Spring naar bijdragen

Blijft Hangen


Recommended Posts

Volgend probleem(pje) doet zich voort: als ik lange ritten maak, en ik stop bv. bij de pomp, en ik zet em 'schuin' neer als het ware zodat ik zo weer weg kan rijden, hoor ik achter een geluid (kraakachtig) alsof die blijft hangen, als het ware dat de remmen blijven hangen, ook als ik daarna weer de snelweg opga en dan de eerste paar rotondes waar ik krachtig in de remmen moet hetzelfde, heb dit ook weleens eerder gehad toen werd me achterdiff. ververst en weg het probleem, nu is wel net me achterdiff. weer ververst en gereinigd, wie o wie heeft een vermoeden?

Iedereen een Jeepers 2011 gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou ook denken aan je achter diff,

probeer eens weg te rijden als ie warm is

eerst vanaf stilstaand naar links

dan vanaf stilstaand naar rechts

zit hier verschil in ?

ruud

Heb de neiging dat ik het meer voel bij naar links gaan uit stilstand bij warme motor, overigens de olie die erin gegaan is volgens de richtlijnen van kroonolie met toegevoegde LS, zie lijst internet dus al incl. de ls toev.(ook tot netjes de vuldop gevult, ff nagecheckt met het vingertje, of misschien nu na een maand nog een keer kijken?)

Hoe kan dat dan?, zijn het niet me remklauwen of blokken die door evt. vuiligheid blijven hangen of dergelijke als ie koud is maken de remmen achter ook een beetje een schrapend geluid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt dus op je ls uit je diff

zit er 140 w olie in of 90 w

gr ruud

De 90 versie, ben geen ''trekker'' of heavy user, maar hoe zit dat dan Ruud, de olie met ls toevoeging(je hebt ook een versie zonder de LS toev., maar wilde perse deze erin, was stukkie duurder ook) is erin gegaan wilde perse goede, dus wat nu?, graag advies is zeer welkom, alvast bedankt

P.S: Deze zit er nu in, Kroon olie: Gear Oil LS GL-5 80W-90 (heb dit in me 5.9 zitten, daar gaat het nu over, dus niet de 96er)

bewerkt door GCORVIS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruud, misschien een ideetje om gewoon ''nog'' LS- toevoeging erbij te doen?, of zeg je beter leegpompen en de 140 erin met aparte LS-toevoeging?

Alvast bedankt, grt. Rene

ik zelf zou de dikkere olie erin doen met ls

bij mij hielp het, maar ja tis en blijft n jeep wie zal het zeggen

succes ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...