De zandhopper Geplaatst December 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 Hebben we het halve voorterrein van de JK er onderuit liggen om een RE Longarmkit te gaan monteren blijkt de crossmember niet te passen. Direckt kontakt met RE in de USA gehad en ik kreeg als antwoord, de longarmkits bestaan alleen maar voor de benzine uitvoering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 Ai, da's balen zeg... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 (bewerkt) Hebben we het halve voorterrein van de JK er onderuit liggen om een RE Longarmkit te gaan monteren blijkt de crossmember niet te passen. Direckt kontakt met RE in de USA gehad en ik kreeg als antwoord, de longarmkits bestaan alleen maar voor de benzine uitvoering. Op de site van RE spreken ze alleen over 2 deurs en 4 deurs uitvoeringen. Staat niks vermeld over benzine of dieseluitvoeringen. Kennen ze in de US geen dieselvariant van de JK dan? Zwaar balen maar met een handige plaatwerker kan je vast een andere crossmember maken. Tis alleen even wat meer werk en kost wat meer tijd. December 3, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst December 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 (bewerkt) Inderdaat in de USA rijden haast geen JK 28 CRD. Het probleem is dat er een andere automaat achter hangt en daar is het crossmember niet op gemaakt. Verder is er weinig vraag naar longarmkits in de Europa. Maar we gaan vanavond kijken wat er evt mogelijk is, lukt het niet dan zetten we alleen de coils, schokbrekers en trackbars eronder. Word vervolgd. December 3, 2010 bewerkt door De zandhopper Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 blijkt de crossmember niet te passen. Dat meen je niet , pff. Zie je straks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 Das lekker zeg....... Kan het aangepast worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 Had al eens van het probleem gehoord bij Kien. Ze hebben daar al meerdere JK diesels verhoogd met een LA. Misschien eens een telfoontje plegen met hun?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonuitoene Geplaatst December 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 Komen we kijken naar de voortgang van de longarmkid en horen je verhaal. Zoals jullie met de teleurstelling omgingen is wel knap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst December 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 We gaan nu een mogelijkheid bekijken om brackets aan de binnenzijde van het chassis te maken om zo de lonarm in lijn te krijgen met de vooras. Morgen gaan we in iedergeval wel het achterste gedeelte van de longarm monteren. We hebben vanavond alleen de coils de shokkers en trackbar aan de voorzijde gemonteerd en wat we al gedemonteerd hadden betreft de longarm. Gelukkig hadden we de oude brackets nog niet van het chassis afgeslepen. Word vervolgt, ik heb al wel wat foto's gemaakt maar kan ze nog niet op het forum krijgen, zal Otto morgen eens vragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
annemarie Geplaatst December 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2010 Hoi Henk, Dit klinkt alweer enigszins hoopvoller dan gisteren Jullie gaan het dus nog toch proberen Ik ben heel erg benieuwd naar de ontwikkelingen en kom binnenkort weer even kijken. Succes, ook voor Otto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2010 Uiteindelijk gisteren de vooras afgerond, veren shocks uppers en TB uit de kit. Tijdens de eerste testrit hadden we nog last van een gevalletje bumpsteer, dit was makkelijk te verhelpen door de TB positie op de as te verplaatsen. Tweede testrit ging prima, met een beetje glijden in de sneeuw. Vervolgens nog even het stuur recht gezet, achterkant zijn we niet meer aan toe gekomen. p.s. Henk, mail me die foto's maar even, dan plak ik ze er wel tussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst December 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2010 Na 2 avonden en een dag kijken, overleggen en gesleuteld te hebben, hebben we de eertse fase geklaard. De eertse tegenvaller was dat de crossmember niet paste want deze is bestemd voor een benzine uitvoering. Maar we hadden al wel de voorbereiding gemaakt om het crossmember er onder te plaatsten dwz alles wat weg moest wegehaald, de dieselolietank losgehaald want die moest ook zakken. Dus na alles weer terug gemonteerd te hebben konden we weer verder. Nu hebben we een gedeelde gemonteerd om vervolgens uit te gaan zoeken wat voor mogelijkheden er zijn om toch nog de longarm te gaan monteren, ze zullen alleen op een andere plek gemonteerd moeten worden en zo te zien is die plek er wel. De achterkant is geen probleem die kan zo gemonteerd worden. Gistermiddag een proefrit gemaakt en zoals Otto al schreef in de eerste proefrit ontzettend veel bumpstear ik kreeg een onveilig gevoel met name toen we de zogenaamde snelheidsbeperkende heuvels over reden wat kan een auto zich dan vreemd gedragen. Maar nadat we de TB 5cm verzet hadden reed de JK als van ouds. De JK staat nu enigzins met de neus omhoog en het volgende is dat we de achterkant omhoog gaan brengen middels de longarm en intussen kijken wat er mogelijk is voor de voorkant. Voor zover het project Longarm deze word vervolgt, met dank aan Otto. Wordt vervolgt Henk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst December 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2010 Had al eens van het probleem gehoord bij Kien. Ze hebben daar al meerdere JK diesels verhoogd met een LA. Misschien eens een telfoontje plegen met hun?? Hallo Jef, ik heb met Kien gebeld en ze hebben me waardevolle info gegeven. Ik ga morgen eens kijken hoe zij die longarmen onder de JK hebben gemaakt. Bedankt voor de tip. