Spring naar bijdragen

Ford Jeep 1943


Recommended Posts

Hallo eenieder,

Mijn Ford chassis is reeds eerder door iemand onderhanden genomen. En helaas niet op een door mij gewenste manier. Ik ben echt geen superfreak die elk boutje wil voorzien van het Ford Logo, maar een Willy's steun over een roestig stuk "plakken" gaat ook mij te ver. Ik ben dus op zoek naar een juiste steun om de schokbreker aan het chassis vast te maken. De Ford uitvoering is een rond gestanste uitvoering met het Ford logo erop.

Ik heb ook meer los moeten slijpen omdat de gaten letterlijk in sommige delen vallen. Hierbij heb ik de (shackle-)steun van het chassis losgeslepen en de bouten los genomen. Het was verrassend te ontdekken dat zelfs aan de onderkant van deze steun het Ford logo gestanst blijkt te zijn. Nu moet alles weer in elkaar gelast met nieuw materiaal.

Ik moet ook de plaat waarop de accu geplaatst wordt vervangen en een deel van de voorste crossmember (de gestanste Ford uitvoering).

Ik heb nog lang niet alles gezien op jullie forum, maar ik hoop binnenkort verder te kijken.

Hopelijk kan iemand me verder helpen of heeft een adres waar ik een dergelijk stukje van een (oud) chassis kan bemachtigen.

Groet Coen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb werkelijk waar geen idee wat je nu wil en/of zoekt (Ford,Jeep,Willy...steunen/chassis/accu-plaat??????)

Maar Bram van Buuren heeft veel voor-oorlogse jeeps en onderdelen daarvan staan. Google maar eens!

Probeer hem maar duidelijk te maken wat je wil/zoekt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals bekend is de Willy's een amerikaanse uitvinding en gemaakt vanaf ongeveer 1940. Zonder teveel in details te raken is het zo dat ook Ford dezelfde jeep heeft gemaakt tijdens de oorlogstijd. Dit om aan de grote vraag te voldoen. Dit is een kopie van de Willy's, maar met toch nog vele detailverschillen. Op mijn FORD chassis is dus een "afwijkend" willy's onderdeel gelast. Ik wil graag weer een origineel deel monteren en ben daarnaar op zoek. Ik ken alle adressen zo'n beetje wel in nederland waar onderdelen te koop zijn. Maar dit onderdeel zal van een (sloop) chassis moeten komen en die liggen niet overal zomaar opgestapeld zoals je begrijpt. Vandaar mijn vraag op het forum.

De rest van het verhaal is gewoon omdat ik het leuk vind om erover te vertellen.

Groet Coen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...