Spring naar bijdragen

Koppelt Raar Bij Optrekken.


SuperDre
 Share

Recommended Posts

Het volgende is aan de hand, sinds enige tijd gaat het optrekken 'raar'. Als ik de koppeling op laat komen (van stilstand) dan moet ik de ene keer wat meer gas geven voordat de koppeling pakt en de andere keer paktie em wel gewoon zonder problemen, de momenten dat ik dus meer gas moet geven en dat niet zou doen dan lijkt het wel of die inzakt en rijdt die bijna niet weg wat een slow stotter achtig effect oplevert tot ik de koppeling dan maar intrap en wat extra gas geef en em weer laat opkomen (voelt dan een beetje alsof die ergens doorheen moet trekken (het gasgeven dan)).

Tja ik vindt het heel erg lastig te omschrijven wat er nou werkelijk gebeurd dus ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen duidelijk maken.

Stationair lijkt dan ook wel eens een beetje minder te lopen, en was hiervoor dus al overal langsgeweest (zie dit topic). Maar het probleem van het koppelen doet zich dus ook voor bij benzine (gisteravond bij terugrijden van stratumseind naar huis, en een paar keer eerder), dus lijkt me dit probleem niet zozeer met de gasinstallatie te maken te hebben. Ook kan ik niet echt een verschil merken met of het nu met koude/warme motor is, alhoewel het wel lijkt dat ik er meer last van heb op de terugweg dan op de heenweg, maargoed daar zit toch zo'n 7 a 9 uur tussen..

De koppelingsplaten zijn samen met de pomp? 2 jaar (zo'n 35K km) geleden (dat ik me kan herinneren) nog vervangen.

Ik heb voor zover ik kan zien/merken geen olie of koelvloeistof verlies, en het verbruik is er ook niet op achteruit gegaan (nog steeds zo'n gemiddeld 1 op 6 en een bietje op LPG bij dagelijks woonwerk verkeer), de temperatuur van de motor blijft ook netjes stabiel (ook al enige tijd geen last meer gehad van dat af en toe nasputteren zoals aangegeven in het hierboven aangeduide topic).

Het gaat om een handgeschakelde 2.5i uit '96 op benzine/lpg met zo'n 326K inmiddels de teller, en is sinds 2005 (jaar nadat ik em kocht) altijd onderhouden/gerepareerd(LOL) door Rik (GPService te son) en de LPG problemen (1ste, verdamper vervangen (x jaar geleden), 2de stappenmotor/computer vervangen (begin dit jaar)) door Wallinga in eindhoven..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...