Jump to content
Sign in to follow this  
hermancj5

Forward Control Ofwel Fc-170

Recommended Posts

De hele middag bezig geweest om de ruitwissers (vacuum) aan de gang te krijgen. Eerst alle draaipunten gedemonteerd, goed gesmeerd om zo weinig mogelijk wrijving te hebben. Daarna het hele motortje (wel 5*) :wacko: uit elkaar gehad, schoon gemaakt en weer ingevet.Van alles geprobeerd, wd40, teflon spray, en gewoon vet.

Met de laatste had ik het meeste resultaat,hij gaat heen en weer, maar nog steeds te weinig vermogen om de ruitenwissers te bewegen. Het kan natuurlijk ook nog aan de vacuumpomp liggen, maar ik denk dat ik ga zoeken of er ook een elektrische uitvoering op past.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen weken moesten er even wat karweitjes in en om het huis uitgevoerd worden, zodanig weinig sleuteltijd gehad. Vorige week de CJ onderhanden genomen, zat een scheurtje in het chassies, wat ik heb dichtgelast. Beide kruisje in de voorste aandrijfas vervangen en de boel doorgesmeerd. Wilde er vandaag nieuw filter en olie op doen, maar kon het nieuwe oliefilter niet terugvinden. Dus volgende week nieuwe halen.

Vanmiddag maar weer eens bezig geweest met de FC om de ruitenwissers elektrisch te maken. Lastig omdat de draaihoek van de elektramotor net iets kleiner is dan van de vacuummotor.

Ik heb dat opgelost door de bevestigingpunten van de armen iets verder naar buiten te plaatsen. Heb het nog niet helemaal klaar, maar heb er na het proefdraaien wel een goed gevoel over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het is even stil geweest in dit topic, maar de cj had dringend hulp nodig, vandaar dat de fc even moest wachten.

Vandaag motorolie en filter vervangen, en de beide diff's schoongemaakt. Achter viel me niet tegen, maar voor wel. De olie was helemaal schuimig terwijl de fc al een week stil had gestaan. Er zat ook een raar geurtje aan. Het zag er binnenin allemaal nog netjes uit. Alles schoongespoten en voorzien van verse olie.

Ook luchtfilter schoongemaakt en van nieuwe olie voorzien. Onderin het luchtfilter zat een dikke laag aangekoekt vuil. Zal het gruis uit de kolenmijn nog wel zijn.

Versnellingsbakolie zag er nog redelijk vers uit, die laat ik nog even zitten. Ik denk dat ik nog een paar keringen moet vervangen, en dan pak ik die olie gelijk mee.

Nog even met de stuurinrichting bezig geweest. Had een andere pitmanarm (langere) gekregen, maar helaas deze past niet. Daar moeten we dus wat anders op vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen maandag op een plaatselijke show met oldtimers gestaan. (55 tractoren, 37 vrachtwagens, 20 auto's)

Veel positieve reacties. Zelf van dames die niet autogek waren, die vonden hem vooral "lief". :(

Hum, bedoeling was eigenlijk, stoer of iets in die trant. Ik had hem zelfs nog op de SS geplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang ze nog niet "schattig" zeggen , valt het wel mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herman,

Ik kwam de onderstaande link tegen en dacht dat is wel wat voor jou.

Ook een projectje Fc-170

http://www.pirate4x4...ad.php?t=957125

http://www.jpmagazine.com/featuredvehicles/154_0910_1963_jeep_fc170_wash_often/hard_facts_chevy_ls6_v8.html

Edited by michel1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Michel,

Ik was ze ook al eens tegengekomen. Mooi spul, maar ik houd het voorlopig iets eenvoudiger. (lees goedkoper)

Maar bedankt dat je me op de hoogte houdt. Altijd leuk om ideeen op te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is even stil geweest rond dit project. Van de cj moest de 8-cil op kenteken en een apk. Voor de aankoop had ik mijn vrouw beloofd de wc op te knappen. En dat is nu klaar, hangtoilet gemaakt, nieuwe tegels, vloerverwarming etc. Voor mijn dochter nog bezig met een schilderbeurt voor haar bed, en dat is ook bijna klaar. Dus eindelijk weer wat tijd voor de FC

Vandaag een begin gemaakt met de scharnierpunten voor de laadbak. Heb nog een weekje vakantie, dus hoop er een beetje aan door te kunnen werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je de bak hydraulisch kiepbaar maken?

Ik maak al wel de voorbereiding ervoor. Daarvoor heb ik dus de scharnierpunten gemaakt.

Blijkbaar past er op de bak een PTO. Die kan dan een pompje aandrijven. Maar dat is iets voor later.

Eerst de laadvloer, dan de zij en achterkleppen, dan eerst motorisch/technisch nazien, dan........... en dan een keer de kiepinrichting.

(dat zal dit jaar wel niet lukken)

Maar mocht er iemand zo'n PTO voor een T90A hebben liggen..... Ik hou me aanbevolen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Handpompje monteren? Net zoiets als je op aanhangwagentjes ziet......

Maar ik zou wel serieus nadenken over een zwaar subframe op het chassis als je echt een last wilt gaan kiepen! Je zal niet de eerste zijn die een chassis ver****t met kiepen. Desnoods op de ouderwetse manier, met steunpootjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige week heeft een kennis de bekabeling doorgemeten, maar daar was niets mee aan de hand. Ook de massa kabel nagezien, maar ook die had bijna geen weerstand, dus een goede verbinding met het blok. Vandaag bezig geweest met de ontsteking, maar ik krijg hem niet goed aan het lopen. Ik heb hem eerst extreem vroeg gezet, en dan telkens een stukje later gezet, net zo lang tot het weer slechter gaat. Maar het blijft beroerd, hij trekt niet, en komt met moeite aan de 60-65 km/uur.

Als ik dan het gas diep intrap is het net of de motor begint te tikken (pingelen?)

Kortom, ik kom zo niet verder.

Daarom Jos Reuling gebeld en vanmiddag de FC er naar toe gereden.

Het was mooi weer, en het buitengebied is tegenwoordig toch 60 km zone, dus toch nog genoten van het ritje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

........Wil heb allemaal......zucht

(mijn vrouw roept wel eens:

Boys will be boys, the only thing that changes is the size and prize of their toys.

Echt geen flauw idee wat daar mee bedoelt.)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...