Spring naar bijdragen

Het Grote "wat Heb Je Pas Gekocht" Topic Deel 4


Mav
 Share

Recommended Posts

Ik kan aan het hobbyen komend weekend

 

DSC_0001_zps817uel6f.jpg

 

DSC_0002_zpskwd1cuga.jpg

 

DSC_0003_zpst0slxod8.jpg

 

Enkel wat afbladerende verf, vliegroest en hard geworden kit die afbrokkelt:

 

DSC_0004_zpszinycbwi.jpg

 

DSC_0005_zpsaj5xuqns.jpg

 

De enige echte roestplekken die zichtbaar zijn net op de rand a/d onderkant :-) Het is natuurlijk afwachten of er nog iets onder de dikke lagen groene drab en druipers zit :-)

 

DSC_0006_zpsm6xfr5kt.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Een BMW 316i..............

De zj is verkocht, ik ben aan een WK 5.7 aan het zoeken het liefst een overland maar die worden niet met bosjes aangeboden en ik wacht even af wat de belasting gaat doen.

Als ik met een ochtendhumeur wakker werd en ik slingerde de jeep aan was ik gelijk vrolijk.

Nu heb ik antidepressiva nodig als ik de BMW start.

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wil alleen nog kijken of er een 242 bak achter past.

Heb meerdere grands bekeken zj en wj deze was de eerste die ook aan de beschrijving voldeed.

Moest er wel voor naar Born in Limburg.

Wilde de 6 cilinder, vindt dat gewoon een fijn blok en heeft power genoeg.

bewerkt door pedro.rr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Verkocht - Gekocht

 

DSC_0358_zpsmjoakoiz.jpg

 

De TJ is naar een clublid gegaan die er een hoop plezier mee gaat hebben en ik heb nu een CJ3a uit 1954  :D  :D

 

Het is een Ex-sneeuwschuiver van Defensie en later gebruikt door Rijkswaterstaat, de oude foto hieronder is hem ook daadwerkelijk:

 

CJ3A_018_zpsb9dzfetn.jpg

 

Hiertoe lag er een Ford V8 achterin, een aandrijfas door de cabine naar voren om de sneeuwschuiver aan te drijven. Verder zit er nog een extra lage gearing bak op zodat ook in alleen achterwiel aandrijving in lage gearing gereden kan worden. Deze bak kan echter ook nog eens "bovenop" de standaard lage gearing ingezet worden zodat het volgens de oude eigenaar gewoon een crawler wordt :-) 

 

Zo ziet hij er vandaag de dag uit :-) 

 

Paar advertentie foto's

 

CJ3A_002_zpsyvxr5pil.jpg

 

CJ3A_004_zpsq84c9dbh.jpg

 

CJ3A_006_zpssje9nsw7.jpg

 

Vandaag wezen kijken en meteen gekocht, overgeschreven en binnendoor naar huis getuft, klein omweggetje gemaakt maar meteen een kleine 260 kilometer gereden  :D  :D  :D proefritje was even op en neer naar het postkantoor  :D  :D  :D

 

Wat foto's van de terugreis:

 

Hele huif of "pickup" huifje

 

DSC_0357_zpsuzjaomwm.jpg

 

Even gestopt bij Enkhuizen

 

DSC_0356_zpsz90jmjd4.jpg

 

Na de bbq stop de huif eraf gehaald en kreeg ik op de terugweg een korte hoosbui over me heen bij Tiel :-) Tot op de onderbroek nat maar gewoon doortuffen :-) Ruitenwissers aan de binnenkant was wel handig geweest  :D  :D

 

Maar verder alleen maar goed weer gehad op de terugweg en terwijl links en rechts in de verte de lucht zwart zag en prachtige flitsen te zien waren heb ik de rest droog en met een big smile gewoon echt lekker en relaxed rondgetoerd

 

DSC_0359_zpsqmjysbtq.jpg

 

Wat een geweldig karretje, ik vermoedde misschien wel gebroken er uit te komen na die lange 1e reis maar niets is minder waar. Zit is perfect voor me en die stoeltjes zitten gewoon erg lekker en ik had ook helemaal niet het idee dat ik er bijna 260 kilometer op had zitten toen ik thuis kwam  :D  :D Van de snelweg moet je afblijven, bij 85 is de koek wel op en een Warn of Saturn overdrive staat wel in de planning. Loopt ie net wat rustiger in toeren als je toch even de snelweg op moet.

