Spring naar bijdragen

Ombouw Cj7 Naar 4.0L High Output & Ax15


theo-cj7
 Share

Recommended Posts

Versnellingspook nog aangepast zodat ik de orginele pokenhoes van de cj kan gebruiken

GroteFoto-HPQAOXMX.jpg

Ook al een klein begin gemaakt aan de kabelboom, de zekeringenkast en de computer een plekje gegeven

GroteFoto-ZCFZY4WC.jpg

GroteFoto-BVHBEMV8.jpg

GroteFoto-7VQ4RVGQ.jpg

Ook een gedeelte van de stekkers aangesloten en de MAP sensor tegen het schutbord geschroeft.

Verder nog de stuurbekrachtiging aangesloten, dit was passend te maken met de oude slangen, heb alleen een ringsleutel kapot moeten slijpen om een korte wartel aan te draaien waar normaal een verlengde zit.

Foto-DQWEBXIA.jpgFoto-QMT7GVF4.jpg

GroteFoto-DHPC78AE.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Heb nu toch de benzinepomp tegen de dwarsbalk voor de tank neergezet, werd door meerdere personen afgeraden om hem onder de motorkap achter de elektrische toevoerpomp te zettten. Meteen andere aanvoer en retour leiding aan de linkse kant tegen het chassis gezet en daarvoor wat nieuwe beugeltjes gemaakt. Ook de pot van de tankontluchting terug gepaatst.

Verder nog de kabelboom wat verder vastgestekkerd en aan het kijken geweest waar ik het/een luchtfiter neer ga zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een foto van de benzinepomp tegen de dwarsbalk voor de tank

GroteFoto-E4USHN6V.jpg

Verder vanmiddag de crossmember/skidplate gemaakt, die morgen al een upgrade gaat krijgen :wacko: , zakt namelijk in het midden iets te veel door naar mijn zin.

Aan de achterkant komt een opstaande rand van 40x8 met enkele uitsparingen aan de onderkant zodat er geen water op de plaat blijft staan.

GroteFoto-7UMVZYN3.jpg

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de skidplate is aangepast, eerst twee 50x10's tegen elkaar gelast en in de naad 5x een gaat van 24mm geboord, vervolgens weer los geslepen en op maat gemaakt en één deel aan de skidplate gelast. Hier het eindresultaat:

Foto-K37Y4ATO.jpg

Foto-DUGLXBFZ.jpg

Laagste punt onder het chassis is nu 6cm (was voor de ombouw 13.5cm), maar nog niet te vroeg juichen, weet nog niet of de aandrijflijn straks trillingsvrij is.

Foto-NZJCYFY4.jpg

Voor de koeling heb ik nog even zitten twijfelen tussen een enkele fan van een Grand Cherokee en een twinfan van een Ford Mondeo, deze is het geworden

Foto-4UIWAQL6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even wat uitleg bij de kabelboom.

De kabelboom uit het motorruim van de XJ is meeverhuist naar de CJ, uit deze kabelboom heb ik de draden van de verlichting en de ruitenwissers meteen uit geknipt. Verder heb ik de kabeltjes die aan de bulkhead connector(BC) zitten allemaal gelabelt, voor ik hem er af heb geknipt.

Van de CJ kabelboom blijft het verlichtingsdeel compleet behouden en van de andere helft van de BC blijft de 4wd ind., oilpress, motortemp., kachelblower en underhoodlamp behouden. wat je kunt behouden is wel afhankelijk van wat er op zit of juist niet.

Om de motor te laten lopen heb je maar een paar draden nodig.

Benzinepomp moet stroom krijgen vanaf de ballast resistor(weerstand)

Voeding op je ignition swith, dit is de "schakellaar" op je stuurkolom die met de sleutel bediend word.

vervolgens de draad die stroom door moet geven aan de startmotorrelais en de bobine wanneer je de sleutel in de startstand draait.

En tot slot de draad die de bobine overneemt wanneer de motor is aangelagen en je de sleutel los laat.

Zolang alles nog volgens schema zit is het redelijk makkelijk uitzoeken welke draden je nodig hebt, dit was hier niet helemaal het geval en hebben we dus met de laptop er bij om de de schema's te kunnen bekijken alles draad voor draad uit moeten zoeken en meten met multimeter.

Foto-7DSRSRMP.jpg

en tuurlijk een beetje reconnective healing helpt ook :lol:

Foto-SX6E6DSM.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo, we zijn trots op je - een genot om te volgen ! , ga vooral ook door met de 'Healing '

Groet Toine & Ingrid

Dank je!

