aliozkara Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Hallo vrienden van de pompstations, heb net een grandwagoneer 86 geimpoteerd uit de US. Dik tevreden,maar zijn verbruik is 1 op 2,6!! (bezine). Heeft iemand suggesties om dit te verminderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 Niet tanken, of geen Jeep rijden. Verbruik is idd aan de hoge kant. Welk blok ligt erin? Alle emmissie meuk nog werkend? Orginele carburateur? Beetje meer info kan geen kwaad...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aliozkara Geplaatst June 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2011 een v8 5,9l, een originele carburateur die vorige week nog is afgesteld. En weet niet wat emmissie betekent/inhoud. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2011 Niet tanken, of geen Jeep rijden. hahaha Ab, je bent wel drastisch vandaag... Als het een carburateur versie is zou ik toch eens beginnen met een groot onderhoud... heel groot zelfs. En een beetje afstellen kan ook geen kwaad, compressietestje misschien en zowat alles volgen vanaf het dure sap erin gaat aan de tank tot het eruit komt onder de vorm van rook... Zomaar importeren en gaan rijden zou ik nu persoonlijk niet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2011 Jup, zorgen dat aan alle randvoorwaarden van optimale verbranding is voldaan, dwz zorgen dat de brandstof maximaal in aandrijfkracht omgezet wordt. Verbetering is mogelijk door carburateur te reviseren, alleen afstellen van een 25 jaar oud ding levert meest geen topresulaat. Onsteking, staat hij goed op tijd, eventueel een HEI monteren. Anders, nieuwe verdelekap, kabels en bougies. Compressie, even meten, dit geeft een aardig beeld van de motor conditie. Lucht, ook belangrijk, hoe minder weerstand hoe beter, goed filter monteren. Vacuum in inlaatspruitstuk, geen lekken, alles moet dicht zijn. Emmissie spul, of goed werkend maken, of alles eraf, sensors, EGR, luchtpomp, ECM enz (indien aanwezig) Mechanische weerstand in de aandrijflijn, alle olieën vervangen, automaat, tussenbak, en diffs. Denk ook aan wielllagers en bandenspanning. Tenslotte, je rechtervoet beheersen, dat helpt meest het beste. Schiet me net nog te binnen....... hoe is je toerental bij kruissnelheid van 100km/h? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst June 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2011 Hallo vrienden van de pompstations, heb net een grandwagoneer 86 geimpoteerd uit de US. Dik tevreden,maar zijn verbruik is 1 op 2,6!! (bezine). Heeft iemand suggesties om dit te verminderen? hallo, zijn het geen mijlen dat verklaart dan alles Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst June 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2011 hallo, zijn het geen mijlen dat verklaart dan alles Theo Scherp... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aliozkara Geplaatst June 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2011 hallo, zijn het geen mijlen dat verklaart dan alles Theo Haha Theo, Het zijn helaas korte km's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2011 Als het mijlen zijn zou het kunnen kloppen... 2,6 mijl is 4,18 km... Dat is niet echt zuinig, hopelijk is die 1:4,18 uitgedrukt in liter en zijn het geen gallons.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst June 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2011 Haha Theo, Het zijn helaas korte km's stads werk 1 op 4 snelweg km moet 1 op 5,5 haalbaar zijn Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aliozkara Geplaatst June 22, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2011 stads werk 1 op 4 snelweg km moet 1 op 5,5 haalbaar zijn Theo Theo, Ook met eem Impco gasinstallatie ? groetjes Ali Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst June 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2011 Theo, Ook met eem Impco gasinstallatie ? groetjes Ali ja ik heb ook een imco gas instalatie Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aliozkara Geplaatst June 22, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2011 ja ik heb ook een imco gas instalatie Theo Oke, Hij staat nu bij H&rR autobedrijf in Eindhoven, om een impco te laten installeren. Maar de mijne slaat af en toe af, of de moter koud of warm is maakt allemaal niets uit, zelfs rijdend met 70 kmp. We moeten eerst dit oplossen. Komt dit fenomeen jou bekend voor? groetjes Ali Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alwin Geplaatst June 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 Die van mij loopt ook zo iets. Haal nu ongeveer 1:3 maar ik heb ook 1:2,5 gehaald. Ben al flink aan het speuren geweest, want hij zou 1:5 moeten kunnen halen. Laatste wat ik ontdekt heb is dat ik al die