Spring naar bijdragen

Motor Computer Voor De Derde Keer Kapot!


Recommended Posts

Met veel plezier rij ik in een Grand Cherokee 2003 als na een half jaar de motor computer het begeeft. Resetten en uitlezen helpt niet, geeft 26 storingen en de garage stelt voor de computer te vervangen. (gebeurt maar 1 keer in de 20 jaar, vette pech).

Echter na een half jaar weer precies hetzelfde probleem, weer de computer die het begeeft. Het lijkt erop dat de auto een piekspanning over de computer stuurt tijdens het starten en we vervangen de startmotor, accukabels en meten een en ander door. Ik krijg de auto weer mee, en wat denk je, na twee weken ligt weer de computer eruit!

Nu ben ik radeloos na 2 dure reparaties en een kapotte Jeep op mijn oprit, die opeens onverkoopbaar lijkt. Wie o wie kan me helpen met dit probleem. Is de computer te omzeilen? bypass, diodes enz?

Aangezien de storing niet continu plaatsvind, lijkt het probleem niet op te sporen. Na plaatsing nieuwe computer wordt er geen enkele storingscode meer gegeven.

alvast bedankt voor reacties!!

een treurige Jeep liefhebber

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De storingscodes van de eerste keer zijn niet opgeslagen bij de dealer?

Lijkt me dat je eerst eens moet kijken welk storings code voorkomen, om daarmee de meest voor de hand liggende oorzaken na te gaan. Die computer geeft niet zomaar de geest, waarschijnlijk zit er ergens een overbelasting in één van de vele circuits die deze controleerd en regeld. In eerste instantie zullen deze als foutcode weergegeven worden. Bij veelvuldig optreden van bepaalde storingen of gelijktijdig optreden geeft uiteindelijk de PCM de geest.

Helaas is de PCM niet te omzeilen, wel zou je een gebruikte proberen te kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt alsof die computer ergens flink tegen zijn tanden heeft gekregen.

Nu, je moet wel voor ogen houden dat die computer ook maar een stuk printplaat is en dat het niet onvoorstelbaar is dat er ergens gewoon een componentje op gesneuveld is. Als een stroompiek ergens iets kapot maakt, verdenk ik in eerste instantie ergens een diode die doorgebrand is, of een smd-transistor. Een condensator kan al vlug wat extra spanning slikken maar het kan goed zijn dat er een kleine weerstand is doorgebrand. In het ergste geval heb je pech en is het dan de processor zelf die naar de haaien is, maar dit is bijlange nog niet zeker.

Moraal van het verhaal is dat als je die computer in handen van iemand kan steken die op electronicagebied wat weet en over de juiste meetapparatuur beschikt, zo'n computer soms wel te herstellen is.

Het is proberen waard, anders steek je er toch een nieuwe in.

Maar ik vraag me ook nog af wat een stroompiek kan veroorzaken die zo'n gevolg kan hebben ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd, gisteren waren er 8 reacties op mijn bericht. Nu zijn er een aantal verdwenen. wie weet waar ze gebleven zijn?

Ik probeer nu de computer uit te lezen mbv de sleutel 4 keer draaien en dan aanlaten, maar de kilometerteller geeft niets aan.

Kan ik misschien het beste een OBD lezer aanschaffen.

wie zou me kunnen helpen met dit soort problemen. De gangbare garage weet er niet echt raad mee en zet er direct een nieuwe computer in, die vervolgens weer kapot gaat. Daar heb ik niet nog een keer zin in. Er gaat pas een nieuwe computer in als de storing is opgelost.