 

Morgen even bij Jemax in Esch langs, Accu en het druklager is aan vervanging toe, dus wil de koppeling in ieder geval helemaal laten vervangen, en wil de Jeep ook even goed nagekeken hebben of er verder geen kleine dingetjes zijn.

 

Hij kan verder wel een nieuw likje verf gebruiken, de bedoeling is wel hem gewoon in het terrein te gaan gebruiken, uiteraard niet zoals de TJ, maar gewoon wel een uitdaging zoeken maar vooral lekker rustig, en toerritten natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een winnend lot uit de lotterij herman :-) en Ab, ja, zondag in Wamel :-) 

 

Stond al sinds maart op marktplaats & speurders, verbaasde me echt dat ie nog niet weg was, hoeveel Willys CJ3a's rijden er in Nederland? of kijkt iedereen alleen naar Willys MB, Hotchkisses en Nekafjes??? echt een top Jeep. Vandaag bij Jemax langs geweest en is daar nog eens bevestigt dat dit een goudje is (of ik hem niet wilde verkopen :D  :D  :D  :D eigenaar van Jemax was er meteen ook helemaal weg van, hij heeft meegereden, gekeken en geluisterd en van elk geluidje vertelt wat het was en wat vooral niet en wel te doen. :-) Koppeling moet vervangen worden, druklager is het aan het begeven. Maar voor de rest tip top alleen voorlopig hier en daar even een plekje kaal maken en bijwerken.

 

Net zo'n mazzeltje en hard als m'n polynorm. Kan mezelf echt gerust een regelrechte mazzelpik noemen. Dus vanaf nu houd ik het hierbij, kan alleen nog maar fout gaan  :D  :D  :D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dik, gefeliciteerd Johan!! Ziet er goed uit, behalve de banden/velgen helemaal stock? Ga je er gas op zetten?

Nee niet stock masis, 2" verhoogd, xenon verlichting, luchtvering, extra versterker voor muziek en zo nog een paar dingen.

Alles netjes ingebouwd en goed onderhouden, ik ga er nog LPG in laten bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ziet er al beter uit met die velgen, veel succes ermee.

 

Mvg Richard

Dank je Richard, onderweg naar huis hadden we al ruzie in de auto.

M'n vrouw wilde de geluidsinstallatie testen, de kinderen de dvd spelers en ik wilde de motor horen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes, gelukkig gelijk dat lelijke chroom aan de voorkant eraf gehaald en dito velgen, alhoewel ik de originele nog beter vind, maar luchtvering?? Is toch geen LARO haha, maaruh veel plezier ermee, wbt gas, zou ik gewoon bij een goede gasboer laten inbouwen, en hoeft het niet perse, dat gas lekker achterwege laten.

bewerkt door DATZZ5.9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes, gelukkig gelijk dat lelijke chroom aan de voorkant eraf gehaald en dito velgen, alhoewel ik de originele nog beter vind, maar luchtvering?? Is toch geen LARO haha, maaruh veel plezier ermee, wbt gas, zou ik gewoon bij een goede gasboer laten inbouwen, en hoeft het niet perse, dat gas lekker achterwege laten.

Ik rij 15.000 tot 20.000 km per jaar dus een LPG installatie heb ik binnen 2 jaar terug verdiend.

De jeep wil ik veel langer houden :)

LPG inbouwen gaat waarschijnlijk bij Jeebee in Tilburg gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...