Spring naar bijdragen

Lpg Verdamper Verstopt


dree
 Share

Recommended Posts

Ik wil iets melden, waarmee LPG rijder hun voordeel kunnen doen.

Ik heb een GC uit 1995. In 1999 een prins G2- installatie laten plaatsen voor 4000 gulden. de teller is van 80 naar 230k gedraait en laatst bevroor de verdamper. Ik dacht aan een revisieset omdat de membramen vergaan zouden zijn. Dat viel nog wel mee, maar toen ik de verdamper uit elkaar schroefde (dan heb je toch een revisieset nodig, omdat je de membramen kapot trekt) zat die vol met sludge !!

het gas stroomt door een labyrint, waardoor het wordt opgewarmd zodat de boel niet bevriest. Dat gas labyrint zat halfvol met dikke oliesludge, daardoor warmt het gas niet genoeg op en bevroor de verdamper.

Nou heb ik achteraf gezien één ding verkeerd gedaan: ik heb geen foto's gemaakt.

Het reviseren van een verdamper is goed te doen, zolang je goed oplet hoe alles in elkaar zat.

maar het leek een beetje op dit, maar dan veel meer olie !

olieopening.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle oudere (G2) verdampers hebben een aftap plug aan de onderkant voor die sludge. Af en toe een openschroeven met warme motor hoort bij het onderhoud aan de LPG installatie.

Weet niet zeker of de g3 verdampers dit ook hebben. Zal eens moeten kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...