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie zou me kunnen helpen met dit soort problemen. De gangbare garage weet er niet echt raad mee en zet er direct een nieuwe computer in, die vervolgens weer kapot gaat. Daar heb ik niet nog een keer zin in. Er gaat pas een nieuwe computer in als de storing is opgelost.

alvast bedankt

Welk omgeviing woon je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de factuur van de garage staat dat de ECU (engine control unit) is vervangen. Blijkbaar haal ik dingen door elkaar. Hoe weet ik of de PCM of de ECU de geest heeft gegeven en waar zitten deze computers. onder de motorkap rechts helemaal vooraan zit het ding wat vervangen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de factuur van de garage staat dat de ECU (engine control unit) is vervangen. Blijkbaar haal ik dingen door elkaar. Hoe weet ik of de PCM of de ECU de geest heeft gegeven en waar zitten deze computers. onder de motorkap rechts helemaal vooraan zit het ding wat vervangen is.

ECU is een "algemene"benaming. Jeep noemt het PCM (Powertrain Controle Module) Deze zit iid rechts voor onder de motorkap.

P 2120 en P 2125 staan niet in de lijst van Wjjeeps.com?

Misschien een specifieke diesel code, de Amerikanse website's kennen deze vaak niet. Tijd om op zoek te gaan naar een FSM met diesel suplement..

Heb je toevallig ook gekeken bij Jeep.com -> owners -> recalls, of er nog een recall open staat?

bewerkt door Ab
typo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je P1680 wel eens de oorzaak kan zijn. Serial Communication Device's zijn onderdelen in het Canbus systeem. Mogelijk worden er ergens regelsignalen verkeerd door gegeven.

In de FSM kun je vast wel vinden waar "Device 8" gemonteerd zit. Volgens onderstaande lijst zou er een masa probleem zijn bij deze code.

JEEP 2,7 CRD

P0070-AMBIENT AIR TEMPERATURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . .18

P0070-AMBIENT AIR TEMPERATURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . .18

P0100-MASS AIR FLOW SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . .20

P0100-MASS AIR FLOW SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . .20

P0100-MASS AIR FLOW SENSOR SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . . . . . .20

P0105-BAROMETRIC PRESSURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . .26

P0105-BAROMETRIC PRESSURE CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . . . . . . .26

P0606-ECM ERROR GATE ARRAY - COMMUNICATION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P0606-ECM ERROR GATE ARRAY - COMMUNICATION NOT VERIFIED. . . . . . . . . .26

P0606-ECM ERROR GATE ARRAY - QUANTITY STOP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P0606-ECM ERROR RECOVERY HAS OCCURRED . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P0606-ECM ERROR REDUNDANT OVERRUN MONITORING . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1206-CALCULATED INJECTOR VOLTAGE TOO HIGH. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1206-CALCULATED INJECTOR VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1601-CAPACITOR VOLTAGE 1 VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1601-CAPACITOR VOLTAGE 1 VOLTAGE TOO LOW. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1606-AFTER RUN SHUT OFF ERROR-INJECTION POWERSTAGE . . . . . . . . . . . .26

P1606-AFTER RUN SHUT OFF ERROR-ZERO QUANTITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1608-A/D CONVERTER ERROR APP SENSOR GROUND FAILURE . . . . . . . . . . . .26

P1608-A/D CONVERTER ERROR INTERNAL FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1608-A/D CONVERTER ERROR VOLTAGE FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1610-VOLTAGE REGULATOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1610-VOLTAGE REGULATOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1680-EEPROM PLAUSIBILITY CHECKSUM ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1680-EEPROM PLAUSIBILITY CODE WORD INCORRECT OR MISSING . . . . . . . .26

P1680-EEPROM PLAUSIBILITY COMMUNICATION ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1680-EEPROM PLAUSIBILITY VARIATION NUMBER ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1680-EEPROM PLAUSIBILITY VIN CHECKSUM ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1680-EEPROM PLAUSIBILITY WRITE ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1685-SKIM SYSTEM INVALID SECRET KEY IN EEPROM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P1685-SKIM SYSTEM WRITE ACCESS TO EEPROM FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . .26

P0110-INTAKE AIR TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . .30

P0110-INTAKE AIR TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . . . . . .33

P0115-ENGINE COOLANT TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . ..35

P0115-ENGINE COOLANT TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . .38

P0190-FUEL PRESS SENSOR CIRCUIT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH. . . . .40

