Spring naar bijdragen

Forward Control Ofwel Fc-170


hermancj5
 Share

Recommended Posts

Vanmorgen een beetje gekeken naar de verhoging, en de knoop doorgehakt. Ik ga hem 140 mm verhogen.

Ik ben alleen wel bang dat ondanks die verhoging de banden gaan aanlopen in de wielkast (voor) Ik heb de auto uit de veren gedrukt om te kijken wat het resultaat was.

Ik heb 12.5*33 aan de linkerzijde en 10.5*34 aan de rechterzijde gemonteerd.

10.5*34 op 8j

12.5*33 op 10j

uit de veren gedrukt

Misschien dat ik ervoor kies om voor 10.5*33 op 8j velg te plaatsen en achter 12.5*33 op 10j.

Vanmiddag achter de verhoging gemaakt en de shackel omgekeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ondertussen de verhoging voor gereed en bladveren teruggeplaatst. Was toch meer werk dan eerst gedacht, moest de hele cabine los maken. Anders kon ik met geen mogelijkheid bij de bladveersteunen komen.

Zaterdag de as en de banden er weer onder en zien wat het resultaat is. (schatting: bovenkant cabine 223 cm hoog!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ik toch mijn topic kwijt. :thumbsup:

Ik zal proberen een beetje te blijven posten om jullie op de hoogte te houden van de vorderingen.

Vandaag de vooras teruggeplaatst en een nieuw bevestigingspunt gemaakt voor de stuurstang. Komende weken door met nieuwe bevestigingspunten voor de handremkabels, want die raken nu de aandrijf as. Daarna wil ik de remleidingen vernieuwen.

Dan door met de bedrading en verlichting, koeling nakijken, etc etc, ik zal me voorlopig nog niet vervelen. :whistle:

Maar ik ben wel tevreden met de resultaten tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag rustig aan gedaan, een paar nieuwe bevestigingspunten voor de achterste schokbrekers gemaakt.

Verder wilde ik een begin maken met de remleidingen. Maar om bij de hoofdremcilinder te komen moet het hele dashbord er uit. kan ik die bekabeling ook gelijk nazien.

En nog even een kast een beetje opgeruimd en gesorteerd zodat ik de boel een beetje makkelijker kan terugvinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Afgelopen weken was er telkens wat anders te doen op zaterdag, dus ik had hem al een week of 6 niet gezien. Vandaag maar weer eens wat gedaan.

Het eerste wat ik nu in de planning heb is de hele remmerij wwer voor elkaar te maken. Door de verhoging moet ik de of nieuwe leidingen leggen of nieuwe flexibele slangen kopen. De slangen zien er nog prima uit, de leidingen wat minder. Ik heb er dus voor gekozen de leidingen te vernieuwen.

Eerst maar eens geprobeerd om de dop van het reservoir open te krijgen. Je raad het al, geen beweging in te krijgen. (en ook haast geen ruimte om een fatsoenlijke slag te maken) Ik heb daarom de hele hoofdremcilinder incl pedalen maar verwijderd.

In de bankschroef gezet en de dop losgedraaid. Die zat erg vast, dat was me in de auto nooit gelukt.

In de hoofdremcilinder zat behoorlijk veel troep. Daarop heb ik alles dus maar losgedraaid, schoongemaakt en weer in elkaar gezet, en weer terug in de auto geplaatst. Het stuk remleiding tot het eerste verdeelblokje zit er ook weer aan. En toen was de dag alweer voorbij.

Volgende week weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ondertussen heb ik nieuwe steunen gemaakt, alle remleidingen vervangen, en geprobeerd om de remolie erin te krijgen. Ondanks, of misschien wel doordat, ik de hele hoofdremcilinder uit elkaar heb gehad en heb schoongemaakt, kwam er eerst helemaal geen olie uit. Pas na een tijd prutsen begon er iets olie te komen. De eerste helft van de pedaalslag gebeurt er niks. Pas de 2e helft ontstaat er druk. Ik zag dat er toch nog weer troep mee kwam, dus heb de hele boel maar weer uit de auto gehaald. Morgen weer uit elkaar halen om te kijken of er wat niet goed zit.

