Spring naar bijdragen

Slot Achterklep


 Share

Recommended Posts

Het slot van de achterklep van onze Cherokee uit 1990 is kapot. De sleutel kan je niet heen en weer draaien. Aangezien de centrale deurvergrendeling slechts af en toe werkt (komt volgens mij door de motor die de vergrendeling inschakelt) moet hier iets aan gedaan worden. Volgens mij zijn er twee opties:

- Het slot zelf fixen zodat hij mechanisch op slot kan

- De centrale deurvergrendeling fixen

De mechanische optie heeft in principe de voorkeur, is toch iets betrouwbaarder. Ik vraag me af hoeveel tijd en geld beide opties gaan kosten, heeft iemand hier ervaring mee? In het werkplaatshandboek vind ik hier niets over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dat ik veel verstand van sloten heb, maar als de sleutel helemaal niet heen en weer wil draaien zou je toch gaan denken dat je de verkeerde sleutel bij dat slot hebt. :ohmy:

Daar denk ik ook als eerste aan. Heb je hem ooit met de sleutel kunnen openen/sluiten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou best kunnen dat er een andere sleutel bij dat slot hoort. we hebben de auto nog niet zo lang en toen we hem kochten was het al zo. wd40 was in ieder geval niet de oplossing, er is echt geen beweging in te krijgen.

maar ook als het gewoon niet de goede sleutel is; wat kosten beide alternatieven aan tijd en geld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw slot ca 70 euro, montage is eenvoudig, binnebekleding eruit schroeven, zit een clip die het slot op zn plek houd, die naar links of rechts schuiven en het slot kan eruit. Je kunt een nieuw slot met sleutel kopen maar ook een slot zonder sleutel, een goede jeep dealer heeft dan een bak met slot pinnetjes zodat het slot passend bij je bestaande sleutel te maken is. Als het slot er eenmaal uit is kun je ook wel zien of het niet alsnog "los te weken is" ik had ook een keer zo'n slot waarbij WD40 van buitenaf niet hielp maar eenmaal eruit gehaald ging het wel weer los. Een 2ehands slot kan ook 15 euro ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...