Spring naar bijdragen

Beste Offroad Krachtbron


Dutchdaan
 Share

Recommended Posts

Specialisten,

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie idee van het beste off-road motorblok en waarom?

Het gaat me dan hoofdzakelijk om de combi: power, koppel, waterproblemen, toeren, gewicht, enz, enz enz.........

Wordt het een;

V8

V8 Diesel

Turbo Diesel

4.7 Stroker

Diesel

4.0L lijn 6

enz

enz

Alvast bedankt voor julllie input....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Specialisten,

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie idee van het beste off-road motorblok en waarom?

Het gaat me dan hoofdzakelijk om de combi: power, koppel, waterproblemen, toeren, gewicht, enz, enz enz.........

Wordt het een;

V8

V8 Diesel

Turbo Diesel

4.7 Stroker

Diesel

4.0L lijn 6

enz

enz

Alvast bedankt voor julllie input....

Ze hebben allemaal hun voor en tegens.

De AMC V8 heeft de ontsteking voor op het blok en kan dus watergevoelig zijn

bij een chevy 350 zit die dan weer netjes achterop het blok.

Hangt er natuurlijk ook vanaf welke bak je gaat gebruiken (en of je er een adapter tussen wil of niet)

Garage may (effe googelen) rijden wedstrijden met een rocky ? diesel die bij vol vermogen lpg !! inspuit voor meer vermogen.... Heb dat ding al een paar keer in actie gezien en gaat zeer goed.

Ik zou persoonlijk voor een 4.0L (ook uit budgetaire overwegingen) gaan + automaat....

gunther van team jeeppower heeft in zijn yj een nieuwe chevy ls3 (dacht ik) gestoken van 400pk.... ALs je budget ruim genoeg is .... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mij maar een 4.2 diesel van een landcruiser.

Heel betrouwbaar en beresterk.

Trouwens vandaag ook een cherokee gezien met een 3 liter bmw diesel erin. Volgens de eigenaar ook heel betrouwbaar en vlot. ( 300 pk / 600 nm )

Zo heeft ieder wel zijn eigen idee erover/

De 4 liter bron van een cherokee of yj is ook super en goedkoop en veel voor te koop binnen een net budget.

Het probleem bij een v8 met wat meer vermogen is dat de rest van je wagen ook die krachten aan moet kunnen.

Dus aandrijfassen , vooras , achter , tussenbak en automaat krijgen meer te verduren zodra men richting de 300 pk of meer gaat.

Ik zit zelf iets boven de 300 pk en dan blijf je even bezig om alles goed op de weg te krijgen en houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn voorkeur gaat natuurlijk naar een v8.

veel koppel en pk's (naar gelang merk en type)

chevy onderdelen zijn er met hopen en tamelijk goedkoop.

nadeel is dat ze moeilijker te koelen zijn.

mijn voorkeur gaat naar de 5.7l hemi of naar een chevy ls2/3

budget gewijs zou ik voor een chevy v8 gaan of inderdaad een 4.0l uit een yj/cherokee

zelf heb ik het niet zo voor diesels, ja ze hebben veel koppel, maar niet meer dan een gezonde v8.

diesels doen over het algemeen minder toeren, en maken daardoor minder wielmoment aan.(in mijn ogen)

@ Steven, gunther zijn motor is een lq4 6.0l vortech ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nadeel is dat ze moeilijker te koelen zijn

Ik zie de koeling zelf niet als een nadeel bij een chevy v8. Het probleem zit hem vaak in

verkeerde zuinigheid. Ik zie de meeste mensen vaak alleen een iets grotere verkeerde radiateur plaatsen.

Als je de koeling van het blok goed wil regelen en er verder geen omkijken meer naar wil hebben moet je

de oliepan vergroten naar minimaal 8 of 9 quarts ipv de huige 6 quarts. Doe dit gelijk met een langere

aanzuigbuis want die wordt nog wel eens vergeten. Plaats gewoon een viscofan met daaromheen een goede

box zodat de wind van de fan 1 kant op gedwongen wordt en niet kan dwarrelen. Plaats tevens een stalen

radiateur met grote mazen. Deze kunnen tegen een stootje en slippen niet zo snel dicht als er teveel modder

in komt. De radiateurs die jeeps en andere wagens hebben slippen snel dicht waardoor de koeling afneemt.

