Spring naar bijdragen

Aankoop Wagoneer, Waar Op Te Letten


500gls
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik begin een voorzichtige zoektocht naar een belastingvrije wagoneer.

Ik wil graag weten waar ik op moet letten en welke versies beter zijn dan andere etc etc.

Ik wil wel graag lpg gaan rijden omdat ik me kan indenken wat het gewone verbruik is van de wagen, dus welke instalatie is het beste.

Heb vroeger een range rover gehad die meer in de garage stond dan op de weg was . ook info graag over gebruik ,onderhoud zou welkom zijn.

graag jullie ervaringen dus.

gr,

bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik begin een voorzichtige zoektocht naar een belastingvrije wagoneer.

Ik wil graag weten waar ik op moet letten en welke versies beter zijn dan andere etc etc.

Ik wil wel graag lpg gaan rijden omdat ik me kan indenken wat het gewone verbruik is van de wagen, dus welke instalatie is het beste.

Heb vroeger een range rover gehad die meer in de garage stond dan op de weg was . ook info graag over gebruik ,onderhoud zou welkom zijn.

graag jullie ervaringen dus.

gr,

bas

zoek is op dit forum naar wagoneer er is al zoveel over verteld mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik begin een voorzichtige zoektocht naar een belastingvrije wagoneer.

Ik wil graag weten waar ik op moet letten en welke versies beter zijn dan andere etc etc.

Ik wil wel graag lpg gaan rijden omdat ik me kan indenken wat het gewone verbruik is van de wagen, dus welke instalatie is het beste.

Heb vroeger een range rover gehad die meer in de garage stond dan op de weg was . ook info graag over gebruik ,onderhoud zou welkom zijn.

graag jullie ervaringen dus.

gr,

bas

hoi bas ik woon in haarlem als je een keer wild kijken ben je van harte welkom kan je van alles vertellen en laten zien

bij mijn wagoneer uit 1970.

gr kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Hallo Kevin, ben ook benieuwd waar ik op mopet letten met een Wagoneer. Woon zelf ook in Haarlem en als het kan kom ik graag een keer kijken.

Grt Joost

hoi bas ik woon in haarlem als je een keer wild kijken ben je van harte welkom kan je van alles vertellen en laten zien

bij mijn wagoneer uit 1970.

gr kevin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bas.

over de wagoneer kan ik je nog niet veel nuttigs vertellen , heb zelf pas sinds een paar dagen een cherokee.

Maar met oude amerikanen loop ik al veel langer mee.

LPG in een oude V8 gaat prima, en als je niet echt gaat trappen met zo.n ding hoef je je ook niet druk te maken dat je gelijk geharde klepzetels moet hebben .

Het kan heel erg lang duren voor de gewone zetels zijn ingesleten door lpg gebruik 50000 km+ en dan kan je dat altijd nog doen.

Op een grote V8 kom je meestal een impco LPG set tegen, een OHG set geeft iets meer flow maar het mengstuk is iets storings gevoeliger als Impco.

OMVL word ook gebruikt en is de goedkoopste van de 3.

Vergeet niet ook je ontsteking aan te passen.

Op Lpg kan je iets meer voorontsteking gebruiken en een wat steilere curve op de vervroeger.

LPG doet het beter met een wat dikkere vonk, een high output bobine geeft een merkbaar verschil.

Op mijn chevy C30 met een 454 zat een standaard ontsteking, en dat ding liep als een natte krant op LPG.

Heb daar een MSD 6A opgezet en nu perfect.

Hoop wel dat je niet het idee hebt op lekker goedkoop in een belasting vrije amerikaan rond te gaan rijden.

Want Goedkoop is het niet , als je op lpg 1 op 4 haalt doe je het al erg goed.

onderdelen zijn in de USA bijna gratis, maar hier nogal aan de prijs .

vaak zie je dat je hier 2,5 euro moet betalen voor iedere dollar dat het in de usa kost.

dus daar 10 usd dan hier 25 euro.

hoop dat je wat aan deze info hebt

Groet

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...