Oja, tussen de bedrijven door ook nog nieuwe steunen gemaakt waar de voorzijde van de cabine op rust en waar de (originele) bumper aan vast zit.

Deze foto kwam ik tegen op internet. Dit is wel de richting die ik op wil. Iets hoger zijschotten, maar verder niet te veel opsmuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdremcilinder weer gedemonteerd, schoongemaakt en weer in elkaar gezet, maar hij bleef haperen. Gelukkig hebben ze een hoofdremcilinder uit de nekaf gebruikt.

Dus snel een nieuwe gehaald. Volgens mij was de remolie nog nooit vervangen, want wat er uit de remcilinders kwam leek eerst wel stroop. Volgende week verder met de bedrading.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week heb ik de gaten in het dashbord waar de pompmeters zaten dichtgelast, geplamuurd en gespoten. Vandaag het dashbord teruggeplaatst en de bedrading weer aangesloten. Onvoorstelbaar maar starten en lopen. :D

Dus tussen de buien door even naar buiten gereden om de remmen te testen, en ook die werken weer prima.

Toch zit er ergens iets niet goed, want hij laad niet bij. De dynamo heb ik een half jaar geleden nog laten doormeten, die was goed, maar wel een nieuwe spanningregelaar geplaatst. Misschien dat daar iets niet goed zit aangesloten. Zag tenminste nog een losse draad waarvan ik nog geen idee heb waar die af komt . :whistle:

Ook nog een lichtbalk gemaakt voor de achterzijde. Zolang ik de bak nog niet gemaakt heb kan ik dan ten minste rondrijden.

Alleen werken daar de knipperlichten nog niet. Als ik achter meet heb ik wel spanning (knipperend), maar als ik het lampje aansluit gebeurt er niets. Remlicht (zelfde lampje,zelfde draadje) werkt wel.

Ik denk dat ik maar gelijk een nieuwe kabel naar achter maak, en knipper- en remlicht appart naar achter breng. Moet toch voor de aanhangeraansluiting.

Verder de houtkachel in mijn schuur weer aangesloten en geprobeerd. Alleen soms problemen dat de wind de pijp in slaat en dus ook de rook naar binnen blaast. Even op zoek naar een trekkende kap.

Goed weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eerst gekeken naar het bijladen van de accu. Ik heb gemeten maar mijn multimeter ging alle kanten op, op alle polen van de spanningregelaar. Nog even geprobeerd met de multimeter van de buurman, maar hetzelfde resultaat. De boel er dus maar uitgehaald en komende week even laten checken.

Verder de bekabeling voor de achterzijde en de aanhanger aangebracht. Aleen de aansluiting in het dashbord nog aanbrengen. Tussen de bedrijven door een vriend geholpen met het leggen van een stalen balk in zijn werkplaats. En toen was de dag alweer om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ moderator: topic effe verplaatsen naar "projecten" ? 't is het zeker waard!

zo'n fc170 lijkt mij overigens leuk als be-trekker.....

Kom ik net tegen op internet. Is dus al eens bedacht in het verre verleden. Is gebaseerd op de fc-150, 4-cilinder 75pk. Lijkt me een beetje krap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de ruitenwissers vervangen, olie van de versnellingsbak en tussenbak aangevuld, controlelampje voor de richtingaanwijzers gemaakt (gaat niet autom terug).

Verder kwam er nog een kennis langs met een nieuwe VW Amarok 4 motion TDI. Welliswaar geen jeep,maar een errug mooie bak moet ik zeggen.

Toen de SS eraf gehaald en de 33*12.5 eronder gezet, en even lekker rond getoerd.

Alleen heb ik een draaicirkel van een vrachtauto. Even nader bestudeerd en er achtergekomen dat de pitmanarm geen 14 cm is, maar slechts 11. Er is ook duidelijk een lasnaad te zien. Zal welaangepast zijn ivm de waterpomp die er zat.

Nog een paar statiefoto's gemaakt, een een beetje gekeken hoe ik de achterbak zal gaan maken. (ben er nog niet uit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...