ZJ Johnny Geplaatst March 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2005 Ik rijd al een 5 maand naar alle tevredenheid in mijn Grand Cherokee. Vandaag ook lekker wezen toeren. Bij thuiskomt viel het me op dat er wat vloeistof onder de auto vandaan druppelen. In eerste instantie dacht ik aan condenswater van de airco maar het bleek koelvloeistof te zijn. Dit kwam uit een slangetje van het koelvloeistofreservoir. De koelvloeistof stond vrij hoog vond ik. Ik heb direct de auto weer gestart en even naar de thermometer gekeken. Deze stond op 100 graden. Vrij normaal volgens mij want daar staat ie al zo lang als ik de auto heb. Ik heb de koelvloeistof en motorolie even gechecked. Beide waren niet vervuild. Olie was gewoon olie (schoon) en koelvloeistof was helder radioactief groen Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. ? Is 100 graden niet te hoog ? PS. De Jeep rijdt op gas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 1, 2005 Heb je de vloeistof recentelijk bijgevuld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJ Johnny Geplaatst April 4, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2005 Onlangs (1500 km geleden) wel een onderhoudsbeurt gehad. Zou er te veel bijgevuld zijn denk je ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2005 Da's heel goed mogelijk! Even afwachten of het lekken stopt dus.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simba Geplaatst April 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2005 Originally posted by ZJ Johnny@Mar 28 2005, 19:34 Ik rijd al een 5 maand naar alle tevredenheid in mijn Grand Cherokee. Vandaag ook lekker wezen toeren. Bij thuiskomt viel het me op dat er wat vloeistof onder de auto vandaan druppelen. In eerste instantie dacht ik aan condenswater van de airco maar het bleek koelvloeistof te zijn. Dit kwam uit een slangetje van het koelvloeistofreservoir. De koelvloeistof stond vrij hoog vond ik. Ik heb direct de auto weer gestart en even naar de thermometer gekeken. Deze stond op 100 graden. Vrij normaal volgens mij want daar staat ie al zo lang als ik de auto heb. Ik heb de koelvloeistof en motorolie even gechecked. Beide waren niet vervuild. Olie was gewoon olie (schoon) en koelvloeistof was helder radioactief groen Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. ? Is 100 graden niet te hoog ? PS. De Jeep rijdt op gas. <div align="right">← Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simba Geplaatst April 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2005 Originally posted by simba@Apr 12 2005, 18:44 <div align="right">← Check voor de zekerheid ff het nivo in je radiateur. Draai die dop pas los als de motor echt 100% is afgekoeld. Dat beinvloed namelijk ook de stand in je expantievat. Als blijkt dat je radiateur niet tot bovenaan vol staat maar je expansievat wel dan heb je (dat hoop ik niet voor je) een lekke koppakking. Ik had dit onlangs namelijk zelf aan de hand. Wat betreft die 100 graden, als je recht op je meter kijkt moet je naald net iets voor de 100 staan (tussen 95 en 100) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zjsid Geplaatst April 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2005 ik heb iets derglijks gehad. Bij mij kwam de lekkage door een versleten waterpomp (die begeven het zo rond de 200.000km). Ik hoop dat het alleen een te vol reservoir is in jouw geval. Reparatie is ca 350... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJ Johnny Geplaatst April 13, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2005 Supertechnisch ben ik niet op auto gebied maar, dit snap ik niet Hoe verklaar je dat een versleten waterpomp een overloop in het koelvloeistof reservoir veroorzaakt ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 13, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2005 Tja... die link leg ik ook niet, tenzij de motor dankzij de defecte pomp aan de kook raakt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zjsid Geplaatst April 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2005 ik heb in je tekst gemist dat het uit een koelvloeistof slangetje kwam.. Bij een defecte waterpomp komt, begint deze te lekken bij het 'weephole'. Sorry voor het misverstand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJ Johnny Geplaatst April 15, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2005 Alles nog eens even gechecked. Koelvloeistof in de radiateur zat bommetje vol.(en schoon) Olie is nog steeds heel erg schoon ( LPG G3) Temperatuur nog steeds tegen de 100 gr. Koelvloeistof reservoir is ook erg vol (staan 1 cm boven Full teken) Ik denk dat door mijn oprit die vrij kort en hoog is dat het koelvloeistof iets te veel heen en weer geschommelt is in het reservoir. Probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2005 Mooi! Maar hou het nog ff in de gaten he.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.