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Zoals gezegd, zou nog wat foto's toevoegen, dus bij deze. Het brandstoffilter waar de ophangbeugel van moet worden aangepast en het roetfilter dat zal moeten wijken. De bewuste crossmemeber, geschikt voor benzine uitvoeringen. Het roetfilter vervangen voor een stuk flexpipe, en wat andere zaken reeds gemonteerd. De aangepaste traverse, het middenstuk er tussen weggezaagd en naar achter verplaatst. Paar kleine aanpassingen om de skidplate weer te monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Praktijk test. Achterwiel nog aan de grond, achter zit de LA er nog niet onder. Volgende hoofdstuk word de LA montage aan de achterkant , als het goed is zal dat wat minder voeten in de aarde hebben . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Mooi fabrikage werk heren! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Nou vandaag een proeftourrit gereden in Brabant bij 4x4anders. De verandering die wij, Otto en ondergetekende, gemaakt hadden t.a.v. de RE Longarm heeft heel goed uitgepakt. De Jk rijdt veel soepeler alleen moeten er iets langere coils ondergezet worden want als ik nu over de snelheidsvertragende bulten ga slaat hij zo nu en dan door. We gaan het eerts proberen met spacers van 1,75" die heb ik nog liggen, want voor ik de nieuwe coils binnen heb dat zal nog wel even duren. Nu moeten we nog even plannen wanneer we de achterkant gaan aanpakken. Word vervolgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nkijkuit Geplaatst January 30, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Henk, Je had me toch ook even kunnen bellen; dan hadden we kunnen ruilen van liftkit ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 30, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2011 Hallo Nils, ja ik begrijp het, ik heb nog wel een nieuwe 2.5" Teraflex BB set liggen voor een JK. Dus als je ruilen wil! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonuitoene Geplaatst January 31, 2011 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2011 Ik heb met eigen ogen in Brabant gezien hoe mooi het werkt. Jammer genoeg kregen Annemarie en ik te maken met een kapotte remleiding. Hartstikke !!! bedankt voor al je moeite. Ook The Blue Raredo en familie bedankt voor het thuis brengen. Maar bovenal bedankt voor het "samen uit, samen thuis" gevoel. En... ik herken de locatie van de foto's. Wat me opvalt is dat de droge sloot in praktijk aanzienlijk dieper is dan op de foto lijkt. Al met al knap van jou en Otto om het toch op een geweldige manier te realiseren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 26, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2011 Er lag nog een stukje long-arm realisatie aan de achtezijde te wachten. Dus gisteravond vol goede moed aan de slag, om te beginnen de diesel tank weer laten zakken. Vervolgens het een en ander afgetekend, per kant moeten er 12 gaten komen voor de montage van de brackets, varierend van 13 tot 35 mm in diameter. Henk had mooi wat nieuwe scherpe boren gehaald. Zolang er rechtstandig op het chassis geboord wordt gaat het prima. Echter het "opruimen" van de gaten en daar waar je er niet recht voorkomt is het een drama. Dus het plan opgevat om vandaag met de plasma snijder de gaten te maken. Dit pakte erg goed uit, hier een gat van ruim 30 mm waar de moer van de LA bout invalt. Boven 3 afgetekende gaten waar je niet lekker bij kan. Even een sprongetje, hier de bracket op z'n plaats en een en ander in de zinkspray. De 3 moeren zijn slotbouten die door en door zitten. Achter de inbussen zitten bussen met draad die we vanaf de binnenzijde chassis hebben geplaatst en afgelast. Hier de schetsplaat aan de binnenzijde, de inbussen wijken op het oog wel iets. Ze zitten maximaal aan, maar zaten niet excact achter de gaten in de schetsplaat. Uiteindelijk de bracket aan de buitenzijde nog gefixeerd met een "hechtlasje". Aansluitend de tank weer gemonteerd, eerdaags de bracket aan de andere zijde en het plaatsen van de LA's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2011 Gisteravond verder met de LA's, Hier aan de binnenzijde van het chassis wat gaten gesneden. 3x slotbout en 2x bus. De bracket aan de buitenzijde ook weer afgelast, per kant zitten de brackets vast met; 3x een slotbout door en door 2x een tapbout in de onderzijde 4x een tapbout in de 2 per kant ingelaste bussen. Denk niet dat dat nog ergens heen gaat, en tot slot van onderen. Plaatje zegt genoeg denk ik. Hier de bracket's welke weg moeten, en de bodymount die een beetje "getrimd" moet worden. Lang leve de plasma snijder. Ruwe kantjes bijgewerkt. Likje verf erover. Het uiteindelijke plaatsen van de armen is het werk niet, afgezien van het lomp zware gewicht. Alles strak aan de maat. Slijpwerk aan de andere kant, hier iets minder gebruik gemaakt van de plasma vanwege de zeer korte afstand naar de brandstof tank. En dan..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst April 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2011 .....testrit, plaatjes zeggen genoeg. Met de as tegen de bumpstop, de arm nog precies vrij van het chassis. Erg benieuwd naar de echte terrein ervaringen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2011 Ziet er goed uit heren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonuitoene Geplaatst April 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2011 Henk en Otto, Wat een geweldig resultaat!!. Ondanks alle strubbelingen (dieselversie is toch wat anders dan de benzineversie....) knap doorgezet. En het resultaat mag er wezen. Ik ben heeeeel benieuwd hoe het er uit ziet als we weer eens samen op pad gaan. Henk (en Otto): juliie mogen trots zijn.! ps. wel aardig zo'n plasmasnijder: geeft nog mooi vuurwerk ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.