4.0 gebruikt (werkt idd makkelijk uit een stuk)

na het starten v/d motor was de olie druk constant ook een stuk gereden en geen lekage's meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...