Spring naar bijdragen

Het Grote "wat Heb Je Pas Gekocht" Topic Deel 4


Mav
 Share

Recommended Posts

12 minuten geleden zei robin veldwijk:

In vergelijking met de BF Goodrich KM2 maken de Coopers iets meer lawaai op verharde wegen.

Maar daarintegen zijn de Coopers in het terrein fijnere banden. Meer grip, banden lopen minder snel vol.

En vind ze een mooiere uitstraling hebben.

Dan zullen ze zeker stiller zijn als de Creepys die ik er nu onder heb zitten :D .

 

En net nog een stapel onderdelen besteld om de Ford 8.8 af te bouwen en m'n D30 om te bouwen naar 4.56 ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
On 6/7/2017 at 8:00 AM, Roland said:

En net nog een stapel onderdelen besteld om de Ford 8.8 af te bouwen en m'n D30 om te bouwen naar 4.56 ^_^

Ik had de grootste moeite om de bake plates te vinden voor de 8.8. Wat kosten die dingen in Nederland? 
272-ce-6035.jpg 

Nieuwe pistons gekocht voor mijn WJ calipers die op mijn YJ zitten. Eergister bleef er een hangen waardoor ik flink tegen moest sturen en een beetje rook van de remschijven zag komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei DutchMud:

Ik had de grootste moeite om de bake plates te vinden voor de 8.8. Wat kosten die dingen in Nederland? 
272-ce-6035.jpg 

 

Geen idee wat die dingen hier kosten, heb de as kompleet gekocht (€100,-  :lol::lol:).

Wel nieuwe klauwen, R&P en lagers, maar die heb ik dan weer in de States gekocht (ECGS)

bewerkt door Roland
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde als de mijne. Al de conversie kabels aangeschaft neem ik aan voor de E brake? Ik ga de goedkope manier doet. De officiele e brake kabels voor een Explorer kopen, en dan de kabel eindjes afsnijden en cable ends er op zetten. Kost rond de $30. Heb een punt bereikt geen zin meer te hebben in $150 neer te lappen voor iets kant en klaar haha! 
Overigens ik moest die back plates vervangen op mijn as. Alles was doorgeroest (gotta love Illinois Winter). Ben benieuwd naar een foto! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik heb de alles (Op de pershes na, MORE), bij ECGS besteld, ook de E-Brake kabels $100,- 

Binnenkort gaat de as naar Brunekreef Performance om de Ring en pinion te monteren en afstellen.

Dan hopelijk in m'n vakantie (eind Augustus begin September) de as afbouwen en onder de jeep hangen en dan de vooras om (laten) bouwen naar 4.56 en one piece conversion (XJ steekassen) en een XJ aandrijfas aanpassen voor de YJ.

 

nog werk genoeg :unsure: :frusty: :whistle:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die one piece conversie achter de rug en ben er heel erg blij mee. Weg met die vacuum meuk, vind het persoonlijk heel relaxed, schakel naar 4wd en geen zorgen te maken dat het vacuum of posi wel werkt.... $100 voor de kabels kan ik wellicht nog mee leven. Ik ga eens naar die site kijken. Overigens vergeet niet dat je je transfercase vacuum moet vervangen voor de TJ style switch tenzij je dit al gedaan hebt.  https://www.quadratec.com/products/52247_01.htm?gclid=CjwKEAjwqIfLBRCk6vH_rJq7yD0SJACG18frHMAZciD93vIw3aSk9_7tjUyVyOqsezShVaxAIIZ_bRoCEwfw_wcB Ik ga volgend jaar waarschijnlijk zelfde doen, 4.56 installeren. Geen idee welk maat kruisje je aan de driver side hebt zitten. Ik had deze ook geupdate naar het grotere versie kruisje zodat ik beide kanten het zelfde heb (lui geen zin om met twee verschillende maten rond te rijden). Succes! hoop dat het een stuk smoother gaat dan bij mij het geval was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
2 uur geleden zei Vette73:

Yep, beide dozen komen bij Nick vandaan.

Yep mijne ook, dan denk ik dat wij ongeveer dezelfde opstelling hebben. Ik heb alleen Edelbrock ipv DT, Magnaflow high flow cat en Flowmaster 50 met een klep voor de cat. 3" vanaf de Y pipe naar achter. Had achteraf liever een FM44 gehad maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook zitten twijfelen over de demper, maar uiteindelijk toch de FM50 gekozen. Ik ga er geen klep tussen zetten.

Van mij mag je horen dat het een dikke V8 is, maar het hoeft niet overdreven te zijn.

Nu nog even overleggen met mijn garage of zij de boel kunnen installeren want er moet nog e.e.a. gelast worden.

Kolak_uitlaat.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar een poison spider tirec  en gewisseld met mn coopers 35 voor 37 km2 een smittybilt 1200 lier met plaat en verhoging platen extra op de al verhoogde jeep 3,5 . Witte knipperlichten lde voorlampen met halo stoel verwarming 2x en een caro net ... en met mooi weer een trekhaak er op zit nog te kijken naar long arms

20180221_091021.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...