Spring naar bijdragen

Aankoop Tips Voor Aanschaf Van Een Kj


EJG
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Goedemiddag , ik ben nieuw in Jeep land maar ik ben van plan om een Cherokee te kopen . Tot op heden heb ik altijd een Daihatsu Rocky gehad om voornamelijk onze paardentrailer te trekken maar deze is nu na 21 jaar oud te zijn geworden echt overleden. Mooi was deze Rocky niet , maar wel oersterk .

Nu zie ik op Maarktplaats een Jeep Cherokee staan met het volgende type:

Jeep Cherokee 2.8 CRD HR AUT 2003

Kan iemand mij wat meer info geven over dit type auto , en misschien wat aankoop tips ?

Uiterlijk ziet deze er mooi uit en trekkracht heeft hij wel genoeg, maar op het technische vlak ben ik een volslagen leek.

Bij voorbaar dank voor eventuele nuttige info .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rene,

Nog even op de valreep voordat we naar Sedan vertrekken:

1) Onderhoudshistorie! Kijk hier goed naar want het is belangrijk dat het onderhoud goed en op tijd is uitgevoerd. Voor prijzen bij de dealer: Onderhoudstarieven

2)Er zijn 3 uitvoeringen: Sport, Limited, Renegade. Sport herken je aan de grijze plastic spatborden, limited heeft deze in kleur gespoten en de Renegade heeft plastic met zichtbare boutjes. Dan zijn er natuurlijk nog wat speciale uitvoeringen geweest en betekent HR dat het een high roof is, dus grijs kenteken.

3)Trekhaak kan speling vertonen en dan klakgeluiden veroorzaken, let hierop. Vervanging kan dit natuurlijk verhelpen.

4)Er zijn verschillende tussenbakken. Als de positie "Fulltime" er is kan ten alle tijden de 4WD in deze stand ingeschakeld worden. Andere die alleen "Parttime" hebben kunnen dit niet (alleen op onverharde en gladde ondergrond)

5)2.8 CRD loopt rauw maar is wel sterk. Let op turboslangen, deze kunnen vroegtijdig scheuren en dan heb je nauwelijks vermogen.

6)Door het hoge gewicht kunnen de standaard veren en dempers versleten zijn (bij ons achter al bij 60.000km :( ) Vernieuwen zorgt voor een betere wegligging zeker bij het rijden met aanhanger.

Kijk anders ook eens hier: Wiki of op de volgende websites: KJCountry of L.O.S.T.

Succes!

Reneg8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo,

Ik ben ook nieuw in de Jeep wereld en aan het rondkijken naar een Cherokee 3,7 l V6 uit 2002-2005. Ik heb er enkelen bij mij in de buurt gezien met en km stand van rond de 90.000 km.

Zitten er bij deze stand dure onderhoudskosten aan te komen zoals bijv. vervangen van de distributieketting? Zo ja wat moet ik rekenen dat ik daar voor kwijt ben?

Bij aankomend duur onderhoud kan ik beter zoeken naar een exemplaar met iets meer km.

Groeten,

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo John,

de V6 heeft een distributieketting en die hoeft niet regelmatig vervangen te worden zoals de riem bij de 2.8CRD (iedere 100.000km). Bij 90.000 verwacht ik dat de remmen wel weer eens aan de beurt zijn en voor de rest hangt het sterk af van het reeds gedane onderhoud. Bij de Jeep-dealer kost de grote beurt bij 96.000km een kleine 1000 euro (zie mijn link met onderhoudsprijzen in een eerdere post). Zelf doen is natuurlijk goedkoper, maar dat moet je dan wel kunnen.

Succes met zoeken!

Reneg8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Bedankt voor de info. Ik heb inmiddels een pico bello uitziende zwarte Cherokee uit 2002 gekocht en vandaag opgehaald. Dat mooie geluid van die V6 maakt een radio totaal overbodig. Geweldig!

Het komende weekend ga ik eens wat onverharde wegen opzoeken.

Groeten,

John

Hallo John,

de V6 heeft een distributieketting en die hoeft niet regelmatig vervangen te worden zoals de riem bij de 2.8CRD (iedere 100.000km). Bij 90.000 verwacht ik dat de remmen wel weer eens aan de beurt zijn en voor de rest hangt het sterk af van het reeds gedane onderhoud. Bij de Jeep-dealer kost de grote beurt bij 96.000km een kleine 1000 euro (zie mijn link met onderhoudsprijzen in een eerdere post). Zelf doen is natuurlijk goedkoper, maar dat moet je dan wel kunnen.

