Spring naar bijdragen

Lpg Advies Gevraagd Gc 4.7 1999


Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben Norman, heb een Nekaf in de schuur sinds 1993 en heb nu de kans om een Grand Cherokee 4.7 van een goede vriend over te nemen.

Nu rijden wij per jaar vrij veel, dus is een LPG installatie een meer dan serieuze overweging.

Graag zou ik tips en adviezen krijgen van mensen die weten welk type/merk installatie goed werkt, wat de prijzen ongeveer zijn en met welke inbouwstations er goede ervaringen zijn.

Ik zit vrij veel in het buitenland dus heb niet zo heel veel tijd om zelf te sleutelen (het gezin wil ook nog wat), dus zelf inbouwen is pas aantrekkelijk als het echt heel veel geld zou schelen.

Vanwege de echte vriendenprijs die de GC me gaat kosten en de bekende technische staat van deze auto is het advies om er eentje te zoeken die al LPG heeft, wss overbodig.

Hopende op veel bruikbare reacties,

Norman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Norman,

In mijn 99er WJ 4.7 is door de vorige eigenaar een prins installatie ingebouwd met een 95 liter tank.

Deze werkt sindsdien 55000km in 4 jaar probleemloos. Er zit ook een flashlube systeem op om de kleppen te beschermen.

Volgens mij heb ik hier op het forum gelezen dat het inbouwstation in Duiven niet meer open is, maar zeker weten doe ik dit niet, de vorige eigenaar was tevreden. Er is overigens toen ongeveer € 2700 voor de installatie inclusief inbouw betaald.

De auto start koud op benzine en na een paar honderd meter schakelt hij op gas, hierdoor tank ik ongeveer 1 keer in de 4 maanden benzine. Voordeel van de WJ op gas is dat de benzinetank gewoon blijft zoals die is.

Op dit forum staan overigens meer lpg topics, dus met de zoekfuncie zul je ook het een en ander kunnen vinden.

Succes ermee en alvast gefeliciteerd met de aankoop!

Groet,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je reactie.

Heb een aantal offertes voor inbouw gekregen, en één daarvan zij dat deze V8 te weinig toeren maakt om een flashlube nodig te hebben.

Is dat waar of wishful thinking?

Heb eigenlijk geen ervaring met moderne motoren, modernste motor die ik tot nu toe in een auto gehad heb was van 1986..rij al jarenlang klassiekers en aan het boodschappenkoekblik heb ik me nooit wat gelegen laten liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Grand Cherokee met Prins en met Landi gehad

Ik vind de LANDI beter rijden trekt feller op enzo

De Landi installatie kan je op gas starten ik tank 1x per jaar benzine

Met prins heb je als het veel koud is wel soms 40 euro per maand benzine nodig

Ook kun je je Jeep altijd op LPG starten mocht je benzine op zijn of je injectie systeem stuk bijv benzine pomp wat toch een veiliger gevoel geeft

Ik heb hem bij Mandigers in laten bouwen voor € 2100,-

Zoek op marktplaats naar Mandigers

een heel kundige man met 24 uurs service als je problemen mocht hebben

Ik heb met beide installaties nooit problemen

echter bij de Prins installatie zit een veel ingewikkelder en veel duurder LPG filter wat je eigenlijk om de 20.000 km moet vervangen

Bij de Landi er een simpel goedkoop filter in de LPG slang wat je simpel zelf vervangt

Ik heb 95 liter netto tank in mijn 4,7 V8 waar ik net 500 km op kan rijden

mijn vloer is wel 2 cm omhoog in de kofferbak wat geen probleem is

Advertentie tekst van de man:

LPG installatie nieuw of gebruikt kompleet ingebouwd met RDW (Rijks Dienst Wegverkeer) afmelding en 2 jaar garantie.

Alles netjes ingebouwd en afgewerkt en gemonteerd met TECTYL Géén wachttijden!

Stuur vrijblijvend een mailtje voor de mogelijkheden bij uw auto.

Ook losse onderdelen en reparatie.

Youngtimers en Klassiekers en Amerikanen en alle moderne auto's !

Diverse merken installaties oa. OMVL en IMPCO en tevens flash-lube en JLM klepsmeer systemen.

Ook moderne Landi LSI en Vogels VGI lpg G3 systemen voor verschillende merken vanaf 1599 euro !!!.

Eventueel LPG tank op de plaats van reserve wiel en indien mogelijk vuller achter de kentekenplaat en tank aflezing dmv leds op lpg schakelaar.

Mandigers LPG

Ekkersrijt 3006 (Industrie terrein Ekkersrijt)

5692CA Son (bij Eindhoven)

E-mail: mandigerslpg@kpnmail.nl of monique_paul@planet.nl

Paul tel. 0653583636

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, heb net een mail gestuurd voor een prijsopgave.

Ben ondertussen bezig de koppakking van mijn Nekaf te vervangen, dus er wordt flink gesleuteld.

Heb de GC inmiddels 1 dag thuis staan, wat een beest...wel schrikbarende verbruikscijfers als je enthousiast optrekt, maar wat een mooi geluid en wat een schop onder je achterwerk levert dat op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...