Spring naar bijdragen

Het Grote "wat Heb Je Pas Gekocht" Topic Deel 4


Mav
 Share

Recommended Posts

Hoi, deze week een Wrangler (93) gekocht, wat een geweldige aanwinst. :D

Zal me even voorstellen, ben Rene (47) en woonachtig in Zwolle.

Altijd al een fun auto voor erbij gehad en dat waren (tot nu dan) altijd Volvo's , oa. 960 en vrijwel alle modellen van de 850 serie.

Als dagelijkse auto nog steeds Volvo (s60D5)

Maar goed , mijn zinnen had ik op een Jeep gezet , vandaar de aanschaf van de Wrangler.(4,0 met 129 dkm)

De basis is goed , ben de 3e eigenaar, maar vooral optisch is hij niet helemaal naar mijn zin.Dus aankomende winter hebben we wat te doen.

Het eerste wat ik te doen heb is het vinden van een band (ze hadden de band lek gestoken :cry: ), het betrefd een Hercules Terra trac band in de maat 33 x 12,5 x 15LT , mocht er iemand eentje weten te liggen dan houd ik mij aanbevolen. :P

De band inmiddels gevonden en meteen erop laten zetten , maarrrrrr..........

De Jeep heeft het toch waarschijnlijk niet leuk gevonden om met 1 31" achterwiel en 1 33" achterwiel rond te hobbelen , wat resulteerde in een luide knal in het achter dif ..... en einde oefening !

Afgesleept naar huis en daar het dif maar eens los geschroeft, met de olie kwamen er meteen een aantal losse brokstukken tandwielen me tegemoed.

Pionwiel geheel aan barrels en de nodige schade op het kroonwiel.

Na een nuttige tip van hier op het forum maar eens contact gezocht met Maasbach 4 x4 uit Amersfoort, deze zeer aardige en behulpzame ondernemer had nog een 39 11 P & R liggen welke ik nodig had.

Afgereisd naar Amersfoort waar Maasbach meteen vakkundig nieuwe lagers op het huis en pionas heeft geperst. Thuis ook het andere lager in de as vernieuwd en ook meteen de keerringen.

Na zorgvuldig reinigen van het hele zaakje de hele boel weer in elkaar gezet, nieuwe olie erop met toevoeging , de Jeep (eerst maar eens op bokjes) maar eens aan geslingerd......

Perfect, ook zo mooi rustig in het dif , stiller dan als ie was!

Oftewel operatie gelukt ,( had nog nooit eerder een dif uit elkaar geschroeft) mede door de behulpzaamheid van Maasbach 4 x 4 !!

Hulde !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De band inmiddels gevonden en meteen erop laten zetten , maarrrrrr..........

De Jeep heeft het toch waarschijnlijk niet leuk gevonden om met 1 31" achterwiel en 1 33" achterwiel rond te hobbelen , wat resulteerde in een luide knal in het achter dif ..... en einde oefening !

Afgesleept naar huis en daar het dif maar eens los geschroeft, met de olie kwamen er meteen een aantal losse brokstukken tandwielen me tegemoed.

Pionwiel geheel aan barrels en de nodige schade op het kroonwiel.

Na een nuttige tip van hier op het forum maar eens contact gezocht met Maasbach 4 x4 uit Amersfoort, deze zeer aardige en behulpzame ondernemer had nog een 39 11 P & R liggen welke ik nodig had.

Afgereisd naar Amersfoort waar Maasbach meteen vakkundig nieuwe lagers op het huis en pionas heeft geperst. Thuis ook het andere lager in de as vernieuwd en ook meteen de keerringen.

Na zorgvuldig reinigen van het hele zaakje de hele boel weer in elkaar gezet, nieuwe olie erop met toevoeging , de Jeep (eerst maar eens op bokjes) maar eens aan geslingerd......

Perfect, ook zo mooi rustig in het dif , stiller dan als ie was!

Oftewel operatie gelukt ,( had nog nooit eerder een dif uit elkaar geschroeft) mede door de behulpzaamheid van Maasbach 4 x 4 !!

Hulde !!

iemand moet je toch verteld hebben dat een verschil van 5cm in doorsnee een probleem geeft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 4.2 blok voor krukas en zuigerstangen en toen ik toch in de schatkamer van scoob was heb ik ook nog een softtopje meegenomen.

