Spring naar bijdragen

Stroker 4.6L


stroker
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,ik ben namelijk bezig met een stoker motor(4.6l)aan het bouwen.

ik heb enkele vraagjes en hopelijk krijg ik die geantwoord.

ik wil de nokkenaslagers vervangen maar de vraag is hoe krijg ik die eruit?...

het blok zelf is van het bouwjaar 1987,en het schijnt, volgens het internet als je een cilinderkop monteert op het blok van 87* dat je meer pk kan uithalen?

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,ik ben namelijk bezig met een stoker motor(4.6l)aan het bouwen.

ik heb enkele vraagjes en hopelijk krijg ik die geantwoord.

ik wil de nokkenaslagers vervangen maar de vraag is hoe krijg ik die eruit?...

het blok zelf is van het bouwjaar 1987,en het schijnt, volgens het internet als je een cilinderkop monteert op het blok van 87* dat je meer pk kan uithalen?

grtzz

was 1987 niet nog een 4.2 blok?

Vragen kun je ook goed hier stellen: http://www.jeepstrokers.com/forum/

heel forum voor strokers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

masis

combi van de lange slag (stroke) van een 4.2 blok (krukas) met de grote boring (ivm korte slag) van een 4.0 motor.

aangezien de inhoud van een motor bepaald wordt door de oppervlakte van de zuiger maal de slag krijg je zo een blok net een grotere inhoud. Heel handig is dat de 4.2 en 4.0 veel op elkaar lijken zodat een en ander uitgewisseld kan worden.

Het doel van een stroker is om meer trekkracht te genereren (bij lagere toeren) Nadeel is dat de zuigersnelheid hoger wordt.

Hierdoor zal de belasting van het blok hoger zijn en hem (ivm betrouwbaarheid) minder geschikt maken voor hogere toeren waar het top vermogen wordt gegenereerd.

bewerkt door ruudvd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi joery, ik heb net zelf ook een stroker gebouwd (is klaar maar nog niet opgestart)

als de nokaslagers nog ok zijn BLIJF ER DAN VAN AF !!!!! nokaslagers hebben niet veel te lijden en worden bij standaard revisie meestal niet vervangen.

Met je cylinderkop haal je denk ik 2 dingen door elkaar.

1. een 4.0 cylinderkop geeft meer vermogen op je 4.2 (betere flow, meer compressie)

2. de basis van een stroker is al een 4.0 HO en er is geen andere kop die meer compressie levert.

als je een stroker bouwd zorg dan wel dat je begint met een 4.0 Ho. de cylinderkop flowd beter dan de standaard eerdere 4.0 blokken.

wat voor combo ga je bouwen???

we horen het graag!

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag paul,de nokkenaslagers zijn in minder goede staat,ik hebn niewe liggen maar de vraag is hoe krijg ik ze eruit??

ik heb een andere nokkenas liggen voor een stroker motor maar ik weet niet of die hydraulische stoters daar tegen kunnen.er staan een paar letters op de nokkenas,kan je mij daarbij helpen om te zien welke en of de nokkenas geplaast mag worden?

en ik zou nog een spaghett uitlaatspruitstuk willen monteren,maar ik weet echt niet waar ik die moet bestellen of vandaan halen?

grtzz joery

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nokaslagers moet je het net zo eruit halen als monteren met een soort slag pijp

Wat voor nokas heb je ( Comp. Cams ?) ik heb de xe . Altijd nieuwe lifters plaatsen bij nieuwe nokas!

Header kan je overal kopen. Ik zou een borla aanraden. Kost wat, heb je ook wat!

Veel succes groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hier wat informatie die ik vind over de nokkenas die ik zou willen plaatsen:ep-88, fc 80 d2,cmc of cwc? als iemand hier iets meer over weet:0497 64 10 03 .

en ik heb een kit gekocht(liters,klepstelen en klepveren(speciale met nog een veer binnenin) omwille van dat de originele lifters en stuff daar niet tegen kunnen.nu blijkt dat het onderdeel dat je klep in je klepveer houdt te groot is(waar die spietjes in moeten,dit is te groot,nu heb ik de originele klepveren terug gemonteerd,maar nu zit ik nog met die lifters en klepstelen,die zijn ook wat langer dan de originele,zo'n 2tal mm scheelt dat,nu is mijn vraag mag ik die lifters en klepstelen monteren,omwille van dat mijn kleppen vooraf niet zullen openstaan?wie meer informatie weet of ik die andere nokkenas mag monteren met die gegevens en andere lifters en klepstelen,REAGEREN!grtzz

Nokaslagers moet je het net zo eruit halen als monteren met een soort slag pijp

Wat voor nokas heb je ( Comp. Cams ?) ik heb de xe . Altijd nieuwe lifters plaatsen bij nieuwe nokas!

Header kan je overal kopen. Ik zou een borla aanraden. Kost wat, heb je ook wat!

Veel succes groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...