Spring naar bijdragen

4x4 terreinen in Nederland (vrij toegankelijk)


ZJFred
 Share

Recommended Posts

Hier een aanzet tot hopelijk een overzichtelijke lijst met vrij toegankelijke terreinen in Nederland. Hier komt de eerste...

Maasvlakte;

Soort terrein: Geen begroeiing, braakliggend terrein, vlak aan zee met een redelijk grote (doorwaadbare) waterplas en diverse kuilen en bulten (tot ca. 4 mtr hoog).

Ondergrond: Zand, klei, modder en water (laatste twee afhankelijk van weer).

Moeilijkheidsgraad: van eenvoudig tot vrij lastig. Iedere 4x4 kan er terecht.

Openingstijden: 7 dagen in de week het gehele jaar toegankelijk.

Let op! Het terrein wordt ook gebruikt voor diverse evenementen van Short Cut Challenge en Long Distance Trial, tijdens het eerste evenement kan je er nog wel een beetje rijden maar tijdens een Long Distance Trial is zo’n beetje het hele terrein afgesloten (is trouwens wel leuk om naar te kijken).

Hoe te bereiken: De A15 (zuidelijke ringweg Rotterdam) richting Europoort volgen. Deze weg helemaal uitrijden, A15 wordt N15 (snelweg wordt autoweg), tot voorbij afslag Oostvoorne. Nu volgt een vrij kale rechte weg met rechts een spoorweg. Voordat de weg naar rechts omhoog gaat, de afslag (Slufter) nemen en deze weg onder het viaduct door volgen en blijven volgen, niet links of rechts afslaan. Na een paar honderd meter is recht een groot gebouw van Reebok en is links de toegang tot het 4x4 terrein, stukje verder is motorcross.

Algemeen: Het betreft hier een gedoogzone, alles is netjes aangegeven met bordjes en paaltjes. Zolang er geen misbruik van gemaakt wordt heeft het gemeentelijk havenbedrijf (eigenaar) er geen problemen mee. Er wordt regelmatig door de politie gecontroleerd, maar deze houden eigenlijk alleen maar motorcrossers aan die vaak problemen hebben met het op hun eigen stukkie blijven. Oja, na zo Challenge wil het terrein nog wel eens iets ruwer worden, iets voor de echte die hards. wink.gif

...wie volgt?? biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

shit..die had ik er eigenlijk op willen zetten... huh.gif

ok,dan maar grof geschut....kijk op www.terreinrijden.nl.

hier staan alle (mij i.i.g.) bekende terreinen op.....

greetz ron,die straks gaat laden in oss en lossen in hengelo...jaja..dat wordt weer nachtwerk!! blink.gifblink.gif

sinds ik jeep rij geeft mijn baas mij opeens ALLE overwerk...??!! wacko.gifwacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sinds ik jeep rij geeft mijn baas mij opeens ALLE overwerk...??!!

Misschien weet hij hoeveel het kost 'm rijdend te houden?

Maar idd grof geschut...meteen zo'n beetje alle bekende terreinen in de buurt op 1 site...die overigens ook al in dit forum bij 'nuttige links' staat. wink.gif

Maar goed, iig een goed overzicht Fred.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt mij dat net als in belgie alle "legale "terreinen betalend zijn, en de andere laat ons zeggen "semi-legaal zijn".

wat ik er het ergste aan vind is dat het juist degene die alles legaal willen laten verlopen (maw de grote 4x4-evenemanten) juist degene zijn die het voor iedereen kapot maken. als ik met 4 maten ga rijden is er geen overlast, maar als de week ervoor 400 voertuigen de hele gemeente onder de moddersporen hebben gezet komen ze wel met de riek achter ons aan :-). ik vind dat zolang iedereen gezond verstand gebruikt, en geen rotzooi achterlaat je best overal kan rijden. maarje, de meerdehijd zal wel weer het slachtoffer zijn van de enkele rotte appels zeker......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...