P0190-FUEL PRESS SENSOR CIRCUIT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . .44

P0190-FUEL PRESS SENSOR CIRCUIT MALF SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW. ..46

P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47

P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47

P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47

P0201-CYLINDER 1-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47

P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47

P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47

P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47

P0202-CYLINDER 2-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47

P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47

P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47

P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47

P0203-CYLINDER 3-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47

P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47

P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47

P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47

P0204-CYLINDER 4-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47

P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT CURRENT DECREASE . . . . . . . . . . . . . . .47

P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT LOAD DROP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47

P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT HIGH SIDE. . . . . . . . . . .47

P0205-CYLINDER 5-INJECTOR CIRCUIT OVERCURRENT LOW SIDE . . . . . . . . . . .47

P0235-BOOST PRESSURE SENSOR PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53

P0235-BOOST PRESSURE SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH. . . . . . . . . . . . .55

P0235-BOOST PRESSURE SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . .58

P0235-BOOST PRESSURE SENSOR SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . . . .61

P0243-TURBOCHARGER WASTEGATE SOLENOID CIRCUIT OPEN CIRCUIT. . . . .64

P0243-TURBOCHARGER WASTEGATE SOLENOID CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . .67

P0335-CKP SENSOR CIRCUIT DYNAMIC PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .69

P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - CKP DYNAMIC PLAUSIBILITY. . .71

P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - CMP/CKP SYNC FAILURE . . . . . .74

P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - SIGNAL FREQUENCY TOO HIGH . .77

P0340-CMP/CKP POSITION SENSOR CIRCUIT - STATIC PLAUSIBILITY . . . . . . . . .77

P0380-GLOW PLUG 1 CONTROL CIRCUIT - OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . .81

P0380-GLOW PLUG 1 CONTROL CIRCUIT - SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .81

P0382-GLOW PLUG 2 CONTROL CIRCUIT - OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . .84

P0382-GLOW PLUG 2 CONTROL CIRCUIT - SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .84

P0403-EGR SOLENOID CIRCUIT NEGATIVE DEVIATION . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87

P0403-EGR SOLENOID CIRCUIT OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89

P0403-EGR SOLENOID CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .91

P0460-FUEL LEVEL SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . .93

P0460-FUEL LEVEL SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . .96

P0500-VEHICLE SPEED SENSOR FREQUENCY TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98

P0500-VEHICLE SPEED SENSOR HIGH LEVEL DURATION. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98

P0500-VEHICLE SPEED SENSOR PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98

P0500-VEHICLE SPEED SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . .98

P0514-BATTERY TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . .101

P0514-BATTERY TEMP SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . .103

P0520-OIL PRESS SENSOR CKT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . .105

P0520-OIL PRESS SENSOR CKT MALF SIGNAL VOLTAGE TOO LOW. . . . . . . . . .108

P0520-OIL PRESS SENSOR CKT MALF SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW. . .110

P0530-A/C PRESSURE SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . .112

P0530-A/C PRESSURE SENSOR CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . .112

P0530-A/C PRESSURE SENSOR CIRCUIT SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW. . .. .112

P0560-SYSTEM VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117

P0560-SYSTEM VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119

P1536-GENERATOR FIELD CURRENT TOO HIGH. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119

*CHECKING THE CHARGING SYSTEM OPERATION - DIESEL . . . . . . . . . . . . . . . .119

P0579-S/C SWITCH SIGNAL CIRCUIT PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .123

P0579-S/C SWITCH SIGNAL CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . .125

P0579-S/C SWITCH SIGNAL CIRCUIT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . .127

P0615-STARTER RELAY CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .129

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE DEVIATION TOO HIGH . ..131

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE DEVIATION TOO LOW . . .131

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE TOO HIGH . . .131

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF BATTERY VOLTAGE TOO LOW. . . .131

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF CHARGING VOLTS TOO LOW . . . .131

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF HIGH GENERATOR CURRENT . . . .131

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .131

P0620-GENERATOR FIELD CONTROL MALF SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . .131

