msneek Geplaatst August 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Hallo jeep liefhebbers!! In sta in Denemarken en ben met een Jeep van familie in de weer. Betreft een Jeep Grand Cherokee. 1995 Check Engine lampje blijft branden. Na uitlezen van de foutcode komt het volgende inbeeld: - Code 24 - Throttle Position Sensor (TPS) - Check TPS sensor and wiring. - Code 31 - Evaporative control circuit. - Fault in fuel evaporative control circuit or hoses. Code 24 TPS, gevonden en ik verwacht dat deze de eigenschappen moet hebben van een potentiometer. ( de eigenschappen komen in dat geval niet overeen ) Op het internet staan een aantal metingen t.a.v. de bedrading. +5v - signaaldraad <5V - Massa. Deze komen overeen. Dan blijft de TPS in mijn ogen over. Weet iemand wat de weerstand waarden zou moeten zijn? ( ingeval het een potentiometer betreft ) En het karakter, logoritmisch of liniair. Dan kan ik er een bestellen maar tijdelijk een echte potmeter plaatsen om wel verder te zoeken. Mijn verblijf hier is beperkt en de onderdelen niet te krijgen. ( groot Denemarken en geen Jeep dealer in de omgeving) Code 31, Iiemand tips? Waar zit dat ding en wat doet het. Of wat doet het niet?? Bvd.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst August 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2011 Zover ik weet werkt de ECU met voltageverschillen en niet met weerstanden, de TPS kan rustig uit elkaar gehaald worden en schoongemaakt. THROTTLE POSITION SENSOR (TPS) 2.5L, 4.0L & 5.2L Output voltage (center terminal of TPS) should be .20 volts at closed throttle and less than 4.8 volts at WOT. TPS is not adjustable. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cherokee_Chris Geplaatst August 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2011 Zover ik weet werkt de ECU met voltageverschillen en niet met weerstanden, de TPS kan rustig uit elkaar gehaald worden en schoongemaakt. THROTTLE POSITION SENSOR (TPS) 2.5L, 4.0L & 5.2L Output voltage (center terminal of TPS) should be .20 volts at closed throttle and less than 4.8 volts at WOT. TPS is not adjustable. ECU=PCM Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2011 Ik heb eens ooit de weerstandswaardes gemeten maar kan zo snel de waardes niet terug vinden. Volgens mij was het een potmeter van 5K met een voor en naschakelweerstand van 2K. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.