Succes met zoeken!

Reneg8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ik zag op mp een 2002 3.7 met 170000 km automaat op lpg g3 staan ,deze had wat olie in de beschermplaat onder de motor zitten

de verkoper zij dat dit door het onderhoud is gebeurd

maar heeft er iemand ervaring ,,die dit ook gehad heb

ik zat meer te denken aan de voorste keerring

en waar moet ik nog meer opletten

vrgr jaap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Ola,

Na jaren JK rijden ga ik nu toch kiezen voor comfort. Aangezien ik mijn auto niet dagelijks nodig heb, viel mijn ook op de benzine versies van de KJ. Nu hoor ik wat spookverhalen over de degelijkheid van de motoren? Ik kom nogal wat verhalen tegen over motoren die de 2 ton niet hebben gehaald (over de 3.7 meer dan de 2.4). Kan de geachte gemeenschap hier wat over zeggen? Is deze 3.7 motor zo slecht en how about de 2.4 (buiten minder mooi geluid en vermogen...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zoek je een 3,7 motor met 100.000 km gelopen kun je er nog 100.000 bij rijden.

Ik denk dat bij alle motoren wel uitzonderingen zijn.

Maar de 3,7 motor vind ik fijn lopen alleen het verbruik valt wel tegen.

1 op 6 rondom het huis snelweg 1 op 7 maar dan houd het bij ons op.

Succes Nils

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk naar de reviews op Edmunds.com (VS), daar rijden niet zo veel auto's op LPG ;-) Maar misschien zijn dat dat alleen zeikerds zijn hoor, dat kan. Probleem is alleen dat een vroege (betaalbare KJ) met 100.000km erg zeldzaam is. Een enkele 2.4 kom ik nog wel tegen. Iemand ervaring met deze motor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 hour ago, thezeeuw said:

nergens last van. en verbruik int slechts idd 1 op 6/7 maar met beetje goede wil haal ik 1 op10. maar dan ook net.

vermogen is meer dan zat voor dagelijks gebruik, voorzichtig met gas anders sta je achterstevoren bij optrekken stoplicht. ..ent geluid...tsja...\*kwijl*\

Helemaal mee eens, geen spijt :)

 

Nou heb ik wel t geluk gehad en een 2004 met 102.000km op de teller gekocht, gewoon veel geduld en elke dag de sites (autotrack etc) in de gaten houden want je moet er wel snel bij zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Hallo allemaal, ik ben nu sinds twee weken lid en ben zelf  ook op zoek naar een Cherokee Renegade . Ik rij zelf max 25000km per jaar. Maar ben van plan om een G3 installatie in te zetten.....heeft iemand ervaring met een Renegade ?

Gr. Boetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
  • 9 months later...

Hoi Allemaal, ik ben nieuw hier en 'nog' geen Jeep rijder.

Ik heb m'n oog laten vallen op een Jeep Cherokee 3.7l V6 uit 2003. Hij heeft 150.00km op de teller.

Het valt me op dat Jeep Cherokee's van deze leeftijd relatief goedkoop zijn. 

Mijn vraag is, waarom zijn deze Jeeps zo relatief goedkoop?

- Zijn ze niet zo gewild?
- Is 150.000 km de max voor deze auto en kun je op korte termijn hoge reparatie kosten verwachten?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik vind het een mooie auto, maar wil uiteraard wel uitkijken met wat ik koop.

Alvast bedankt namens deze nieuweling.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Masis:

150.000km de max? Met een beetje onderhoud zijn ze dan net pas ingereden!

Wat betreft de prijs, dat is gewoon de marktwerking. Een paar jaar terug waren de 4.0L XJ Cherokee's ook goedkoop, nu is €10.000 geen uitzondering meer.

 

1 uur geleden zei wimvan hezik:

Deze zijn nog niet zo gewild als de XJ die steeds maar duurder worden,

Al hoewel de KJ ook al iets stijgen lijkt mij.

Die km stand hoeft geen probleem te zijn.

Bedankt.

Verder nog specifieke tips waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf?
Typische KJ kwaaltjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...