Spring naar bijdragen

`poor Mans Stroker


paulv
 Share

Recommended Posts

ik ben u bezig om mijn 86 wrangler yj nieuw op te bouwen en ben nu bij de motor uitgekomen.

ik heb een 4.0 ho gekocht en een 4.2 en ben nu bezig een 4.5 stroker te bouwen. aangezien de wanden van de 4.0 ZEER netjes zijn en de zuiger iets lager uitkomt met de 4.2 krukas. heb ik besloten een 4.5 stroker te bouwen (poor man's stroker)

ik heb een comp cams nokas 254-262 210-218 bij 0.05@ met mopar klepveren.

ik ga alleen op gas rijden dmv een impco 425 op een offenhauser intake (rijdt nu al perfect op mijn 4.2) borla header

HEI ontsteking.

ik kom op een statische compressie van 9.79 (perfect!!) maar ook een dynmaische compressie van 9.33 ?? is dit te hoog of moet dat kunnen???? (als je geen serieus antwoord weet, niet reageren aub!!)

denk eraan ik rij ALLEEN op lpg.

verder wil ik graag de huidige computer verwijderen samen met alle onnodige bedrading en relais.. volgens mijn schema moet ik gewoon alles eruit kunnen halen. IEMAND ERVARING ??

als je wat meer info over stroker's wilt hebben kijk even op www.jeepstrokers.com

wie heeft er wat goede tips voor mij.

bedankt groeten paul

post-4446-0-03325500-1289072715_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

vandaag begonnen de 4.2 en de 4.0 ho uit elkaar te halen om een begin te maken met mijn stroker.

de 4.2 ziet er perfect uit (bj 1978)

en de 4.0 ho is verschrikkelijk vies.. ik weet niet hoeveel hij gelopen heeft, maar olie verversen is hier nooit gebeurd..

nog iets vreemd . in de 4.0 ho cylinderkop zitten geen koelkanalen!! deze driehoekjes zijn allemaal dicht (gelast??)

wat moet ik hiermee doen!!?? help.

alles lijkt origineel,zeker omdat hij zo vuil is

cylinders zien er netjes uit. bijna geen rand. geen krassen.

komt dit veel voor dat de cylinderkop zo vuil is??/ dichte koelkanalen??

groeten paul

post-4446-0-64110200-1289851503_thumb.jp

post-4446-0-58488100-1289851780_thumb.jp

post-4446-0-93199300-1289855887_thumb.jp

bewerkt door paulv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op foto 1 lijkt wel of ie water in de olie heeft gehad krijg je die dikke sluts

heb hier al menig blokken uit elkaar gehaalt blokken met rommel soals op jouw foto koelkanalen dicht geslipt maar is niet normaal maar komt redelijk veel voor als de olie niet ververst is en er korte stukken mee gereden is word die zooi niet echt warm maar kleverig

kmst doet er toch niet toe blok word toch opnieuw opgebouwd

neem aan dat je de kleppen en dat soort dingen ook gaat doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu het hele blok uit elkaar liggen.. buiten de vette drap ziet alles er goed uit !!

die vette drap is geen sludge.. die is bruin van kleur.. dit is echt zwart!!

alleen die dichte koelwater kanalen in de kop blijft een mysterie... alleen de achterste 2 zijn open. weet nog niet of ik de andere ga proberen open te boren. iemand een goede tip??? zat zelf te denken om misschien 8mm gaatjes te boren???!! wel meer flow naar achter, maar toch koeling tussenin..

uiteraard word bijna alles vervangen."

ik heb net het hele onderblok uitelkaar liggen.. ga morgen even naar mijn favorite tankstation met stoom reiniger om de boel eens goed schoon te krijgen.. :huh:

Ik durf er overdag niet heel, ga wel s avonds als er niemand is, vorige keer met die cylinder kop was alles zwart.. gaat nu nog veel erger worden.. ps krijg ik dit onderblok getild?? of moet het met zijn tweeen ..

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

denk niet dat je een 6-cyl alleen getild krijgt.....

een 4-cyl is al bijna niet te doen, even verplaatsen/schuiven ja.

maar tillen zou ik nog nieteens proberen met een lijn 6.

voor thuis schoonmaken kun je het beste DASTY (geel) gebruiken, verkrijgbaar bij de wibra :D

werkt echt super, krijgt er alles mee af, en vreet niks aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het net geprobeerd,

ik heb het blok helemaal leeg, krukas eruit , nokas eruit.

ik krijg hem als het moet in en uit mijn vw caddy ( met 10x fysiotherapie )

dus dat doen we mooi met zijn tweeen!

nee deze troep thuis schoonmaken is geen beginnen aan. het hele blok zit onder een cm dikke zwarte olielaag. deze troep wil je niet in je garage!! dit heeft niks met schoonmaken te maken. weet nu he ze in de golf van mexico voelen..

groeten paul

post-4446-0-97798700-1290010830_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weet je zeker dat het 4liter blok een 4 liter is er werd wel eens een 4 liter injectie kop op een 4,2 liter carbruteur gebouwd en dan moet je ook de kanalen dicht lassen

misschien is dit bij jouw gekochte blok gebeurt

en zitten de kanalen niet dicht maar zijn ze dicht gelast

en heb je dus een 4,2 liter met injectie gekocht plaats van een 4liter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee deze troep thuis schoonmaken is geen beginnen aan. het hele blok zit onder een cm dikke zwarte olielaag. deze troep wil je niet in je garage!! dit heeft niks met schoonmaken te maken. weet nu he ze in de golf van mexico voelen..

groeten paul

Gaat prima in de wasboxen die tegenwoordig overal staan. Zoek er wel een op waar je ook kunt kiezen voor hogedruk met shampoo, met alleen stoom krijg je het niet zo makkelijk schoon.

ik kom op een statische compressie van 9.79 (perfect!!) maar ook een dynmaische compressie van 9.33 ?? is dit te hoog of moet dat kunnen???? (als je geen serieus antwoord weet, niet reageren aub!!)

moet kunnen, alleen het pingelen van de motor in de gaten houden.

bewerkt door A.J
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...