Spring naar bijdragen

Gewicht Wj


Recommended Posts

WJ Limited met 4.7 V8 en LPG : Leeggewicht 1896, rijklaargewicht 1996. :mellow:

Lijkt me inderdaad een goed idee om dat eens op een weegbrug te laten controleren en dan indien nodig maar eens langs de RDW.

Zijn er volgens mij genoeg hier op 't forum die dat trucje al eens uitgehaald hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal is dacht ik de diesel iets zwaarder als de benzine. Bij mij op kenteken staat:

Massa ledig 1955 kg.

Het gewicht wat jij noemt lijkt me wel erg aan de hoge kant voor een WJ.

Waarom wegen ze hem eigenlijk, er is toch gewoon type goedkeuring van dat model, waarbij ook het gewicht vermeld staat?

bewerkt door charlie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mocht lichter wegen zou ik dan van terug werkende kracht krijgen ?

WJ Limited met 4.7 V8 en LPG : Leeggewicht 1896, rijklaargewicht 1996. :mellow:

Lijkt me inderdaad een goed idee om dat eens op een weegbrug te laten controleren en dan indien nodig maar eens langs de RDW.

Zijn er volgens mij genoeg hier op 't forum die dat trucje al eens uitgehaald hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2200kg is wel erg veel lijkt me, mijn wj uit 2000 (4.7ltr v8) weegt 1836kg (autoweek specs). Een overland zoals die van jou zou 1969kg moeten wegen, volgens diezelfde specs.

Mijn 99er WJ 4.7 limited geel kenteken met 95liter Prins LPG G3 installatie staat voor 1915Kilo op kenteken, dus ca. 80 kilo meer dan de benzine versie. Je Overland zou dan uitkomen rond de 2050 kg en als die er neit onder blijft scheelt dit toch 2 klasses in de wegenbelasting. Ik zou m ook even wegen, met een kwart benzine en LPG lijkt me genoeg, maar zeker weten doe ik dit niet.

Succes!

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...