Ook de CJ8 nog even in oorspronkelijke staat bewonderd, dat wordt een mooi dingetje, zeker als alle mij uitgelegde plannen doorgang zullen gaan vinden. Dat wordt een bijzonder machientje!

bewerkt door FOTempel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

iemand moet je toch verteld hebben dat een verschil van 5cm in doorsnee een probleem geeft

Heb zelf een Volvo R AWD gehad en die zijn al gevoelig voor een paar mm verschil , dus wist het wel.

Had de Jeep gekocht met 2 verschillende achterwielen, en ook meteen de juiste wielen erop gezet , en dacht na een week rijden dat het goed was gegaan, maar niet dus.

Ben volop bezig om het onderhouds niveau weer op peil te krijgen , nieuwe remmen erop , maar natuurlijk de zuigers van de klauwen zeer moeilijk gangbaar te krijgen , dus ook meteen maar nieuwe klauwen besteld.

Wat chromen delen gekocht, die zitten er al op en de gehele bodem gecontroleerd , roest verwijderd en het hele zaakie in de ML.

De 8 tons Ramsey lier opnieuw gespoten en gangbaar gemaakt , de velgen in mat zwart gespoten,nieuwe rvs naafkappen met JEEP opdruk, reserve wiel cover gevonden , welke nu bij de stickerboer ligt om de letters WRANGLER erop te zetten.

Deze week is het motorische gedeelte aan de beurt, olie, filters , onsteking etc.

Daarna is het lakwerk aan de beurt om de nodige krasjes, plekjes etc. eens aan te pakken.

Het houdt je mooi van de straat ..... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Remschijven voor

remtrommels achter

remblokken

remschoenen

remcilinders, veertjes, remstelling achter

Kruisjes vooras

lagers vooras

stuurdemper

RVS remslangset

draagarmen voor boven + onder

Fuseekogels l+r

gasveren achterklep hardtop

2 bussen Hardhat zinkspray

3 bussen hardhat geel

3 bussen hardhat rood

3 bussen hardhat zwart

nog halen:

Diff olie, v-bakolie, motorolie, oliefilter, paar kratten bier, bougies, remmenreiniger, straalgrit, binnenband fiets (Wrangler is dagelijks, dus als ik tussendoor nog iets bij de automatrialenzaak moet halen wordt het fietsen)

nog een week werken en dan 3 weken vakantie minus een paar dagen sleutelen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja en dan kom je er achter dat je krik die perfect onder je verlaagde Alfaatje past en voldoende was voor al je andere auto's, weliswaar ook gewoon ruim onder je verhoogde Jeep past maar simpelweg niet hoog genoeg komt zonder blokken erop en eronder :D :D

Dus net een nieuwe krik via Datona.nl gekocht en dan surf je op die site en heb je net gelezen wat er bij het vervangen van de kruisjes komt kijken & ook de fuseekogels, dus ook maar meteen een 10-tons werkbankpers aangeschaft. Die komt echter ook van pas bij de restauratie van m'n Alfaatje en daarnaast sleutelen vrienden van me ook bij mij aan hun auto's dus het is wel handig. Geen gekloot meer met de bankschroef, constructies met draadeinden en moeren, gekloot met zware hamers en andere potentieel levensgevaarlijke constructies.

Uiteraard stel ik deze hierbij ook beschikbaar voor mede Jeepers in de buurt van Berkel-Enschot (of verder weg als ze een eindje willen rijden) wanneer ze even een pers nodig hebben. Gebruik kost je dan niet meer dan een sixpack bier ;):D + benzine om hier te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb zelf een Volvo R AWD gehad en die zijn al gevoelig voor een paar mm verschil , dus wist het wel.

Had de Jeep gekocht met 2 verschillende achterwielen, en ook meteen de juiste wielen erop gezet , en dacht na een week rijden dat het goed was gegaan, maar niet dus.

Ben volop bezig om het onderhouds niveau weer op peil te krijgen , nieuwe remmen erop , maar natuurlijk de zuigers van de klauwen zeer moeilijk gangbaar te krijgen , dus ook meteen maar nieuwe klauwen besteld.

