Spring naar bijdragen

Startproblemen Grand Cherokee 3.0 Crd 2008


Recommended Posts

Bij koud weer lukt de koude start van mijn JGC 3.0 CRD uit 2008 bijna niet meer. De startmotor lijkt goed te zwengelen, maar de motor slaat (bijna) niet aan. Tot nu toe sloeg de motor na lang zwengelen nog steeds aan, maar vanochtend ook niet meer bij de eerste zwengelronde. Dat aanzwengelen houdt na naar schatting 30 seconden van zelf op. Bij de twee poging ging het daarna meteen goed. Het probleem doet zich alleen maar voor bij een koude start. Wie weet hoe dit komt en hoe het is op te lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij koud weer lukt de koude start van mijn JGC 3.0 CRD uit 2008 bijna niet meer. De startmotor lijkt goed te zwengelen, maar de motor slaat (bijna) niet aan. Tot nu toe sloeg de motor na lang zwengelen nog steeds aan, maar vanochtend ook niet meer bij de eerste zwengelronde. Dat aanzwengelen houdt na naar schatting 30 seconden van zelf op. Bij de twee poging ging het daarna meteen goed. Het probleem doet zich alleen maar voor bij een koude start. Wie weet hoe dit komt en hoe het is op te lossen?

hallo,

heb geen ervaring hoe dit bij een jeep is ,maar wel bij andere diesel motoren en ligt meestal aan de voorgloei bougies . moderne diesels merk je niks meer van het voorgloeien omdat dit heel snel gaat bij oude diesels brande er altijd een lampje waar je op moest wachten tot hij uit was.

zou dit even laten controleren bij de dealer.

wat ook wel eens helpt bij koud weer is 2x voor gloeien , contact aan maar niet starten en dan weer uit en nog een keer aan even wachten en dan wel starten.

succes

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bij koud weer lukt de koude start van mijn JGC 3.0 CRD uit 2008 bijna niet meer. De startmotor lijkt goed te zwengelen, maar de motor slaat (bijna) niet aan. Tot nu toe sloeg de motor na lang zwengelen nog steeds aan, maar vanochtend ook niet meer bij de eerste zwengelronde. Dat aanzwengelen houdt na naar schatting 30 seconden van zelf op. Bij de twee poging ging het daarna meteen goed. Het probleem doet zich alleen maar voor bij een koude start. Wie weet hoe dit komt en hoe het is op te lossen?

Mag ik vragen wat je bedoelt met KOUD? Bedoel je bij dit koude weer? Ik zit de meeste tijd in Finland, Zweden en Estland, daar was het -30. Even voorgloeien en de CRD start direct. Hier doen ze wat ethanol bij de diesel, heet winterdiesel.

1. Dus wat voor diesel tank je?

2. Wat ook kan zijn is je accu, draait wel rond maar kan de piezo onsteking niet voldoende bestromen.

3. Heb je een extra immobilizer, zo ja kan dit de elektra lamleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...