P0641-SENSOR REFERENCE VOLTAGE A CKT VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . .135

P0641-SENSOR REFERENCE VOLTAGE A CKT VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . .137

P0645-A/C CLUTCH RELAY CIRCUIT OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140

P0645-A/C CLUTCH RELAY CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .142

P0651-SENSOR REFERENCE VOLTAGE B CKT VOLTAGE TOO HIGH. . . . . . . . . .144

P0651-SENSOR REFERENCE VOLTAGE B CKT VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . .146

P0685-ASD RELAY CONTROL CIRCUIT SHUTS OFF TOO EARLY . . . . . . . . . . . . .149

P0685-ASD RELAY CONTROL CIRCUIT SHUTS OFF TOO LATE. . . . . . . . . . . . . . .151

P0700-TRANS CONTROL 1-2/4-5 SOLENOID CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0700-TRANS CONTROL 2-3 SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0700-TRANS CONTROL 3-4 SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0700-TRANS CONTROL INTERNAL CONTROLLER. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0700-TRANS CONTROL MOD. PRESS SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0700-TRANS CONTROL SHIFT PRESSURE SOLENOID CIRCUIT. . . . . . . . . . . . .153

P0700-TRANS CONTROL SOLENOID SUPPLY VOLTAGE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0700-TRANS CONTROL TCC SOLENOID CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0702-TRANS CONTROL ABS SENSOR MESSAGE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0702-TRANS CONTROL ENGINE T-CASE SWITCH MESSAGE . . . . . . . . . . . . . . .153

P0702-TRANS CONTROL IMPROPER GEAR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0702-TRANS CONTROL IMPROPER RATIO OR TRANSMISSION SLIPPING . . . .153

P0702-TRANS CONTROL INTERNAL SHIFTER FAILURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0702-TRANS CONTROL N2 OR N3 INPUT SENSOR CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . .153

P0702-TRANS CONTROL TCC FAULT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .153

P0703-BRAKE SWITCH SIGNAL CIRCUITS PLAUSIBILITY WITH REDUNDANT CONTACT . . . .154

P0703-BRAKE SWITCH SIGNAL CKTS PLAUS W/REDUNDANT CONTACT AFTER INITIALIZATION . . . .154

P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . .158

P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR PLAUSIBILITY 2 . . . . . . . . . . . . . . .158

P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . . .158

P0836-TRANSFER CASE POSITION SENSOR SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . . .158

P0850-P/N SWITCH PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .161

P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION ACTUATOR STICKING. . . . . . . . . .163

P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION LEAKAGE DETECTED. . . . . . . . . .163

P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION POSITIVE DEVIATION . . . . . . . . . .163

P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION PRESSURE TOO HIGH-SHUT OFF . . .163

P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION PRESSURE TOO LOW . . . . . . . . .163

P1130-FUEL RAIL PRESSURE MALFUNCTION SOLENOID OPEN . . . . . . . . . . . . .163

P1131-FUEL PRESSURE SOLENOID OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .167

P1131-FUEL PRESSURE SOLENOID POWERSTAGE ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . .167

P1131-FUEL PRESSURE SOLENOID SHORT CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .167

P1205-INJECTOR CLASSIFICATION ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .171

P1205-INJECTOR CLASSIFICATION ERROR CHECKSUM ERROR. . . . . . . . . . . . .171

P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY BIT ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172

P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY DEMAND ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172

P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY PARITY ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172

P1235-EXTERNAL FUEL QUANTITY TORQUE ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172

P1242-CAN BUS MESSAGE MISSING. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .174

P1242-CAN BUS MESSAGE MISSING FROM TCM . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .174

P1242-CAN BUS MUTE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .177

P1270-INTAKE PORT SWIRL ACTUATOR SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179

P1270-INTAKE PORT SWIRL ACTUATOR GROUND X. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .181

P1270-INTAKE PORT SWIRL ACTUATOR OPEN CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .182