Wat chromen delen gekocht, die zitten er al op en de gehele bodem gecontroleerd , roest verwijderd en het hele zaakie in de ML.

De 8 tons Ramsey lier opnieuw gespoten en gangbaar gemaakt , de velgen in mat zwart gespoten,nieuwe rvs naafkappen met JEEP opdruk, reserve wiel cover gevonden , welke nu bij de stickerboer ligt om de letters WRANGLER erop te zetten.

Deze week is het motorische gedeelte aan de beurt, olie, filters , onsteking etc.

Daarna is het lakwerk aan de beurt om de nodige krasjes, plekjes etc. eens aan te pakken.

Het houdt je mooi van de straat ..... :P

Zo even een update.....

Motorische gedeelte is ook klaar, olie/filters/onsteking en de nieuwe remklauwen gemonteerd.

Dat had ik meteen moeten doen , mooi recht remmen doet ie weer.

Achterste aandrijfas uit de tussenbak zweette al wat maar werd toch erger , dus de keerring ook maar vernieuwd en meteen nieuwe olie in de tussenbak, is dat ook weer gedaan.

Ook al een begin gemaakt met de carroserie

, achterdeurtje zakte wat door , met wat roest schade als gevolg op de dorpelrand en onderzijde achterdeur.

Deur opnieuw afgehangen en dorpel rand strak gemaakt en gespoten.

Nog een paar kleine plekjes behandelen, en dan kan ik hem gaan polijsten, maar daar wil ik eerst een haakse polijst machine voor aanschaffen.

Deze heb ik op het oog , iemand daar toevallig ervaring mee?

http://www.ts24.nl/product_info.php/info/403/TS24-1200-PRO-Poetsmachine-Polijstmachine/

Ook nog vorige week halve deurtjes gescoord , even geprobeerd maar dat tocht nu toch wel behoorlijk :P

Zal ook even een fotootje plaatsen van het lijdend voorwerp, dan weten we tenminste waar we over praten ...

a>

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even een update.....

Motorische gedeelte is ook klaar, olie/filters/onsteking en de nieuwe remklauwen gemonteerd.

Dat had ik meteen moeten doen , mooi recht remmen doet ie weer.

Achterste aandrijfas uit de tussenbak zweette al wat maar werd toch erger , dus de keerring ook maar vernieuwd en meteen nieuwe olie in de tussenbak, is dat ook weer gedaan.

Ook al een begin gemaakt met de carroserie

, achterdeurtje zakte wat door , met wat roest schade als gevolg op de dorpelrand en onderzijde achterdeur.

Deur opnieuw afgehangen en dorpel rand strak gemaakt en gespoten.

Nog een paar kleine plekjes behandelen, en dan kan ik hem gaan polijsten, maar daar wil ik eerst een haakse polijst machine voor aanschaffen.

Deze heb ik op het oog , iemand daar toevallig ervaring mee?

http://www.ts24.nl/p...Polijstmachine/

Ook nog vorige week halve deurtjes gescoord , even geprobeerd maar dat tocht nu toch wel behoorlijk :P

Zal ook even een fotootje plaatsen van het lijdend voorwerp, dan weten we tenminste waar we over praten ...

http://imageshack.us/a/img222/2521/jeep1z.jpgjeep1z.jpg

:D

bewerkt door Reneetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Een 5,9 LX!!!

Het is dezelfde die ik begin dit jaar proef had gereden, maar die in mijn handen stuk ging. Ik zag dat deze weer te koop stond op het forum, met een wat beter verhaal. Vandaag wezen kijken, en er is idd best veel aan gedaan (technisch, met alle facturen aanwezig), wat uiteindelijk de doorslag gaf en we tot een deal zijn gekomen.

dsc03619e.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 5,9 LX!!!

Het is dezelfde die ik begin dit jaar proef had gereden, maar die in mijn handen stuk ging. Ik zag dat deze weer te koop stond op het forum, met een wat beter verhaal. Vandaag wezen kijken, en er is idd best veel aan gedaan (technisch, met alle facturen aanwezig), wat uiteindelijk de doorslag gaf en we tot een deal zijn gekomen.

dsc03619e.jpg

Mooi man! Feli.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...