Spring naar bijdragen

Kokerbalken I.p.v. Dorpels Wie Doet Er Mee


Mitchell2.24v
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Het is eindelijk zo ver, ik ga (moet, i.v.m. de huidige staat van mijn dorpels & APK) mijn gedeukte, verroeste dorpels eindelijk laten vervangen door kokerbalken. Aangezien ik dat niet zelf kan, ben ik op zoek gegaan naar iemand die dat voor me kan doen. Daarvoor ben ik uiteindelijk uitgekomen bij LasKlus. Patrick van LasKlus heeft eerder een Jeep van kokerbalken voorzien (zie zijn website), en is ook op het forum aanwezig.

Als er meerdere mensen zijn die interesse hebben in deze conversie, dan kan dat een kostenesparing opleveren. De exacte besparing hangt af van hoeveel auto's het om gaat, maar kan tot een paar honderd euro per auto oplopen.

Als je dus interesse hebt, laat het weten! Voor één auto (de mijne) kost het € 745,- excl. BTW. Bij meerdere auto's kan dat bedrag dus omlaag.

Wanneer het zover is, zal ik foto's plaatsen.

Oh, en als dit bericht niet hier thuis hoort maar op de markt, dan spijt me dat. Aangezien ik zelf niets verhandel en het om (min of meer) zelfbouw gaat, leek dit me een geschikte plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk heb ik wel interesse. Ik heb geen slechte dorpels, maar heb er één beschadigd (met de startersdag :angry: ). Ik wil nog even uitzoeken wat het me kost om te laten herstellen, maar ik schat zo in dat dat niet veel zal schelen t.o.v. rockers (die dan nog wel een mooi kleurtje moeten krijgen ....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk heb ik wel interesse. Ik heb geen slechte dorpels, maar heb er één beschadigd (met de startersdag :angry: ). Ik wil nog even uitzoeken wat het me kost om te laten herstellen, maar ik schat zo in dat dat niet veel zal schelen t.o.v. rockers (die dan nog wel een mooi kleurtje moeten krijgen ....)

Ik ben voor mijn dorpels ook bij een schadebedrijf geweest, en voor twee kanten zou ik 1200 euro kwijt zijn. Voor een kant kwamen zij toen uit op 900 euro :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel 1 opmerking naar aanleiding van dit project daar ik zijn werk van dichtbij heb mogen aanschouwen.

De oude dorpels werden eraf geslepen en de nieuwe kokerbalken werden er direct tegenaan geplaatst. Zijn werk zag er heel netjes uit maar zowel de oude metalen als de nieuwe metalen gingen er onbewerkt tegenaan. Dus nadat de dorpels waren weggeslepen werden de stukken niet behandeld en toen de nieuwe kokerbalken er tegenaan werden gelast werden deze ook niet behandeld. Op deze manier ben je binnen een aantal jaren weer aan de beurt. Dus alles goed voorbehandelen en bewerken is zeker geen slecht idee!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel 1 opmerking naar aanleiding van dit project daar ik zijn werk van dichtbij heb mogen aanschouwen.

De oude dorpels werden eraf geslepen en de nieuwe kokerbalken werden er direct tegenaan geplaatst. Zijn werk zag er heel netjes uit maar zowel de oude metalen als de nieuwe metalen gingen er onbewerkt tegenaan. Dus nadat de dorpels waren weggeslepen werden de stukken niet behandeld en toen de nieuwe kokerbalken er tegenaan werden gelast werden deze ook niet behandeld. Op deze manier ben je binnen een aantal jaren weer aan de beurt. Dus alles goed voorbehandelen en bewerken is zeker geen slecht idee!

Klopt, dat was toendertijd mijn eerste set Rockers en niet over nagedacht zowel van mijn kant als de kant van de klant.

Tegenwoordig zet ik alles in de primer en tectyl tenzij de klant een andere voorkeur heeft.. ;)

Voor de binnenkant van de nieuwe balken geef ik het advies om gaten (stuk of 6) aan de onderzijde te boren en daar met spuitbus tectyl in spuiten, daarna dopje erin en om het jaar herhalen.

Wat ook nog een goede oplossing is is lijnolie...

bewerkt door lasklus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...