Spring naar bijdragen

Goodyear Duratrac (Onder Xj)?


Recommended Posts

Ik ben aan het afwegen welke banden (31") onder mijn XJ wil hebben. In eerste instantie ging de afweging tussen BFG (MT) en de maxxis buckshot, maar een goede kennis van mij rijdt al jaren tevreden met Goodyear Duratrac en diens voorlopers. Weliswaar onder een Laro diesel en zijn Laro is toch zo'n 1000 kg zwaarder dan de XJ. Hij rijdt er zo'n 30.000 km per jaar mee.

Die afstanden haal ik bij lange na niet, maar ik wil er naast offroadgebruik (Acadamy's enzo) op vakantie wel lange afstanden mee kunnen rijden (over de autobahn naar Scandinavië bijvoorbeeld).

Op papier lijken ze qua gebruik een beetje tussen b.v. de BFG MT en AT in te zitten en dat bevalt me wel; net iets meer offroad gericht dan de AT maar nog steeds met goede wegcapaciteiten. En zo beoordeelt m'n kameraad de band ook.

Ze lijken een uitstekend compromis tussen off- en onroad gebruik.

Dus, ik ben benieuwd: zijn er mensen met ervaringen m.b.t. de Goodyear duratrac, het liefst onder een XJ?

Volgens dit tabelletje (dank Kameel in dit topic) doen ze het goed in natte omstandigheden en aangezien ik al meerdere keren met de XJ dwars de bocht uit ben gekomen tijdens regen is dat wel 'n gevoelig puntje.

Hier zitten 31ers onder een XJ (met positieve feedback en hier dito en hier een 50 pagina's draadje op jeepforum.com):

9712-front-tires.jpg

Ze ogen in ieder geval erg goed en een stuk agressiever dan een BFG AT:

IMG_1370.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het profiel ziet er i.g.g. stoer uit, maar het zal wel wat meer geluid produceren dan bfg at. Heb zelf ook getwijfeld tussen bfg at of mt, en ben voor at gegaan . Nog maar 1 keer mee het terrein in geweest maar ze bevallen goed.

Ik zou zeggen probeer het uit en je weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat die werelden zo verschillend van elkaar zijn dat daar niet 1 band voor te vinden is. De AT's komen het meest in de buurt, het is aan jou om te bepalen of je meer herrie en slechtere rij-eigenschappen onroad wil of slechtere offroadcapaciteiten. Ik heb voor de winter en het lichtere offroadwerk (trailer in een verzopen veld e.d.) Grabber AT2's gekocht maar voor de zomer en normale omstandigheden komen er 'gewone' banden onder en dat zou ik jou ook adviseren. Krik erbij en zo vaak wisselen als je nodig vindt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Al geinformeerd naar de verkrijgbaarheid in Nederland?

Ze staan bij Saris op de pagina en een kennis van me rijdt er hier ook mee rond.

Profile hier in Apeldoorn kende ze niet maar is nu wel bezig om te kijken of ze ze kunnen leveren - 't was z'n eer te na als hij het niet zou kunnen :)

Dus daar wacht ik nog op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar. Ik bestel me één van dees een set Mopar winter wheels, en ben ook aan het twijfelen tussen de BF GOODRICH AT/KO en de Goodyear Wrangler Duratrac.Onder andere omdat deze twee het "Mountain - Snowflake" symbooltje hebben en dus ook 'winterbanden' zijn, terwijl ze ook vrij deftige off-road capaciteiten zouden hebben.

Ik heb op het net al verschillende reviews gelezen over beide, (oa op www.1010tires.com) en over het algemeen kwam de Goodyear er wel beter uit op gebied van grip en prestaties off-road en in de sneeuw. Nadelen zouden zijn dat de zijwanden zwakker zijn, en blijkbaar sporadisch eens durven stukgaan, en af en toe lees ik ook dat ze nogal snel durven slijten. Ook zijn ze wat duurder dan de BFG's.

Maar ze zien er bangelijk goed uit!!!

Ik denk dus dat ik voor de Goodyears zal gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er net 4 besteld; in mijn maat nog wel 1,5-2 weken levertijd (maar ik heb toch pas eind deze week mijn velgen terug van de spuiter, daarna eerst de JCN Acadamy en ik moet ook nog een liftkit bestellen, dus ik heb geen haast).

Ik ga het gewoon proberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de prijs?

Niet zo goedkoop als op de bovenstaande website - maar die kunnen ze dan ook niet leveren (klik maar eens op bestellen).

Andere websites geven weer aan dat ze geen prijs op kunnen geven voor deze maat, of ze kennen de hele band niet.

Dat schiet allemaal niet op.

Ik zal daarom niet de goedkoopste hebben, maar heb toch maar de knoop doorgehakt. Ze kosten me 185,-/stuk en zijn in ieder geval leverbaar.

Lijken/zijn dus wel duurder dan bv een BFG MT of Grabbers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, inderdaad incl balanceren (monteren zal ik zelf doen aangezien de liftkit er nog onder moet)

Heb er mijn oude banden ook gratis van de velgen kunnen laten halen + afvoeren.

Ik ben zelf ook benieuwd. Op papier doen ze het erg goed en m'n kameraad die met een Laro rijdt (2,5 ton zwaar, 30.000 km/jaar en serieus aangepast voor terreinrijden/expedities) is er erg content mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...
  • 10 months later...
  • 7 months later...

Ik ben er nog steeds blij mee. Had bij mijn vorige en huidige XJ ook al uitbreekacties bij nat weer meegemaakt, met de duratracs nog niet.
Qua slijtage lijken ze zich aardig goed te houden, ook met mijn vakantie- en snelwegkilometers (een kennis van me reed er 25-30.000 per jaar mee op z'n laro defender).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
Op 14-9-2011 om 9:33 PM zei DUC:

Ze staan bij Saris op de pagina en een kennis van me rijdt er hier ook mee rond.

Profile hier in Apeldoorn kende ze niet maar is nu wel bezig om te kijken of ze ze kunnen leveren - 't was z'n eer te na als hij het niet zou kunnen :)

Dus daar wacht ik nog op.

Zo'n 6 jaar en 52.000 kilometer verder heb ik net weer vier nieuwe GY Duratrac's besteld.

Het profiel is nog niet op, maar met name door mijn vorige offroad vakantie in Frankrijk zijn ze wat ongelijk versleten en maken ze behoorlijk wat herrie. Nu we weer een eind naar Frankrijk rijden heb ik behoefte aan iets meer stilte :)
Maar ik heb dus opnieuw voor de Duratracs gekozen.
Ik ga ze wel wat vaker wisselen (voor-achter, links-rechts) de komende tijd.

Heb ze nu voor 166,50 per stuk (Goodyear AT KO2 waren nog 15 euro duurder).

Ben benieuwd of 52.000 kilometer een acceptabele afstand is voor een stel terreinbanden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...