tijd in 4wd gereden heb. Waarschijnlijk al vanaf aanschaf. Lampje brandde niet, maar ik vermoed dat dat komt omdat de schakelaar in de bak het niet doet. Heb hem handmatig in 2wd moeten zetten en heb nu het vaccuum gebeuren losgekoppeld. Is lek, namelijk. Hoeveel ik nu rijd weet ik niet, maar het zal zeker schelen. Heb er nog niet mee gereden sindsdien, omdat hij nu bij de lasser staat voor een nieuwe bodem en volgende week moet hij naar de LPG inbouwboer. Succes, Alwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aliozkara Geplaatst June 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 Die van mij loopt ook zo iets. Haal nu ongeveer 1:3 maar ik heb ook 1:2,5 gehaald. Ben al flink aan het speuren geweest, want hij zou 1:5 moeten kunnen halen. Laatste wat ik ontdekt heb is dat ik al die tijd in 4wd gereden heb. Waarschijnlijk al vanaf aanschaf. Lampje brandde niet, maar ik vermoed dat dat komt omdat de schakelaar in de bak het niet doet. Heb hem handmatig in 2wd moeten zetten en heb nu het vaccuum gebeuren losgekoppeld. Is lek, namelijk. Hoeveel ik nu rijd weet ik niet, maar het zal zeker schelen. Heb er nog niet mee gereden sindsdien, omdat hij nu bij de lasser staat voor een nieuwe bodem en volgende week moet hij naar de LPG inbouwboer. Succes, Alwin Ja Alwin, Jij ook succes wil je me op de hoogte houden? Als het goed is zit er bij mij as maandag de impco erin en daarna gaan we inderdaad naar die vrijloopnaven kijken. Ik houd je ook op de hoogte. Groetjes Ali Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst June 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 Die van mij loopt ook zo iets. Haal nu ongeveer 1:3 maar ik heb ook 1:2,5 gehaald. Ben al flink aan het speuren geweest, want hij zou 1:5 moeten kunnen halen. Laatste wat ik ontdekt heb is dat ik al die tijd in 4wd gereden heb. Waarschijnlijk al vanaf aanschaf. Lampje brandde niet, maar ik vermoed dat dat komt omdat de schakelaar in de bak het niet doet. Heb hem handmatig in 2wd moeten zetten en heb nu het vaccuum gebeuren losgekoppeld. Is lek, namelijk. Hoeveel ik nu rijd weet ik niet, maar het zal zeker schelen. Heb er nog niet mee gereden sindsdien, omdat hij nu bij de lasser staat voor een nieuwe bodem en volgende week moet hij naar de LPG inbouwboer. Succes, Alwin nee dit komt mij niet bekend voor,denk toch aan een ontstekings-bobine probleem, omdat het niet constant voor komt en trouwens mij wag heeft constant 4 W drive Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst June 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 Ik rij met de mijne 1:5 op LPG en 1:6 op benzine (geen stad verkeer).. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aliozkara Geplaatst June 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2011 nee dit komt mij niet bekend voor,denk toch aan een ontstekings-bobine probleem, omdat het niet constant voor komt en trouwens mij wag heeft constant 4 W drive Theo Oke hoop dat ik maandag meer info kan verschaffen groetjes ali Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst February 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2012 Hallo allemaal, Mijn naam is KEC uit Apeldoorn. Ik heb jullie verhalen gelezen en ik weet dat 1:2.5 zeer doet in de portemonnaie Ik ben zelf in het bezit van een J10 uit 1981 met ook een 360 blok erin. Via via ben ik terecht gekomen bij Rob van Laarhoven die zit in Son en breugel, hij zit al ruim 30jaar aan deze Jeeps te werken en kent elk boutje en moertje. Echt een expert in Wagoneers -Chief en J10 heeft Parijs Dakar gereden met een Jeep. Afstel problemen?? Hij kan het oplossen!!! En ik heb geen aandelen in het bedrijf :-) Succes ermee en ik hoor of lees het nog wel, Groetjes KEC Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2012 Hoi, dat uitvallen heb ik ook gehad. Na lang zoeken bleek het een slecht contact in de bulkhead connector te zijn. Een van de stekkers was teruggeduwd en maakte slecht contact. Mijn Waggy sloeg ook op de meest onmogelijke momenten af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2012 Hallo allemaal, Mijn naam is KEC uit Apeldoorn. Ik heb jullie verhalen gelezen en ik weet dat 1:2.5 zeer doet in de portemonnaie Ik ben zelf in het bezit van een J10 uit 1981 met ook een 360 blok erin. Via via ben ik terecht gekomen bij Rob van Laarhoven die zit in Son en breugel, hij zit al ruim 30jaar aan deze Jeeps te werken en kent elk boutje en moertje. Echt een expert in Wagoneers -Chief en J10 heeft Parijs Dakar gereden met een Jeep. Afstel problemen?? Hij kan het oplossen!!! En ik heb geen aandelen in het bedrijf :-) Succes ermee en ik hoor of lees het nog wel, Groetjes KEC Met Rob bedoel jij zeker Roberto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.