Spring naar bijdragen

ophogen yj advies


Recommended Posts

Hallo,

ik heb nu 31 inch banden omder mijn yj 1992, maar loopt volgens mij bij de achter schermen iets aan als ie inveert (banden steken ook iets uit 2 a 3 cm)

Nu wil ik hem ophogen maar niet te hoog want anders past hij niet meer in de garage. Dus ik zit te denken aan een verhoging van 1 inch (misschien 2 inch maar dan moet ik goet meten in de garage).

Ik zit te denken aan verlengde veerschommels of een bodylift of een blad bij vering bij steken ("add a leaf")

Achter staat de vering iets doorgebogen en voor de staat de vering recht

Wat adviseren jullie doorgewinterde jeep-rijders ?

Ik heb hiervoor een suzuki gehad en heb hier verlengde veerschommels toegepast en vond dat hij hierdoor "minder" weg gevoel had of is dit bij een Jeep anders?

Grtn Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rene,

Ik zou voor de shackles gaan (weggedrag blijft goed, hij is breder als een suus), want met een bodylift heb je niet meer veerweg. en als ik het zo lees is dat al niet veel meer met doorgezakte veren.

Het mooiste zou andere bladveren met 2" verhoging zijn. (kijk eens op MP)

Let er wel op dat bij shackles van 50 mm. (2") de verhoging van de jeep maar 25 mm. (1") is.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weggedrag ( eigenlijk stuurgedrag) wordt wel iets anders bij verlengde schackles. Dit komt doordat de fuseehoek (caster) kleiner wordt. Als gevolg hiervan zal de auto iets zoekeriger aanvoelen en wordt tevens het centrerend effect van het stuur na een bocht wat minder.

Standaard zit de caster bij een YJ op ongeveer 7 graden, bij een shackle lift van 1" (dus 2" langere shackles), velies je daarvan 2,6 graden! Een paar keggen tussen de as en de bladveren kunnen dat corrigeren, waardoor je stuurgedrag weer net als nu is!

Ook achter zijn een paar van die keggen wenselijk, daar echter om de hoeken van de kruiskoppelingen in de aandrijfas gelijk te houden en trillingen te voorkomen!

Nogmaals: Het hoeft niet, maar je Jeep gaat er kwa rijgedrag, beslist op achteruit als je het niet doet!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Je zou ook alleen achter verlengde veerschommels kunnen toepassen.

Dan kan je later altijd nog zien of je ze ook voor wil hebben.

Anders zou ik gaan voor een nieuw veerblad of zelf een ander 2 inch verhoogd pakket.

Komt de vering ook ten goede want dat zal wel slecht zijn met ingezakte bladveren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...