Deze radiateurs van RSW kunnen zelfs met een hogedrukspuit afgespoten worden.

Als je dit allemaal voor elkaar hebt heb je geen problemen meer met de koeling van je chevy.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

siert;

de vraag van een 2.8 of 3liter iveco moter in een jeep te steken heb ik al meermaals gesteld aan Remy(Iveco dealer H&R Loo Voerendaal.Degelijk en vermogen zitten goed. Maar het grotste probleem blijkt dat deze motoren zeer HOOG zijn. Je krijgt ze moeijk onder de moterkap volgens Remy.

Nogthans rijden er Defender-kloonen met de moter en daar past het in...Dus moet het volgens mij wel kunnen.

-

Ik heb in mijn willy's een 5liter V8 met 4 trapsautomaat. Rij er nu regelmatig mee en moet hetvolgende zeggen:Ik vind de verhouding vermogen/verbruik zwak. Heeft met een rustige rijstijl 20liter/100km nodig. Heb om de haverklap ergens iets dat ervoor zorgt dat ik in panne sta terwijl ik echt niet bezuinig op onderhoud of vervangen van onderdelen.Het trekt niet de stenen uit de grond die je verwacht met een straatverbruik van 20liter/100km.Heb nu een 5.0HO injectiemoter klaar liggen om erin te monteren. kijken of deze met een zuiniger verbruik betere prestaties levert...

Ik heb altijd met turbodiesels in mijn jeep gereden en als deze 20liter verbruikte reed ik tegen 160km/u op 35" wielen :o)

In mijn ogen is de 13BT een zeer goede moter voor terrein rijden. Zeer betrouwbaar en simpel. Je kan hem met standaard afstelling rijden op 10 liter/100km en er de wereld mee rond rijden oftewel ga je voor puur ofroad en plaats een kompetitie turbo,intercooler,pompaanpassing,LPG inspuiting, water/methanol-injectie en als laatste power toevoeging: NOS welke je bij een diesel kontinu kunt toevoegen in bepaalde verhouding natuurlijk. Dus je kan het net als met een V8 zo gek maken als je budget toelaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

siert er zijn wranglers geleverd mer de iveco diesel dan in de 2.5 uitvoering maar wel in frankrijk en italie

er was zelfs nog een ombouwkit voor te krijgen

heb zelf wat motoren al diverse gehad met l6 en v8 zowel amc en chevy de koeling is bij de meeste het probleem zit vlug vol met rotzooi

doe zelf altijd hordeurgaas voor de grille blijven de koelroosters vrij wat diesel betreft geen betere als toyota de 13bt

en de 1hd-t is de 4.2 turbo neem deze meteen helemaal met bak tussenbak en assen de luxere hebben zelfs standaard sperren en schroefgeveerd

dan heb je iets wat onverwoestbaar is en heel blijft

rij nu zelf sind´s 2006 met een willy met een ford granada 2.8 heb nog nooit problemen ermee gehad loopt onder bijna elke hoek

is geen injectie en op benzine kunt hem goed laten klimmen in toeren in mijn volgende willy bouw ik meteen weer een ford erin en niets anders

deze motoren blijven lopen typ op google maar eens bangerracing in en de big banger zijn bijna allemaal ford v6

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plaatjes/linkjes/nummers?

Hier wat foto's en info over de koeling die gebruikt wordt bij de small en big blocks. Hierbij loopt het vermogen op tot ruim 750 pk.

Als het weekend erop zit wordt alles met de hogedrukspuit afgespoten en kan er uitgekeken worden naar het volgende weekend.

Al die jaren nog nooit problemen gehad met de koeling van de chevy motoren.

Wij halen ze bij radiateur service west. De afmeting van de radiateur bedraagt 64 cm breed , 59 cm hoog en 9 cm dik uitwendig gemeten.

Tis natuurlijk wel een combinatie van een aantal factoren die een rol spelen bij de koeling van de chevy motoren.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dachten de heren van F head 134, nooit geen problemen met koeling, loopt onder nagenoeg alle hoeken gewoon door, koppel genoeg, 50% van het gewicht van een gemiddelde 8 pitter, kan goed over water(ik bedoel nu geen regenbui :D ).

Ik zal even de open deur intrappen voor een ieder, je moet wel een licht wagentje hebben :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...