Spring naar bijdragen

Overloop koelvloeistof


Recommended Posts

Ik rijd al een 5 maand naar alle tevredenheid in mijn Grand Cherokee.

Vandaag ook lekker wezen toeren.

Bij thuiskomt viel het me op dat er wat vloeistof onder de auto vandaan druppelen.

In eerste instantie dacht ik aan condenswater van de airco maar het bleek koelvloeistof te zijn.

Dit kwam uit een slangetje van het koelvloeistofreservoir.

De koelvloeistof stond vrij hoog vond ik.

Ik heb direct de auto weer gestart en even naar de thermometer gekeken.

Deze stond op 100 graden. Vrij normaal volgens mij want daar staat ie al zo lang als ik de auto heb.

Ik heb de koelvloeistof en motorolie even gechecked. Beide waren niet vervuild.

Olie was gewoon olie (schoon) en koelvloeistof was helder radioactief groen

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. ?

Is 100 graden niet te hoog ?

PS.

De Jeep rijdt op gas. sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ZJ Johnny@Mar 28 2005, 19:34

Ik rijd al een 5 maand naar alle tevredenheid in mijn Grand Cherokee.

Vandaag ook lekker wezen toeren.

Bij thuiskomt viel het me op dat er wat vloeistof onder de auto vandaan druppelen.

In eerste instantie dacht ik aan condenswater van de airco maar het bleek koelvloeistof te zijn.

Dit kwam uit een slangetje van het koelvloeistofreservoir.

De koelvloeistof stond vrij hoog vond ik.

Ik heb direct de auto weer gestart en even naar de thermometer gekeken.

Deze stond op 100 graden. Vrij normaal volgens mij want daar staat ie al zo lang als ik de auto heb.

Ik heb de koelvloeistof  en motorolie even gechecked. Beide waren niet vervuild.

Olie was gewoon olie (schoon) en koelvloeistof was helder radioactief groen

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn. ?

Is 100 graden niet te hoog ?

PS.

De Jeep rijdt op gas. sad.gif <div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by simba@Apr 12 2005, 18:44

<div align="right">

Check voor de zekerheid ff het nivo in je radiateur. Draai die dop pas los als de motor echt 100% is afgekoeld. Dat beinvloed namelijk ook de stand in je expantievat. Als blijkt dat je radiateur niet tot bovenaan vol staat maar je expansievat wel dan heb je (dat hoop ik niet voor je) een lekke koppakking.

Ik had dit onlangs namelijk zelf aan de hand. Wat betreft die 100 graden, als je recht op je meter kijkt moet je naald net iets voor de 100 staan (tussen 95 en 100)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles nog eens even gechecked.

Koelvloeistof in de radiateur zat bommetje vol.(en schoon)

Olie is nog steeds heel erg schoon ( LPG G3)

Temperatuur nog steeds tegen de 100 gr.

Koelvloeistof reservoir is ook erg vol (staan 1 cm boven Full teken)

Ik denk dat door mijn oprit die vrij kort en hoog is dat het koelvloeistof iets te veel heen en weer geschommelt is in het reservoir.

Probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...