Spring naar bijdragen

aankoop Jeep Cherokee Chief (1979) Quadra-track automaat.


Recommended Posts

Hi,

Net aangemeld hier op het forum. Heb nog geen Jeep maar ben bezig met de aankoop van een Jeep Cherokee Chief (1979) Quadra-track automaat..

Heeft iemand nog punten waarbij bij dit type extra op moet letten. Ik heb red. verstand van auto's, maar kan er nog steeds niet doorheen kijken :unsure:.

Kan ook iemand het verschil uitleggen tussen de Wagoneer en de Chief of is dat gewoon een opvolger ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum. Het grote verschil tussen Chief of GWagoneer zit 'm volgens mij in het feit dat de Chief een soort Wagoneer "coupe" is. Altijd twee/driedeurs dus. Zie het als een soort sportversie van de Wagoneer. Vandaar ook de bredere wielkasten en bumpers. De Chief is eerder uit productie genomen trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum. Het grote verschil tussen Chief of GWagoneer zit 'm volgens mij in het feit dat de Chief een soort Wagoneer "coupe" is. Altijd twee/driedeurs dus. Zie het als een soort sportversie van de Wagoneer. Vandaar ook de bredere wielkasten en bumpers. De Chief is eerder uit productie genomen trouwens.

Hi oke bedankt. Ik hou wel van "sport coupe's". Is de Chief dan zeldzaam ? ik kom hem niet vaak tegen.

Dit gaat mijn eerste Jeep worden, als ik hem koop tenminste.

Verbruik is schrikwekkend. Ik rij met mijn rocco's al niet echt zuinig op benzine ( 1:7/8) maar ik las hier dat 1:4 1:5 standaard is.

Ik wil er mee naar Spanje, maar heb zo mijn twijfels.

Als ik het lees hier dan koop je bijna altijd rotzooi :blink:als je een Jeep koopt onder de 5000/6000 euro.

Ik heb al het hele forum door genomen voor de aankoop punten, maar komt er gewoon op neer, zoals bij alle oude auto's, dat je mazzel moet hebben.

Hangt er vanaf wat de vorige eigenaar heeft gedaan en of je hem/haar moet vertrouwen op z'n mooie blauwe/bruine/grijze/groene ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ligt eraan wat je bedoeling is, wil je sluitelen en opknappen, dan kun je voor weinig al mee doen, wil je onbezorgt rijden moet je kijken naar een (semi) restauratie project.

zwakke punten:

- Roest in de spatborden (uitgeklopte delen)

- Roest op de bodemplaten onder de isolatie

- Roest dorpels

- roest bij de antenne onderop

ook een bekend probleem:

FSJ van die tijd waren vaak uitgerust met een AMP meter ipv de nu toegepaste Voltmeter

bij de AMP meter loopt de volledige stroom via het dashboard. bij oudere bedrading is er ook meer kans op corrosie en slechte contacten waardoor de overgangsweerstand erg groot wordt en veel warmte ontwikkeld. dit is een bekende brandveroorzaker bij waggy's/chiefs/J10 enz.

verder is het wel leuk spul :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ligt eraan wat je bedoeling is, wil je sluitelen en opknappen, dan kun je voor weinig al mee doen, wil je onbezorgt rijden moet je kijken naar een (semi) restauratie project.

zwakke punten:

- Roest in de spatborden (uitgeklopte delen)

- Roest op de bodemplaten onder de isolatie

- Roest dorpels

- roest bij de antenne onderop

ook een bekend probleem:

FSJ van die tijd waren vaak uitgerust met een AMP meter ipv de nu toegepaste Voltmeter

bij de AMP meter loopt de volledige stroom via het dashboard. bij oudere bedrading is er ook meer kans op corrosie en slechte contacten waardoor de overgangsweerstand erg groot wordt en veel warmte ontwikkeld. dit is een bekende brandveroorzaker bij waggy's/chiefs/J10 enz.

verder is het wel leuk spul :P

Hi,

Bedankt voor de info.

Deze was op zo'n beetje alles doorgerot, was meer een Flintstones auto.

Gastank lag in de laadruimte waardoor de ruimte achterin toch wel beperkt is.

Dus dit gaat hem niet worden, maar vind het model wel erg cool. Als ik wat meer geld heb dan ga ik in de States op zoek naar een beter exemplaar. Dus voorlopig even geen Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

Bedankt voor de info.

Deze was op zo'n beetje alles doorgerot, was meer een Flintstones auto.

Gastank lag in de laadruimte waardoor de ruimte achterin toch wel beperkt is.

Dus dit gaat hem niet worden, maar vind het model wel erg cool. Als ik wat meer geld heb dan ga ik in de States op zoek naar een beter exemplaar. Dus voorlopig even geen Jeep.

welkom op het forum ,een verstandig besluit kopen in de USA wel zelf er naar toe ,want de plaatjes zijn altijd erg mooi ,maar daar is op een hoop sleutelbaars tekoop zal ik maar zeggen:)

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb misschien wel een tip voor je.

Er zit hier in de buurt een bedrijf dat heet Potomac Motors.

Zij kunnen de hele rompslomp voor je uit handen nemen.

Stel dat je in de states een auto hebt gezien , dan kunnen zij iemand sturen om de auto te bekijken en een objectief oordeel vellen.

Dat kan een reis schelen of een hoop ergernis.

Zie maar eens wat je hier mee doet.

http://www.potomacmotors.nl/

Heb overigens geen connectie met het bedrijf..

Is dus geen verkoop praatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
ligt eraan wat je bedoeling is, wil je sluitelen en opknappen, dan kun je voor weinig al mee doen, wil je onbezorgt rijden moet je kijken naar een (semi) restauratie project.

zwakke punten:

- Roest in de spatborden (uitgeklopte delen)

- Roest op de bodemplaten onder de isolatie

- Roest dorpels

- roest bij de antenne onderop

ook een bekend probleem:

FSJ van die tijd waren vaak uitgerust met een AMP meter ipv de nu toegepaste Voltmeter

bij de AMP meter loopt de volledige stroom via het dashboard. bij oudere bedrading is er ook meer kans op corrosie en slechte contacten waardoor de overgangsweerstand erg groot wordt en veel warmte ontwikkeld. dit is een bekende brandveroorzaker bij waggy's/chiefs/J10 enz.

verder is het wel leuk spul ;)

bewerkt door cherokee4me
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, Ik ben nog even aan het prutsen om op deze site te reageren dus let daar maar niet op.

Ik heb ook een chief van 1981 waar vorigr maand een andere motor in gekomen is en een ander dashboard met een amp. meter maar die had het vorige dashboard ook.

Nu laad de dynamo stationair goed maar hoe hoger het toerental hoe meer hij laad tot ver over de 16 volt dus al een alarm doorgebrand en waarschijnlijk de lichtschakelaar.

klopt het dat de spanningsregelaar op het rechter binnenscherm gemonteerd is want daar komen de draden van de accu + en de dynamo / startmotor op uit.

Of zoals ik net bij pullie lees bij de amp. meter in het dashboard.

Het stroomprobleem heb ik sinds de wisseling van motor en dashboard.

groeten Cas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...