Spring naar bijdragen

Slecht Lopende Motor


Edzel
 Share

Recommended Posts

Tijdens het rijden is de motor van m'n Nekaf plotseling slecht gaan lopen, 3 poten. Bij het controleren van de bougies waren deze zwart, maar niet echt nat. De rook uit de uitlaat is zwart. Wat ik ook probeer, kan het euvel niet verhelpen. Bougies goed, Kabels goed, vonk goed, gereviseerde benzine vacumpomp,Compressie goed. Heeft iemand nog 'n goed idee?

Vriendelijke groet "Edzel"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwarte rook? Te veel benzine waarschijnlijk.

Carburateur eerst maar eens afstellen......

Hé, bedankt voor de snelle reactie. Dat de motor te veel benzine kreeg, was ook mijn eerste gedachte, maar na het opnieuw afstellen van de carburateur geen verandering. Wil nu even naar de nokkenas kijken, misschien 'n afgebroken nok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil nu even naar de nokkenas kijken, misschien 'n afgebroken nok?

Afgebroken nok? Theoretisch is alle mogelijk.

Er doet dan een inlaat, of uitlaat klep niet mee, of hij laat niet in, of niet uit. Even de kleppen deksels eraf en je weet het.......of een compressie test doen.

Wat ik zelf wel eens heb gehad met mijn Nekaf, dat er een klepsteel gebroken was. Dit was gelijk ook einde van het blok, het afgebroken stukje viel in de cilinder, en werd geplet tegen de cilinderkop. Gevolg, zuiger kapot, drijfstang krom enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgebroken nok? Theoretisch is alle mogelijk.

Er doet dan een inlaat, of uitlaat klep niet mee, of hij laat niet in, of niet uit. Even de kleppen deksels eraf en je weet het.......of een compressie test doen.

Wat ik zelf wel eens heb gehad met mijn Nekaf, dat er een klepsteel gebroken was. Dit was gelijk ook einde van het blok, het afgebroken stukje viel in de cilinder, en werd geplet tegen de cilinderkop. Gevolg, zuiger kapot, drijfstang krom enz.

vlotter hoogte ook goed afgesteld? maakt mega veel uit bij de afstelling (carter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hallo Edzel,

Ik het precies hetzelfde euvel,de gehele dag in het terrein gereden en aan het eind van de dag ging hij pruttelen.Nu start hij wel maar mega zwarte rook en als ik gas geef grote knallen en niet voor uit te krijgen.Carb al schoongemaakt,bougies eruit gehad,waren pikzwart,schoongemaakt maar geen verbetring.Hoe is het bij jouw afgelopen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...