Spring naar bijdragen

Help, Hij Rookt


Prenter
 Share

Recommended Posts

gelijk ff voorstellen , ik ben Perry de Prenter uit langeweg (N.B) en sinds kort in het bezit van een cherokee ho uit '92

nu is het volgende aan de hand. het engine check lampje brand maar ik had hier al gelezen dat dat aan de lambdasonde lag dus die ga ik vervangen.

Maar de auto rookt ook als hij loopt, zwarte rook gepaart met roet .nu had ik gelezen dat hij dan waarschijnlijk te veel benzine krijgt.

wat doe ik daaraan , of heeft het toch een andere oorzaak ?

Wie kan me wegwijs maken .

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de lambdasonde volgens advies moet worden vervangen gaat er een lampje branden: maintenance required, althans een afkorting daarvan.

Foutcodes al uitgelezen?

hoi Newbe

het lampje dat jij beschrijft brand niet

fout codes (nog) niet uitgelezen kan je dat zelf of moet je daar een kastje voor hebben om uit te lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat lampje kan om verschillende redenen branden, één daarvan is de lambdasonde. Als die lambdasonde niet goed werkt kan de computer niet goed het mengsel bepalen waardoor de motor te rijkelijk (of te arm) wordt voorzien van benzine en zwarte rook kan ontstaan.

Verkeerde afstelling kan echter meerdere redenen hebben dus het is aan te raden om de computer even uit te (laten) lezen voor je in 't wilde weg onderdelen gaat vervangen.....

Uit lezen van foutcodes kan meestal op het dashboard. Bij sommige auto's werkt dit niet en ben je op een OBD-scanner aangewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gelijk ff voorstellen , ik ben Perry de Prenter uit langeweg (N. B) en sinds kort in het bezit van een cherokee ho uit '92

nu is het volgende aan de hand. het engine check lampje brand maar ik had hier al gelezen dat dat aan de lambdasonde lag dus die ga ik vervangen.

Maar de auto rookt ook als hij loopt, zwarte rook gepaart met roet .nu had ik gelezen dat hij dan waarschijnlijk te veel benzine krijgt.

wat doe ik daaraan , of heeft het toch een andere oorzaak ?

Wie kan me wegwijs maken .

alvast bedankt

langeweg is dat bij zevenbergen dan kun je ook jeepee in oosterhout gaan is ongeveer 20-km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

langeweg is dat bij zevenbergen dan kun je ook jeepee in oosterhout gaan is ongeveer 20-km

hallo weer terug van weggeweest. nieuwe lambda besteld komt van de week binnen.

afgelopen week bezig geweest met het plaatsen van een nieuwe vriesstop( lekker werkje )

langeweg is inderdaad bij zevenbergen , ik zal jeepee eens bellen om hem uit te laten lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

dit topic kan gesloten worden , wordt voortgezet in een nieuw topic over brandstof toevoer te groot.

Als dat de oorzaak is van het roken, kun je net zo goed hier verder posten.......

Vervangen van de lambda sonde en storingen uitlezen hebben niets opgeleverd?

Je brandstof duk is goed? Misschien de is de druk wel veel te hoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...