Vandaag de twinfan in de radiateur gemonteerd en vervolgens samen met de gril op de jeep geplaatst. Ik had verwacht meer ruimte over te houden, maar het past.

Foto-UT74HHCV.jpg

Foto-VIHD6MHY.jpg

Nu was ik van plan om de linkse fan op het bestaande circuit aan te sluiten, dus de pcm schakelt hem in als de motor te warm drijgt te worden.

De rechtse wil ik met een andere thermostaat in laten schakelen.

Als iemand suggesties heeft, laat maar horen???

Verder nog verschillende kleine dingetjes gedaan van het lijstje wat eerder langer als korter wordt :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit!

Wil je niet de fan ook schakelbaar hebben? voor het geval dat je door een waterbak gaat? ik ben dat wel voor die van mij van plan.. overigens zou je natuurlijk zelf een sensor kunnen plaatsen in de buurt van radiator slang..

De linkse fan zit een centimeter of 8 hoger dan de rechtse, ik wil deze linkse rechtstreeks aansluiten op de XJ bekabeling.

De rechtse zal als hoofd fan gebruikt worden, deze wil ik wel handmatig uit kunnen schakelen, wil de aansturing doen via een X-fan termostaat

Bij de zj heb ik lage stand via thermokoppel geschakeld en hoge stand VIA een schakelaar.

Daarnaast kan ik het relais van de lage stand uitschakelen ivm doorwading werkt prima

Ivo, wanneer besluit je dan om de hoge stand in te schakelen?

Hoe kom je eigenlijk uit met de riem voor?

Had je geen airco in de cherokee?

Zie daar een aparte beugel zitten volgens mij? (op de plaats van de airco pomp?)

Cherokee had inderdaad geen airco, op die plaats zit een loopwiel zodat de routing van de multiriem hetzelfde kan zijn als de uitvoeringen met airco.

Wat bedoel je met de vraag hoe de riem uit komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoge stand heb je inpricippe niet nodig.

Ik gebruikte deze wel eens met warme dagen en bij ritten waarbij radiateur flink vervuild om met motor uit nog enige tijd na te koelen.

De lage stand heb/had ik via contact geschakeld en hoge stand constantespanning.

bewerkt door Ivo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenmiddag en vandaag weer wat verder gewerkt aan de Jeep, vooral wat kleine knutselkarwijtjes wat allemaal niet opschiet.

Ook met het luchtfilter in de weer geweest, is een K&N geworden, het was te moeilijk om hem zo neer te zetten dat hij koele buitenlucht aan zou kunnen zuigen, heb er nu maar voor gekozen zodat hij op het hoogste punt onder de motorkap zit.

Foto-ERWOUPHL.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenmiddag en vandaag weer wat verder gewerkt aan de Jeep, vooral wat kleine knutselkarwijtjes wat allemaal niet opschiet.

Ook met het luchtfilter in de weer geweest, is een K&N geworden, het was te moeilijk om hem zo neer te zetten dat hij koele buitenlucht aan zou kunnen zuigen, heb er nu maar voor gekozen zodat hij op het hoogste punt onder de motorkap zit.

Ja.. dat knutsel gedoe begint mij ook aardig op te breken.. qua tijd.. loopt ie lekker op dit filter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan er raad geven???

Omdat ik in eerste instantie de ribbelslang waar de kabelboom in "verpakt" zit niet kon vinden, maar voor een alternatief gekozen, de bescherveer voor hydraulicslangen.

Nu het zover is, je raad het al, kan ik er wel aankomen en weet dus niet meer welke ik zal kiezen.

Ik heb vanmiddag even een klein metertje ingepakt met de beschermveer om te proberen, zie hieronder het resultaat.

Wat me opvalt is dat het wel een heel stug geheel wordt wat misschien geen goed doet aan de stekkerverbindingen.

Foto-TLYUR7OX.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké heren, bedankt voor de reacties.

Spirap, ik kende het niet, op zich zijn het de kabels die strak op elkaar komen te zitten die de boel stug maken, na enige opverpijnzing wil ik het nu toch gaan maken met de bescherming die ik heb, heb wel bedacht dat ik de boel stevig vast zet zodat het gewicht van de kabelboom niet aan de bulkhead connector en de stekker van de PCM hangt en trilt, de rest van de kabelboom is immers redelijk rechttoe en rechtaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...