Spring naar bijdragen

Wagoneer 86 Verbruik


Recommended Posts

Niet tanken, of geen Jeep rijden.

hahaha Ab, je bent wel drastisch vandaag... :lol:

Als het een carburateur versie is zou ik toch eens beginnen met een groot onderhoud... heel groot zelfs.

En een beetje afstellen kan ook geen kwaad, compressietestje misschien en zowat alles volgen vanaf het dure sap erin gaat aan de tank tot het eruit komt onder de vorm van rook...

Zomaar importeren en gaan rijden zou ik nu persoonlijk niet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup, zorgen dat aan alle randvoorwaarden van optimale verbranding is voldaan, dwz zorgen dat de brandstof maximaal in aandrijfkracht omgezet wordt.

Verbetering is mogelijk door carburateur te reviseren, alleen afstellen van een 25 jaar oud ding levert meest geen topresulaat.

Onsteking, staat hij goed op tijd, eventueel een HEI monteren. Anders, nieuwe verdelekap, kabels en bougies.

Compressie, even meten, dit geeft een aardig beeld van de motor conditie.

Lucht, ook belangrijk, hoe minder weerstand hoe beter, goed filter monteren.

Vacuum in inlaatspruitstuk, geen lekken, alles moet dicht zijn.

Emmissie spul, of goed werkend maken, of alles eraf, sensors, EGR, luchtpomp, ECM enz (indien aanwezig)

Mechanische weerstand in de aandrijflijn, alle olieën vervangen, automaat, tussenbak, en diffs. Denk ook aan wielllagers en bandenspanning.

Tenslotte, je rechtervoet beheersen, dat helpt meest het beste.;)

Schiet me net nog te binnen....... hoe is je toerental bij kruissnelheid van 100km/h?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik heb ook een imco gas instalatie

Theo

Oke,

Hij staat nu bij H&rR autobedrijf in Eindhoven, om een impco te laten installeren.

Maar de mijne slaat af en toe af, of de moter koud of warm is maakt allemaal niets uit,

zelfs rijdend met 70 kmp.

We moeten eerst dit oplossen.

Komt dit fenomeen jou bekend voor?

groetjes Ali

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij loopt ook zo iets. Haal nu ongeveer 1:3 maar ik heb ook 1:2,5 gehaald. Ben al flink aan het speuren geweest, want hij zou 1:5 moeten kunnen halen. Laatste wat ik ontdekt heb is dat ik al die tijd in 4wd gereden heb. Waarschijnlijk al vanaf aanschaf. Lampje brandde niet, maar ik vermoed dat dat komt omdat de schakelaar in de bak het niet doet. Heb hem handmatig in 2wd moeten zetten en heb nu het vaccuum gebeuren losgekoppeld. Is lek, namelijk. Hoeveel ik nu rijd weet ik niet, maar het zal zeker schelen. Heb er nog niet mee gereden sindsdien, omdat hij nu bij de lasser staat voor een nieuwe bodem en volgende week moet hij naar de LPG inbouwboer.

Succes,

Alwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij loopt ook zo iets. Haal nu ongeveer 1:3 maar ik heb ook 1:2,5 gehaald. Ben al flink aan het speuren geweest, want hij zou 1:5 moeten kunnen halen. Laatste wat ik ontdekt heb is dat ik al die tijd in 4wd gereden heb. Waarschijnlijk al vanaf aanschaf. Lampje brandde niet, maar ik vermoed dat dat komt omdat de schakelaar in de bak het niet doet. Heb hem handmatig in 2wd moeten zetten en heb nu het vaccuum gebeuren losgekoppeld. Is lek, namelijk. Hoeveel ik nu rijd weet ik niet, maar het zal zeker schelen. Heb er nog niet mee gereden sindsdien, omdat hij nu bij de lasser staat voor een nieuwe bodem en volgende week moet hij naar de LPG inbouwboer.

Succes,

Alwin

Ja Alwin,

Jij ook succes wil je me op de hoogte houden?

Als het goed is zit er bij mij as maandag de impco erin en daarna gaan we inderdaad naar die vrijloopnaven kijken.

Ik houd je ook op de hoogte.

Groetjes Ali

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij loopt ook zo iets. Haal nu ongeveer 1:3 maar ik heb ook 1:2,5 gehaald. Ben al flink aan het speuren geweest, want hij zou 1:5 moeten kunnen halen. Laatste wat ik ontdekt heb is dat ik al die tijd in 4wd gereden heb. Waarschijnlijk al vanaf aanschaf. Lampje brandde niet, maar ik vermoed dat dat komt omdat de schakelaar in de bak het niet doet. Heb hem handmatig in 2wd moeten zetten en heb nu het vaccuum gebeuren losgekoppeld. Is lek, namelijk. Hoeveel ik nu rijd weet ik niet, maar het zal zeker schelen. Heb er nog niet mee gereden sindsdien, omdat hij nu bij de lasser staat voor een nieuwe bodem en volgende week moet hij naar de LPG inbouwboer.

Succes,

Alwin

nee dit komt mij niet bekend voor,denk toch aan een ontstekings-bobine probleem, omdat het niet constant voor komt

en trouwens mij wag heeft constant 4 W drive

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Hallo allemaal,

Mijn naam is KEC uit Apeldoorn.

Ik heb jullie verhalen gelezen en ik weet dat 1:2.5 zeer doet in de portemonnaie

Ik ben zelf in het bezit van een J10 uit 1981 met ook een 360 blok erin.

Via via ben ik terecht gekomen bij Rob van Laarhoven die zit in Son en breugel,

hij zit al ruim 30jaar aan deze Jeeps te werken en kent elk boutje en moertje.

Echt een expert in Wagoneers -Chief en J10 heeft Parijs Dakar gereden met een Jeep.

Afstel problemen?? Hij kan het oplossen!!!

En ik heb geen aandelen in het bedrijf :-)

Succes ermee en ik hoor of lees het nog wel,

Groetjes KEC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Mijn naam is KEC uit Apeldoorn.

Ik heb jullie verhalen gelezen en ik weet dat 1:2.5 zeer doet in de portemonnaie

Ik ben zelf in het bezit van een J10 uit 1981 met ook een 360 blok erin.

Via via ben ik terecht gekomen bij Rob van Laarhoven die zit in Son en breugel,

hij zit al ruim 30jaar aan deze Jeeps te werken en kent elk boutje en moertje.

Echt een expert in Wagoneers -Chief en J10 heeft Parijs Dakar gereden met een Jeep.

Afstel problemen?? Hij kan het oplossen!!!

En ik heb geen aandelen in het bedrijf :-)

Succes ermee en ik hoor of lees het nog wel,

Groetjes KEC

Met Rob bedoel jij zeker Roberto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...