P1499-HYDRAULIC COOLING FAN SOLENOID CIRCUIT OPEN CIRCUIT . . . . . . .184

P1499-HYDRAULIC COOLING FAN SOLENOID CIRCUIT SHORT CIRCUIT . . . . . .187

P1511-BATTERY SENSE LINE 1 VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189

P1511-BATTERY SENSE LINE 1 VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189

P1512-BATTERY SENSE LINE 2 VOLTAGE TOO HIGH . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189

P1512-BATTERY SENSE LINE 2 VOLTAGE TOO LOW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .189

P1605-IGNITION SWITCH PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192

P1643-VISCOUS HEATER RELAY OPEN CIRCUIT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .194

P1643-VISCOUS HEATER RELAY SHORT CIRCUIT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .194

P1651-MIL/DIAG LAMP VIA J1850 BUS IN FRAME RESPONSE ERROR . . . . . . . .197

P1651-MIL/DIAG LAMP VIA J1850 BUS STATUS ERROR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .197

P1652-J1850 COMMUNICATION BUS LOST ARBITRATION . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199

P1652-J1850 COMMUNICATION BUS RECEIVE TIMEOUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199

P1652-J1850 COMMUNICATION BUS SHORT TO GROUND . . . . . . . . . . . . . . . . . .199

P1652-J1850 COMMUNICATION BUS SHORT TO VOLTAGE . . . . . . . . . . . . . . . . . .199

P1652-J1850 COMMUNICATION BUS SPI ERROR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .199

P1652-J1850 COMMUNICATION BUS TRANSMIT BUFFER OVERRUN. . . . . . . . . .199

P1652-J1850 COMMUNICATION BUS UNAUTHORIZED RESET . . . . . . . . . . . . . . .199

P1685-SKIM SYSTEM INVALID KEY CODE RECEIVED. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .202

P1685-SKIM SYSTEM KEY COMMUNICATION TIMED OUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . .203

P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT PLAUSIBILITY . . . . . . . . . . . . . . . .205

P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT PLAUSIBILITY WITH BRAKE SWITCH. . . .205

P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . .205

P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT SIGNAL VOLTAGE TOO LOW . . .205

P2120-ACC PEDAL POSITION SENSOR 1 CKT SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . .205

P2125-ACC PEDAL POSITION SENSOR 2 CIRCUIT PLAUSIBILITY (WITH SENSOR 1 CIRCUIT) . . .205

P2125-ACC PEDAL POSITION SENSOR 2 CKT SIGNAL VOLTAGE TOO HIGH . . .205

P2125-ACC PEDAL POSITION SENSOR 2 CKT SUPPLY VOLTAGE TOO HIGH OR LOW . .205

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een FSM? manual?

Yup, Factory Service Manual. Kijk maar eens op ebay, of slim google-en ;-)

recall ingevuld bij USA, ik krijg bericht dat mijn stoel door kan branden en mag nieuwe stoelverwarming laten plaatsen.

werkt dat echt zo?

kan ik ook recall invullen voor Europe?

Recals worden gratis bij de dealers uitgevoerd, wel even aangeven dat het om een recall gaat bij het maken van een afspraak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de FSM heb ik gevonden. moet hem nog even uitpakken.

Zou een dergelijk probleem wat ik heb met mijn Jeep echt aanleiding zijn de PMC te vervangen? Of is de kans groot dat de PMC's die nu nog bij de garage liggen, het gewoon nog doen als het originele probleem is opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitgebreid met de garage aan de telefoon gehangen. PCM is toch echt kapot verklaart door Stemerdink en valt niet meer te resetten of codes te erasen. Er is dus duidelijk iets doorgebrand in de computer.

Wat kan echter een piekspanning veroorzaken die zoiets voorelkaar krijgt?

Waar zit de spanningsbewaker voor de computer ten opzichte van de dynamo. Regelt de computer de spanning van de dynamo en is die sensor stuk?

of die beveiliging?

graag hulp. Ga er nu samen met de garage mee aan de slag.

ik heb de FSM van 02 model(met diesel), kan ik hier voldoende in vinden of is er veel verschil met het 03 model?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...