Spring naar bijdragen

Lambdasonde Zj 1996..waar?


Flint
 Share

Recommended Posts

ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen waar en hoeveel lambdasondes er te vinden zijn op de uitlaat van mijn gr.ch. uit 1996..

ik zit namelijk met een lekje in de één na laatste pot (katalysator??)..

en om nou meteen maar misbruik van de situatie te maken ben ik van plan om deze er maar tussenuit te halen en te vervangen door een buis..dit om hopelijk iets meer geluid uit dat ding te krijgen.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedoel je dat er twee in totaal op de uitlaat zitten?? of dat er ook één direct op de katalysator zit??

in het laatste geval zou het problemen op kunnen leveren vanwege de afstelling..mocht het zo zijn dat deze nog vóór de katalysator zit (dichterbij de motor) dan is het geen probleem..

met de einddemper kun je idd ook veel uithalen maar deze is nog goed..dus hier blijf ik liever af..

het probleem met de apk daar ben ik van op de hoogte,maar dat is geen probleem en ik zorg dat ik bij de keuring de boel weer voormekaar heb.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit er 1 zo'n 40cm voor de kat, en 1 op het einde van de kat, juist waar ie smaller wordt.

De eerste past het benzine/lucht mengsel aan. Deze moet werken, anders is je uitstoot en verbruik te hoog

De 2de dient als controle op de werking van de kat. Deze doet enkel een lampje branden...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

aha,daar kan ik wat mee..dank voor de extra aanvulling jeepertje!!

achteraf gezien schijnt het lek niet in de kat te zitten maar in de middendemper..hij stond toevallig vorige week op de brug en zo kon ik er even naar kijken..ik heb weer eens mazzel zullen we maar zeggen en kan er gewoon een pijpje tussen knallen ipv een demper :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...