Mork Geplaatst July 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2010 Hallo Mannen, heb een cj-7 met 258 6 cilinder, Heb al het een en ander kunnen vinden over het verwijderen van allerlei slangen van het emissie systeem Heeft iemand hier ook duidelijk foto's van hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. kun je b.v. de PCV klep verwijderen ? En wat kun je allemaal weghalen als het "charcoalfilter"weghaald ? moet je dan b.v. slangen doorlussen en heeft iemand hier foto's van ? kortom wat kan er allemaal af en zijn daar foto's van ? alvast bedankt, Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2010 Er kan heel veel weg......... -klik- 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bramster Geplaatst August 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2012 Hallo Mannen, heb een cj-7 met 258 6 cilinder, Heb al het een en ander kunnen vinden over het verwijderen van allerlei slangen van het emissie systeem Heeft iemand hier ook duidelijk foto's van hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. kun je b.v. de PCV klep verwijderen ? En wat kun je allemaal weghalen als het "charcoalfilter"weghaald ? moet je dan b.v. slangen doorlussen en heeft iemand hier foto's van ? kortom wat kan er allemaal af en zijn daar foto's van ? alvast bedankt, Marc Ik zit met precies hetzelfde probleem heb er tienduizend slangen in hangen en weet niet wat weg kan en wat niet! Ben jij er ondertussen al achter en heb je hier misschien foto's van? groeten bram Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bramster Geplaatst August 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2012 Er kan heel veel weg......... -klik- Beste als ik op de link klik kom op gewoon op de hoofdpagina uit. Weet u misschien waar ik wel de informatie over het verwijderen van slangen van het emissiesysteem kan vinden? met vriendelijke groet bram laurs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst August 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2012 heb er tienduizend slangen in hangen Dan is die vast niet orgineel meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bramster Geplaatst August 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2012 Dan is die vast niet orgineel meer. beste moto Er zit toch de originele motor is 258 6 cilinder maar ook een hele hoop poespas van het emissie control system en dat wil ik eruit hebben......maar hoe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst August 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2012 Was ook meer een grapje hoor. Bedoelde dat 10.000 slangen wel heel erg veel is voor een standaard Jeep. :-) Ik kan je helaas niet helpen hiermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2012 Beste als ik op de link klik kom op gewoon op de hoofdpagina uit. Weet u misschien waar ik wel de informatie over het verwijderen van slangen van het emissiesysteem kan vinden? met vriendelijke groet bram laurs Was ff op vakantie...... is het al gelukt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bramster Geplaatst August 11, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2012 Was ff op vakantie...... is het al gelukt? Hey Ab Bedankt voor je interesse! Ja ik heb wat amerikaanse forums afgestruind, en ben maar eens begonnen met wegknippen van kabels. ik ben iedere draad gevolgd in de kabelboom en zo een voor een afgeknipt. uiteindelijk bleef er nog weinig over en het is nu een stuk overzichtelijker ik ben alleen benieuwd of hij nog loopt als ik na de revisie de motor er weer in lepel. Maar omdat mijn cj op gas loopt maak ik me daar niet zo'n zorgen om. De nutter bypass was een eitje. groeten bram Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dweepke Geplaatst December 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2012 Hoi hoi, Wat laat maar ik lees het nu pas. Op mijn 88 wrangler met de 4.2 zat heel heel veel emisson control (de slagenzooi dus ) want het was een Californische uitvoering welke in 2006 op kenteken is gezet. wat kun je verwijderen achter het dashboardkastje zit een platte computer met een hele dikke kabelboom die waarschijnlijk naar je carburateur gaat. Mooi dat kan allemaal weg. Ook zit er op het schubord een tikkend plat doosje, oplossing...........de kliko in ! De koolstoffilter unit..........compleet verwijderen en alle vacuumslagen van en naar je luchtfilter gewoon weghalen een ook die op die irritante sensoren op je intlaatspruitstuk zitten. Wat moet blijven, vacuum van je carburateur naar de ontsteking. de voorste slang op het kleppendeksel naar het vacuum aansluiten onder het gashuis van je carburateur, je zuigt nu dus de cartergassen netjes de inlaat voor herverbranding in. Dan de achterste slang op het kleppendeksel, die gaat je luchtfilter in zodat je motor keurig geventileerd is. Als er een brandstof ventilatie leiding aanwezig is dan ook die naar het luchtfilter leiden zodat die gassen worden aangezogen en herverbrandt. Wat is het resultaat een motor zonder zooi zie de foto van mijn wrangler en het ding is nu niet meer kapot te krijgen. Bij mijn Jeep zit er een Weber 551 38/38 op met handchoke maar als je de originele carter carburateur hebt dan sluit je die slangen gewoon op de poorten onderin aan en de afzuigslagen op het zwarte luchtfilter. Succes ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2012 Zolang het emissie systeem niet verkloot is en nog gewoon werkt zou ik het er gewoon in laten zitten. Meestal gaat het slechter werken door verdroging van de slangen en als gevolg daarvan lekkage. Of een storing in het electrische deel. Doordat men niet precies begrijpt hoe het systeem werkt, en de functies van de onderdelen niet kent, is reparatie moeilijk. Verwijderen en terug naar de basis aansluitingen is dan vaak de makkelijkste oplossing. Mocht je toch willen repareren, lees dan dit eens. -klik- Latere bouwjaren van de CJ en vroege YJ's met de 4,2L gebruiken hetzelfde systeem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.